Nový elektromobil Fisker EMotion slibuje dojezd až 643 kilometrů

Novinka od společnosti Fisker láká na prostorný interiér, pokročilý design a dojezdovou vzdálenost, která bude mezi ostatními konkurenty vyčnívat.

Fisker EMotion byl představen na prvních snímcích a společně s nimi poslal výrobce do světa také pár zajímavých údajů. Automobil navrhl sám zakladatel společnosti Henrik Fisker, který překvapil sportovním a agresivnějším vzhledem. Vůz tvořen z karbonu a hliníku však díky posunuté kabině nabídne dostatek pohodlí pro všechny cestující.

Zajímavosti | Technika | Elektromobily | Tesla

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

„Kabina byla posunuta dopředu a snížili jsme také kapotu vozidla, takže jsme získali mnohem lepší aerodynamiku,“ uvedl Fisker v rozhovoru pro Autocar. „Vzhledem k elektrickému pohonu jsme byli schopni vytvořit dynamičtější a sportovní design, avšak prostor pro nohy cestujících je luxusní a srovnatelný s velkými limuzínami. Je to riskantní krok, protože lidé na takové proporce automobilů nejsou zvyklí,“ dodal tvůrce celého projektu.

Vůz vyvine maximální rychlost až 259 km/h a využívá grafenových baterií, které podle automobilky dokáží natáhnou dojezdovou vzdálenost na 643 kilometrů. O této použité technologii toho Fisker mnoho neprozradil a tak nevíme ani to, jestli jsou baterie už definitivně připraveny k použití. Jisté je zatím jen to, že baterie bude vytvářet sesterská společnost Fisker Nanotech.

Zajímavosti | Elektromobily | Americká auta

Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

Nový EMotion nabídne po vzoru konkurenčních výrobců také některé autonomní prvky. Fisker však připouští, že tato technologie ještě není zcela připravena a její vývoj bude probíhat pod taktovkou externí společnosti. Oficiální premiéra vozu by měla proběhnout koncem roku 2017 a první objednávky začne společnost přijímat krátce poté.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků