Chystaný elektromobil s retrofuturistickým už pilně cvičí v extrémních podmínkách. Premiéra bude příští rok.
Návrat ikonického názvu a využití jeho známých tvarů v bateriové podobě nabírá u Renaultu 5 konkrétní obrysy i po technické stránce. Automobilka v současné době nasadila prvních devět prototypů, skrytých v kapotáži aktuálního Clia, které využívá k dynamickým i statickým zkouškám ve švédském Arvidsjauru i v domovské Francii, konkrétně v technických střediscích v Lardy poblíž Paříže a Aubevoye v Normandii. Podle zatím zveřejněných informací bude na co se těšit.
Nový Renault 5 bude stát na rovněž nové platformě CMF-B EV, určené pro vozy segmentu B. Ta využívá ze 70 procent stávající techniku CMF-B, kterou najdeme v Cliu a Capturu, možná i proto je z hlediska výrobních nákladů o 30 procent levnější, než řešení současného Zoe. Tato modulární technika se dá přizpůsobit z hlediska rozchodu a rozvoru, dobré jízdní vlastnosti má zajistit díky zadnímu zavěšení multi link a baterii uložené pod podlahou kvůli nižší poloze těžiště.
Pohon zajistí osvědčené řešení z Meganu E-Tech a Zoe, tedy synchronní elektromotor s elektrickým buzením (avšak s novou vnitřní architekturou), u nějž Renault zdůrazňuje vyšší výkony než u motoru s permanentními magenty a také absenci vzácných kovů. Oproti stávajícím verzím má ale tři klíčové komponenty v jednom kompaktním balení – DC/DC měnič, nabíječku a elektroniku pro distribuci napájení. Proto je o 20 kg lehčí, než jednotka v Zoe.
A aby toho srovnávání nebylo málo, oproti současnému kompaktnímu Renaultu s 12 menšími bateriovými moduly dostane „pětka“ jen čtyři větší moduly v jedné vrstvě. Akumulátor tak bude jako celek kompaktní a zároveň o 15 kilogramů lehčí. Premiéra Renaultu 5 je plánována na rok 2024, svou vlastní ostřejší verzi chystá i Alpine.