Nový elektromobil Fisker EMotion slibuje dojezd až 643 kilometrů

Novinka od společnosti Fisker láká na prostorný interiér, pokročilý design a dojezdovou vzdálenost, která bude mezi ostatními konkurenty vyčnívat.

Fisker EMotion byl představen na prvních snímcích a společně s nimi poslal výrobce do světa také pár zajímavých údajů. Automobil navrhl sám zakladatel společnosti Henrik Fisker, který překvapil sportovním a agresivnějším vzhledem. Vůz tvořen z karbonu a hliníku však díky posunuté kabině nabídne dostatek pohodlí pro všechny cestující.

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

„Kabina byla posunuta dopředu a snížili jsme také kapotu vozidla, takže jsme získali mnohem lepší aerodynamiku,“ uvedl Fisker v rozhovoru pro Autocar. „Vzhledem k elektrickému pohonu jsme byli schopni vytvořit dynamičtější a sportovní design, avšak prostor pro nohy cestujících je luxusní a srovnatelný s velkými limuzínami. Je to riskantní krok, protože lidé na takové proporce automobilů nejsou zvyklí,“ dodal tvůrce celého projektu.

Vůz vyvine maximální rychlost až 259 km/h a využívá grafenových baterií, které podle automobilky dokáží natáhnou dojezdovou vzdálenost na 643 kilometrů. O této použité technologii toho Fisker mnoho neprozradil a tak nevíme ani to, jestli jsou baterie už definitivně připraveny k použití. Jisté je zatím jen to, že baterie bude vytvářet sesterská společnost Fisker Nanotech.

Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

Nový EMotion nabídne po vzoru konkurenčních výrobců také některé autonomní prvky. Fisker však připouští, že tato technologie ještě není zcela připravena a její vývoj bude probíhat pod taktovkou externí společnosti. Oficiální premiéra vozu by měla proběhnout koncem roku 2017 a první objednávky začne společnost přijímat krátce poté.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 151 příspěvků