Nový elektromobil Fisker EMotion slibuje dojezd až 643 kilometrů

Novinka od společnosti Fisker láká na prostorný interiér, pokročilý design a dojezdovou vzdálenost, která bude mezi ostatními konkurenty vyčnívat.

Fisker EMotion byl představen na prvních snímcích a společně s nimi poslal výrobce do světa také pár zajímavých údajů. Automobil navrhl sám zakladatel společnosti Henrik Fisker, který překvapil sportovním a agresivnějším vzhledem. Vůz tvořen z karbonu a hliníku však díky posunuté kabině nabídne dostatek pohodlí pro všechny cestující.

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

„Kabina byla posunuta dopředu a snížili jsme také kapotu vozidla, takže jsme získali mnohem lepší aerodynamiku,“ uvedl Fisker v rozhovoru pro Autocar. „Vzhledem k elektrickému pohonu jsme byli schopni vytvořit dynamičtější a sportovní design, avšak prostor pro nohy cestujících je luxusní a srovnatelný s velkými limuzínami. Je to riskantní krok, protože lidé na takové proporce automobilů nejsou zvyklí,“ dodal tvůrce celého projektu.

Vůz vyvine maximální rychlost až 259 km/h a využívá grafenových baterií, které podle automobilky dokáží natáhnou dojezdovou vzdálenost na 643 kilometrů. O této použité technologii toho Fisker mnoho neprozradil a tak nevíme ani to, jestli jsou baterie už definitivně připraveny k použití. Jisté je zatím jen to, že baterie bude vytvářet sesterská společnost Fisker Nanotech.

Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

Nový EMotion nabídne po vzoru konkurenčních výrobců také některé autonomní prvky. Fisker však připouští, že tato technologie ještě není zcela připravena a její vývoj bude probíhat pod taktovkou externí společnosti. Oficiální premiéra vozu by měla proběhnout koncem roku 2017 a první objednávky začne společnost přijímat krátce poté.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků