Nový Fiat 124 Spider přijede do Frankfurtu s motorem 1.4 Turbo

Nový Fiat 124 Spider přijede do Frankfurtu s motorem 1.4 Turbo

Asi už víte, že automobilka Mazda bude v Japonsku vyrábět Fiaty. Konkrétně půjde o italskou verzi roadsteru Mazda MX-5, která se právě dostává na trh. Fiat se svým modelem vyrukuje na letošním autosalonu ve Frankufurtu a prodej bude zahájen na začátku roku 2016. Přesunutí premiéry na autosalon v Los Angeles se nám zdá jako nepravděpodobné.

První zájemci se tak svezou už s prvním jarním sluníčkem roku 2016. Na rozdíl od Mazdy ale dostane Fiat 124 Spider výrazně jiný design (ještě je tajný, ale mohl by se inspirovat v původním modelu 124) a hlavně přeplňované motory.

Fiat 124 (1966): interkontinentální legenda (prospekt)

Fiat 124 (1966): interkontinentální legenda (prospekt)

Základ bude tvořit motor 1.4 MultiAir s přeplňováním, dražší model dostane jeho silnější verzi a spekuluje se stále o modelu Abarth, který by měl dostat motor 1750 TBi z Alfy Romeo 4C, ale naladěný na zhruba 200 koní. Ačkoli byl původní Fiat 124 Spider čtyřmístný, novika zůstane u dvoumístného provedení.

V nabídce Fiatu bude nejprve klasická manuální převodovka, automat dorazí později a zřejmě půjde o dvouspojkovou převodovku. Mazda a Fiat sdílí pouze platformu a pár součástí, nicméně podvozek, motory a převodovky budou úplně jiné. I díly karoserie budou naprosto odlišné, stejně tak interiér.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků