Nový elektromobil Fisker EMotion slibuje dojezd až 643 kilometrů

Novinka od společnosti Fisker láká na prostorný interiér, pokročilý design a dojezdovou vzdálenost, která bude mezi ostatními konkurenty vyčnívat.

Fisker EMotion byl představen na prvních snímcích a společně s nimi poslal výrobce do světa také pár zajímavých údajů. Automobil navrhl sám zakladatel společnosti Henrik Fisker, který překvapil sportovním a agresivnějším vzhledem. Vůz tvořen z karbonu a hliníku však díky posunuté kabině nabídne dostatek pohodlí pro všechny cestující.

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

„Kabina byla posunuta dopředu a snížili jsme také kapotu vozidla, takže jsme získali mnohem lepší aerodynamiku,“ uvedl Fisker v rozhovoru pro Autocar. „Vzhledem k elektrickému pohonu jsme byli schopni vytvořit dynamičtější a sportovní design, avšak prostor pro nohy cestujících je luxusní a srovnatelný s velkými limuzínami. Je to riskantní krok, protože lidé na takové proporce automobilů nejsou zvyklí,“ dodal tvůrce celého projektu.

Vůz vyvine maximální rychlost až 259 km/h a využívá grafenových baterií, které podle automobilky dokáží natáhnou dojezdovou vzdálenost na 643 kilometrů. O této použité technologii toho Fisker mnoho neprozradil a tak nevíme ani to, jestli jsou baterie už definitivně připraveny k použití. Jisté je zatím jen to, že baterie bude vytvářet sesterská společnost Fisker Nanotech.

Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

Nový EMotion nabídne po vzoru konkurenčních výrobců také některé autonomní prvky. Fisker však připouští, že tato technologie ještě není zcela připravena a její vývoj bude probíhat pod taktovkou externí společnosti. Oficiální premiéra vozu by měla proběhnout koncem roku 2017 a první objednávky začne společnost přijímat krátce poté.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků