Nový elektromobil představí Kia už příští rok. S Hyundaiem chce být lídrem na trhu

Co všechno Kia plánuje na poli elektromobilů? Korejská značka nyní částečně odhaluje své plány.

Zatímco Hyundai své velké plány s elektromobilitou nedávno utvrdil vytvořením nové značky Ioniq, pod kterou bude prodávat nové elektrické modely, sourozenecká Kia má přirozeně s elektřinou také už dlouho velké úmysly. V rámci strategického „Plánu S“ tak nyní Kia nastiňuje pár informací o budoucích modelech na baterky.

Na celosvětovém trhu s elektromobily si chce totiž Kia vybudovat pozici lídra, přičemž do roku 2025 má v plánu rozšířit nabídku čistě elektrických vozů až na 11 modelů pro různé trhy. Značka také usiluje o to, aby do stejného období elektromobily tvořily 20 % celkových prodejů na vyspělých trzích (včetně Jižní Koreje, Severní Ameriky a Evropy).

Vyzkoušeli jsme revoluční převodovku Kia. Jaký je první manuál, který plachtí?

Vyzkoušeli jsme revoluční převodovku Kia. Jaký je první manuál, který plachtí?

První novinka vzešlá z Plánu S se objeví už v roce 2021. Model s kódovým označením CV má přivést inovace po stránce technologií i nový designový směr. Stejně jako elektromobily Ioniq od Huyndaie pak využije novinka Kie globální platformu E-GMP (Electric Global Modular Platform). Jak už víme, prvotinou Hyundaie bude Ioniq 5, výše posazený hatchback, respektive crossover.

V závislosti na zaměření modelu a prodejním trhu má tedy platforma E-GMP zajistit i modelům Kie oznamovanou architekturu s 800V elektrickou sítí pro extra rychlé dobíjení. Jak přitom naznačuje upoutávka sedmi zatemnělých siluet, elektromobily plánuje Kia napříč několika segmenty. Čekat máme nejen auta do města, ale také grand tourer s dlouhým dojezdem nebo sportovní model.

Kia vylepšila elektrické e-Niro. SUV teď umí nosit kola a nabíjí se rychleji

Kia vylepšila elektrické e-Niro. SUV teď umí nosit kola a nabíjí se rychleji

Jelikož se i Hyundai vidí do roku 2025 jako jeden ze tří největších prodejců elektrických vozidel v Evropě, vývoj elektromobilů Kia půjde samozřejmě ruku v ruce s technikou vznikající společně pod střechou koncernu Hyundai Motor Group. Ostatně jako už to probíhá v dnešní době.

Aby nakonec mělo nasycení trhu řadou elektromobilů vůbec smysl, Kia se chce na trzích svého působení zaměřit i na budování dobíjecí infrastruktury. Mimo to kouká po různorodých možnostech takzvaně „druhého života“ akumulátorů, které už nejsou vhodné pro využití v autech.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků