Nový elektromobil Fisker EMotion slibuje dojezd až 643 kilometrů

32 komentářů

Zelí
2. listopadu • 7:34

Pokud se ve větším měřítku uplatní elektrokáry tak dojde k tomu, že elektřina na pohon aut se tzv. dodaní a na druhé straně snížený odbyt ropných paliv povede k poklesu jejich cen. V extrému může dojít i k tzv. nůžkovému efektu, kdy provozní náklady na klasická paliva budou nižší než na elektrokáry.

Zdendo
5. listopadu • 1:51

1. Bol by som zvedavý, ako by mi zdanili elektrinu z mojej fotovoltickej strechy. Benzín si sám vyrobiť z vlastných zdrojov nedokážem.
2. Som zvedavý, čo budeš nalievať do spaľovacieho motora tak v r. 2032 kedy Arabským štátom dojde ropa. A z toho vyplýva, že už NIKDY nebudú provozní náklady na klasická paliva lacnejšie, než na elektrokáry.

Shimi
2. listopadu • 8:34

A na to přesně čekám. V té době na mě bude v garáži čekat zakonzervovaný HEMI V8 a radostí odpálím jednu novou sadu semi-slicků B-]

runner42
1. listopadu • 8:46

Dojezd elektromobilu není a nikdy nebyl problém, to je klíčové si uvědomit. Elektromobil s dojezdem 1000km není problém vyrobit od poloviny 20. století.Vše se točí o trojůhelníku DOJEZD:CENA:UŽITNÁ HODNOTAJe úplně k prdu udělat laciný elektromobil s dojezdem 1000km, když se bude nabíjet celý den a vážit čtyři tuny.
Je úplně k prdu udělat elektromobil s dojezdem 1000km co se nabije za dvě hodiny, když bude stát 100 milionů Kč.
Je úplně k prdu udělat elektromobil co bude stát 800 tisíc Kč, nabije se za 3 hodiny ale dojede 150 km.A tak dále a tak dále.... Beze změny energetické hustoty akumulátorů neřešitelný problém. Je úplně jedno, kterou verzi prdu si výrobce vybere. Pořád je to jenom prd.

Milda
2. listopadu • 9:18

K prdu jsou pouze zabednění žvanilové, jako jsi ty. Pořád jenom hledáte důvody, proč něco nejde. S převahou takových exotů bychom fakt ještě lezli po stromech. Nebudu tě tady školit o možnostech výměny baterií během minuty atd. Bylo by to stejně zbytečné..

Art Vandelay
1. listopadu • 11:26

No asi si budeme musiet pockat ako sa ujme Tesla Model 3, myslis, ze to bude prepadak?

runner42
1. listopadu • 11:42

Záleží co myslíš slovem propadák.
Prodá se jich hodně? Rozhodně ano.
Znamená to úspěch podpořený technologickým pokrokem a ekonomickou výhodností? Rozhodně ne.To máš jako Apple Watch. Prodá se toho v první vlně hodně a pak bude následovat sešup dolů, protože fakt že je to celé kravina prodeje nezmění.

Majkl
1. listopadu • 17:21

"Znamená to úspěch podpořený technologickým pokrokem a ekonomickou výhodností? Rozhodně ne."
Opravdu? Plně autonomní autopilot není technologický pokrok? Jezdit na palivo, které vyjde minimálně o polovinu levněji, není ekonomicky výhodné? Eh, jistě. :)

Mirek
1. listopadu • 19:08

Nějak jsi zapomněl, že na to tvé palivo zatím není uvalena spotřební daň a vsaď se, že je to jen otázkou času, jakou formou uvalena bude. Nebo si myslíš, že kvůli tobě stát příjde o takovéto peníze a bude financovat silnice z nevím čeho?
Vsadím se, že po prvotním nasycení trhu Teslou 3 nastrane pokles prodejů. Zatím to rozhodně není ekonomicky výhodné. Zkus ve svém okolí udělat průzkum, kolik lidí je ochotno dát za automobil 750 000 Kč. Možná se nebudeš stačit divit tomu číslu. Potom si přičti nevýhody s nabíjením... a pokud se podívám již dnes ven a nasaji vzduch, tak nevidím ani mnoho lidí, kterým půjde o ekologii, tedy čistý vzduch, aby kvůli tomu takovéto auto kupovali.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
1. listopadu • 21:13

Jakože by se stát snažil podporovat elektromobily, aby nevypouštěl tolik emisí, protože jsou prostě ekologičtější, a zároveň jim razantně zvýšil cenu za elektřinu, aby si je lidé tolik nekupovali? Hodnotíte současnost a několik let dopředu. Jste si skutečně jist, že během následujících 3-5 let bude v ČR tolik elektromobilů, aby se stát rozhodl zpomalit prodeje tím, že zavede spotřební daň na elektromobily? :)
I kdyby byla někdy v ČR zavedena, rozhodně nepředpokládám, že by to bylo dříve, než za nějakých 10 let.Klidně se vsadit můžete, že nastane pokles prodejů. Ale vzhledem k tomu, že Tesle prodeje jen stoupají - a to prodává zatraceně drahá auta - pochybuji o tom, že prodeje Modelu 3 klesnou, už jen proto, že oproti konkurenci má několik zásadních výhod (Autopilot a už nyní poměrně hustá síť Superchargerů, který jsou o mnoho výkonnější než nabíječky konkurence). Průměrná cena nového vozu v USA je přes 31 tisíc dolarů.

Mirek
2. listopadu • 17:14

Pěkné, a kolik je těch nabíječek u nás? Prodeje elektomobilů jsou zatím jen kapička v moři. U nás se dají všechny elektromobily spočítat možná na dvě stovky. Čtu tady jen samé nadšení a vidím, že ani jeden místní nadšenec takové auto nemá. Jak to, když je to tak super?
A schválně, jak se budou platit cesty, když budou klesat prodeje aut se spalovacími motory, když každý vidí cenu provozu skoro za hubičku? Udělá se ještě k tomu podpora prodeje elektromobilů? Tak ono stačí se podívat na cirkus kolem šrotovného a to si nedovedu představit dotovat ještě elektromobily. Uvalí stát daně na ty, kteří si nebudou chtít koupit elektromobil a tím je bude trestat ve prospěch druhé skupiny? Když je u elektromobilů tak vše OK, proč se elektomobily mají protěžovat, proč si své místo na slunci nevydobudou svými přednostmi?
Ale my nejsme v USA a máme jiné daňové předpisy, tady se vůbec nedá operovat cenou v USA. Donuťte lidi s příjmem 15 000 Kč čistého, ať se plácnou přes kapsu a jdou si koupit auto za tři čtvrtiny mega. Miluji bezhlavé nadšení s přirovnáním k USA.

Majkl
2. listopadu • 18:53

Ve chvíli, kdy stát chce zvýhodnit elektromobily tím, že na ně dá dotace, je prostě nesmysl, aby v ten samý moment vypsal nějakou spotřební daň na elektřinu, protože v tu chvíli by ta dotace prostě postrádala smysl. Což znamená, že i kdyby se spotřební daň na elektřinu zavedla, nebude to dříve, než tu bude vysoký počet elektromobilů, což nějakých 10-15 let bezpochyby zabere. Což znamená jedinou věc: ve chvíli, kdy si chci koupit nějaké dražší auto za 800 tisíc, je prostě ekonomicky výhodné sáhnout po elektromobilu, to je prostě fakt.Supercharger je v ČR v tuto chvíli jeden, ale to nemění nic na faktu, že už dnes díky němu není problém dojet např. do Itálie výhradně na elektřinu s tím, že za ni nemusím platit ani korunu. Spočítejte si tu ekonomickou výhodnost oproti benzínu.Vy jste řekl, že prodeje Modelu 3 budou rychle klesat a kolik lidí že kupuje auto za 700 tisíc, tak Vám odpovídám, že jen v USA je nějakých 323 milionů obyvatel a průměrná cena vozu je tam přes 31 tisíc dolarů, což znamená téměř cena Modelu 3, takže těch 500 tisíc vozů za rok nebude takový problém prodat. :) A nemění to nic na faktu, že prodeje Tesly každý rok stoupají a to ani nedělá reklamu na vozy např. v televizi jako konkurence. :)
A vlastně vůbec nechápu, proč by si měl někdo s příjmem 15 tisíc kč čistého kupovat auto za 800 tisíc. Chcete mi snad říci, že ČR je pro Teslu tím nejhlavnějším trhem a že většina lidí v ČR má do 15 tisíc čistého?Proč se elektromobily protěžují... Jednoduché, státy se snaží snížit svou uhlíkovou stopu - elektromobil je k tomu poměrně snadná cesta. :) Čím víc se něčeho vyrábí, tím je to levnější, elektromobily do nedávna dělalo jen pár automobilek (ty ostatní se teprve nyní probraly a chtějí je dělat také), takže zcela logicky nemohou stát stejné peníze jako spalováky, které se v milionech kusů ročně prodávají už spoustu let. ;) Aby na ně lidé rychleji přecházely, stát je nějakým způsobem podpoří. a pak si může odškrknout položku "snížení uhlíkové stopy". :)

Mirek
2. listopadu • 21:03

Takže, proč tady nejezdí elektromobily, když je to tak výhodné? Kolikrát se budu muset zeptat? Sám jsis odpověděl, opravdu čekáš, že stát zatáhne elektromobilitu? A vážně si myslíš, že bude elektřina zadarmo? Několikrát jsem četl, že superchargery jsou zatím zpoplatněny již v ceně auta, takže zadarmo to není.Tady nejde o to, že nemohou stát stejné peníze, jako auta se spalovacími motory, neboť se vyrábějí již spoustu let. Evidentně nemáš ponětí o nákladech na výrobu a tedy výsledné ceně. Elektromobily jsou náročnější, dražší na výrobu, proto je výsledná cena taká, jaká je. A opět, tady nejsme v USA. A poslední věta je naprostý nesmysl a mnohokrát dokázaný, že náročnost výroby elektroauta a výroba elektřiny rozhodně není menší uhlíková stopa. Tady je jen výhoda, že ve městech bude čistší vzduch, ale uhlíková stopa bude větší.

Majkl
3. listopadu • 13:10

A kdo řekl, že nejezdí? Ano, sám jsem odpovědě, nenabízí je v současné době tolik výrobců a když už, tak s mizernými parametry. Superchargery samozřejmě v ceně jsou, nemění to ovšem nic na tom, že ve výsledku minimálně polovinu za palivo majitel elektromobilu ušetří.Jak jsem již řekl, čím víc se něčeho vyrábí, tím levnější daný výrobek je.Ale mě je upřímně celkem ukradené, kde jsme, ČR je oproti USA poměrně malý trh, Teslu nebude zajímat, jestli u nás za rok prodá pár stovek či tisícovek vozů, když za hranicemi jich prodá statisíce. :) A já se nebavil o náročnosti výroby elektroautomobilu a spalováku, jak jsem sám řekl, je mnohokrát dokázáno, že v ČR za současných podmínek je po najetí 40 tisíc km z hlediska emisí výhodnější elektromobil (v tu chvíli se ten rozdíl u výroby smaže), pokud počítáme s energetickým mixem celé EU, nikoliv jen ČR, je návratnost po ujetí 28 tisíc km, jakmile se rozjede naplno výroba v Gigafactory, bude návratnost s českým mixem zdrojů asi 19 tisíc km, při energetickém mixu EU to bude 13 tisíc km.

Mirek
3. listopadu • 18:12

Ty jsi buď placený za propagandu, nebo to píšeš z naprosté neznalosti. Odkud jsis vycucal ty nesmyslné údaje?http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrno... ... K tomu všemu musíme přičíst ještě dvě významné položky. Výroba elektromobilu vyprodukuje téměř o 40 procent oxidu uhličitého více než výroba auta poháněného benzinem. Při 150 tisíci najetých kilometrů tedy bude uhlíková stopa výroby na kilometr vycházet na 33 gramů v případě malého benzinového auta a na 58 gramů u obdobně velkého elektromobilu. Moderní benzinové motory přitom vytvářejí okolo 90 gramů oxidu uhličitého na kilometr, takže emise vzniklé výrobou vozidla nejsou nijak zanedbatelné. Další negativní externalitou produkce elektromobilů je těžba poměrně vzácného lithia, které se používá v bateriích těchto vozidel. Těžba lithia přitom způsobuje zdravotní problémy obyvatel žijících v okolí lithiových dolů a také kontaminaci půdy a vody.

Josef
1. listopadu • 20:10

Před 24 lety stál 14´ barevný LCD displej 250 tisíc korun kupovali ho akorát finančníci a bankéři do svých kanceláří. A dnes? Stejně tak to bude i s elektromobily. S růstem výroby dojde k výraznému poklesu ceny stejně, jako to bylo v případě LCD displejů. Pomůže k tomu i to, že během pár let bude mít ve výrobním programu elektromobily každá automobilka. Co se týče vývoje nových technologií a tedy i baterií, palivových článků a pod. bych byl opatrný v jakékoliv předpovědi. Hodně opravdových odborníků se v prognózách už spálilo. Před těmi 24 lety také nikoho nenapadlo, že by mohl nosit v kapse mobil, kterému mu vydrží baterie několik dní provozu. Stačí si vzpomenout na tehdejší několikakilogramové cihly, které byly tehdy realitou.
To, že budoucnost aut je v elektrickém pohonu elektromotory, o tom nikdo nepochybuje (ani automobilky, protože by jinak do svého výrobního programu elektromobily nezařazovaly). Co je bude napájet, jestli baterie, palivové články či něco úplně nového převratného, to lze jen předpokládat. Stejně tak i to, jak dlouho bude přetrvávat "přechodový" hybridní pohon.
Co se týče Česka, tak "zpráva" o konceptu elektromobilu Škody by mohla napovědět, že český trh nebude rozhodně nasycovat Tesla...

Mirek
1. listopadu • 20:38

Tak předně, hodnotím současnost a několik let dopředu. Co bude dál nikdo neví, ale v nejbližších letech rozhodně žádný převrat nenastane. Co se týče ceny "paliva", tak elektonadšenci neustále zapomínají, že momentálně jezdí za poněkud nestandartní ceny, skoro by se dalo napsat dotované, neboť infrastruktura něco stojí a ta rozhodně není v cenách zohledněna a spotřební daň zatím neexistuje. Pokud se obrátí vývoj a začnou se masívněji prodávat elektromobily, možná se nebudeme stačit divit, co se stane s cenami.
Nějaké dva roky nazpět jsem viděl dokument o izraelské firmě, která vyvíjela "baterie" na biologické bázi. Ti se docela chválili, že jsou ve fázi vývoje, kdy by mohli asi za rok začít "baterie" vyrábět a první produkty by měly směřovat do mobilních telefonů, tabletů... a následovat měl vývoj akumulátorů pro automobilový průmysl. Udávali násobně vyšší kapacitu oproti současným nejlepším akumulátorům. No čas utíká, voda plyne a .., že by se někde vloudila chybička, nebo udělali soudruzi v prognóze chybku a vypadla z číslice 0?
Nejsem naivní a již jsem to tady jednou vzpomínal, když mne přesvědčoval prodejce plazmových televizorů, že ta současná cena, tehdy 450 000 Kč za Panasonic, rozhodně dolů nepůjde, neboť je to moc náročná a složitá technologie, ať koupím. Vysmál jsem se mu, ale na "lidové" ceny jsme si museli počkat skoro deset let.

Hloupej Honza
2. listopadu • 8:50

Mlátíte prázdnou slámu, tuhle teorii jsme slyšeli už v 80tý ,90tých letech, je to ve skluzu.Něco mi říká, že na lidové ceny rodinného elektromobilu se už čeká třeba 50-75let , jenže nic se nestalo a evropa má tak 5-10let na vyřešení velkého pr_seru . U telebedny nevím o tom, že by někdo rozhodoval, že od roku 2030(ex2026) se směli vyrábět je plazmy u aut už to v europarlamentu máte. A hlavně na bedně vam nestojí skoro cela evropa.

Josef
1. listopadu • 21:44

V Česku, kde v oblasti automobilismu převládá dovoz ojetých automobilů starších 10 let, asi opravdu nelze očekávat v dohledné době jakékoliv změny v modernizaci (a mládnutí) "vozového parku" a už vůbec ne nic převratného v "masovém" zavádění elektromobilů (těch od Tesly tedy rozhodně ne). Já také necítím potřebu kupovat elektromobil, nic mne k tomu nemotivuje a dokud se vyrábí "klasika" nemám ani chuť kupovat "elektriku". Rozhodne politika velkých výrobců aut a lobbing těchto výrobců ve vládních institucích. Pokud budou mít výrobci zájem vyrábět a prodávat, tak se samozřejmě "postarají" aby se jim dařilo. Stačí pár zákonů, poplatky, daně, dotace, eko limity a může být všechno jiné. Třeba i mne to potom donutí zbavit se mého oblíbeného auta a jezdit s autem na baterky. O blížícím soumraku spalovacích motorů nepochybuji. Bohužel to je realita a možná se toho elektromobilu v garáži ještě dožiji.. Pověstná symbolická vůně benzinu je pro mne v oblasti automobilismu nenahraditelná. Pokrok ale nezastavím...

Mirek
2. listopadu • 21:17

To se může stát, samozřejmě. A pokud se jedná o soumrak spalovacích motorů, tak na to jsem odpověděl prostřednictví mé zkušenosti s televizorem. Otázka je, kdy se tak stane. Při současných cenách se toho však nebojím. Zatím bych elektroauto nekoupil, ani kdyby stálo stejně. Nedovedu si představit, že pojedu kamkoliv a zůstanu stát na cestě s vybitou baterkou. Chybí síť nabíjecích stanic a v tom bude asi zakopaný pes. Nikdo nebude budovat síť nabíječek pro neexistující auta a nikdo se nebude hnát kupovat auta, když není síť. Navíc čekací doba, při nabíjení, je zatím velice odrazující.

Josef
1. listopadu • 20:10

Před 24 lety stál 14´ barevný LCD displej 250 tisíc korun kupovali ho akorát finančníci a bankéři do svých kanceláří. A dnes? Stejně tak to bude i s elektromobily. S růstem výroby dojde k výraznému poklesu ceny stejně, jako to bylo v případě LCD displejů. Pomůže k tomu i to, že během pár let bude mít ve výrobním programu elektromobily každá automobilka. Co se týče vývoje nových technologií a tedy i baterií, palivových článků a pod. bych byl opatrný v jakékoliv předpovědi. Hodně opravdových odborníků se v prognózách už spálilo. Před těmi 24 lety také nikoho nenapadlo, že by mohl nosit v kapse mobil, kterému mu vydrží baterie několik dní provozu. Stačí si vzpomenout na tehdejší několikakilogramové cihly, které byly tehdy realitou.
To, že budoucnost aut je v elektrickém pohonu elektromotory, o tom nikdo nepochybuje (ani automobilky, protože by jinak do svého výrobního programu elektromobily nezařazovaly). Co je bude napájet, jestli baterie, palivové články či něco úplně nového převratného, to lze jen předpokládat. Stejně tak i to, jak dlouho bude přetrvávat "přechodový" hybridní pohon.
Co se týče Česka, tak "zpráva" o konceptu elektromobilu Škody by mohla napovědět, že český trh nebude rozhodně nasycovat Tesla...

Art Vandelay
1. listopadu • 12:12

Dufam ze sa dozijeme a porozpravame o 10 rokov...

Hloupej Honza
1. listopadu • 10:19

Pokud nechcete vyházet tisíce dělníků z Evropských továren je k prdu i onen elektromobil co bude stát 750 tisíc Kč, nabije se za 3 hodiny ale dojede 1500 km. Takové Dacie , Renaulty nebo i Škodovek se určitě neprodávají z technického nadšení těch co je kupují.

USA
1. listopadu • 10:08

ani první benzinovy auto urcite neujelo vic nez povoz tazenej konma
dojezd se evidentne prodluzuje, doba dobijeni se evidentne zkracuje, cena se evidentne snizuje.
pockej par let a po aute na spalovaci motor bude vzdychat jen nostalgik

runner42
1. listopadu • 15:38

Obávám se, že to máte maličko popletené. To elektromobil je nostalgie a spalovací motor pokrok.
Při první dálkové jízdě ujela Bertha Benzová cca 110 km, což bylo více, než kolik ujelo koňské spřežení a zároveň méně, než kolik v té době ujel elektromobil (cca 120km). Navíc po cestě musela doplňovat benzín a vodu v chladiči, který byl otevřený.
Pokud uvažujeme dojezd bez tankování, elektromobil ho měl v té době dvojnásobný, oproti benzínovému autu.

Hloupej Honza
1. listopadu • 10:20

Jenže v podnikání to počkejte pár let je taky konec.

KL
1. listopadu • 9:54

dobře napsano;)PS. jinak slibovat muzou, SLIBEM totiž NEURAZIS !

Jan
1. listopadu • 9:08

Já potřebuji dojezd 1200-1300 km na jedno nabití,jinak nepoužitelné....

Josef
1. listopadu • 20:20

S "přívěsným vozíkem" plným baterií by to bylo možné už dnes (tuším, že s něčím takovým uvažoval i Nissan). Když by se jezdily krátké vzdálenosti, tak bez "vozíku" a na delší vzdálenosti připojit ten "vozík". Tedy do doby, než se objeví nový typ baterií, který bude mít výrazně větší kapacitu...

Josef
1. listopadu • 20:20

S "přívěsným vozíkem" plným baterií by to bylo možné už dnes (tuším, že s něčím takovým uvažoval i Nissan). Když by se jezdily krátké vzdálenosti, tak bez "vozíku" a na delší vzdálenosti připojit ten "vozík". Tedy do doby, než se objeví nový typ baterií, který bude mít výrazně větší kapacitu...

E15
1. listopadu • 17:19

takových jako ty je do 5ti %, takže nejste zajímavý tržní segment...

Ellesmérys
1. listopadu • 10:00

To ujdete běžně i na plnou nádrž jo? :-P

Doporučujeme

Články odjinud