Automobilka v současné době nasadila prvních devět prototypů, skrytých v kapotáži aktuálního Clia, které využívá k dynamickým i statickým zkouškám ve švédském Arvidsjauru i v domovské Francii. Zdroj: Renault

Automobilka v současné době nasadila prvních devět prototypů, skrytých v kapotáži aktuálního Clia, které využívá k dynamickým i statickým zkouškám ve švédském Arvidsjauru i v domovské Francii. | Zdroj: Renault

Nový Renault 5 bude stát na rovněž nové platformě CMF-B EV, určené pro vozy segmentu B. Tato modulární technika se dá přizpůsobit z hlediska rozchodu a rozvoru, dobré jízdní vlastnosti má zajistit díky zadnímu zavěšení multi link a baterii uložené pod podlahou kvůli nižší poloze těžiště. Zdroj: Renault

Nový Renault 5 bude stát na rovněž nové platformě CMF-B EV, určené pro vozy segmentu B. Tato modulární technika se dá přizpůsobit z hlediska rozchodu a rozvoru, dobré jízdní vlastnosti má zajistit díky zadnímu zavěšení multi link a baterii uložené pod podlahou kvůli nižší poloze těžiště. | Zdroj: Renault

Pohon zajistí osvědčené řešení z Meganu E-Tech a Zoe, tedy synchronní elektromotor s elektrickým buzením (avšak s novou vnitřní architekturou), u nějž Renault zdůrazňuje vyšší výkony než u motoru s permanentními magenty a také absenci vzácných kovů. Zdroj: Renault

Pohon zajistí osvědčené řešení z Meganu E-Tech a Zoe, tedy synchronní elektromotor s elektrickým buzením (avšak s novou vnitřní architekturou), u nějž Renault zdůrazňuje vyšší výkony než u motoru s permanentními magenty a také absenci vzácných kovů. | Zdroj: Renault

Oproti současnému kompaktnímu Renaultu s 12 menšími bateriovými moduly dostane „pětka“ jen čtyř větší moduly v jedné vrstvě. Akumulátor tak bude jako celek kompaktní a zároveň o 15 kilogramů lehčí. Zdroj: Renault

Oproti současnému kompaktnímu Renaultu s 12 menšími bateriovými moduly dostane „pětka“ jen čtyř větší moduly v jedné vrstvě. Akumulátor tak bude jako celek kompaktní a zároveň o 15 kilogramů lehčí. | Zdroj: Renault

Produkční varianty znovuzrozeného Renaultu 5 ve formě elektromobilu bychom se měli dočkat v roce 2024. V každém případě bude mít novinka pořádný úkol navázat na úspěch Zoe. Zdroj: Renault

Produkční varianty znovuzrozeného Renaultu 5 ve formě elektromobilu bychom se měli dočkat v roce 2024. V každém případě bude mít novinka pořádný úkol navázat na úspěch Zoe. | Zdroj: Renault

Ostatně ve svém segmentu zůstává Zoe nejprodávanějším autem. Přes sto tisíc prodaných kusů taky zajistilo Renaultu v Evropě i během pandemií zasaženého roku 2020  první místo v tabulkách prodejů elektromobilů . Zdroj: Renault

Ostatně ve svém segmentu zůstává Zoe nejprodávanějším autem. Přes sto tisíc prodaných kusů taky zajistilo Renaultu v Evropě i během pandemií zasaženého roku 2020 první místo v tabulkách prodejů elektromobilů. | Zdroj: Renault

Dva velikostně obdobné elektrické hatchbacky Renault přirozeně nabízet nebude. Od samotného ředitele francouzské automobilky Lucy de Meo tak zaznělo pro magazín Caradisiac... Zdroj: Renault

Dva velikostně obdobné elektrické hatchbacky Renault přirozeně nabízet nebude. Od samotného ředitele francouzské automobilky Lucy de Meo tak zaznělo pro magazín Caradisiac... | Zdroj: Renault

...že  chystaný elektrický Renault 5  bude nástupcem  současného modelu Zoe . Jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě však v nabídce ještě chvilku zůstane. Zdroj: Renault

...že chystaný elektrický Renault 5 bude nástupcem současného modelu Zoe. Jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě však v nabídce ještě chvilku zůstane. | Zdroj: Renault

Není pochyb, že na vlně popularity bude chtít Renault 5 pokračovat i cenovkou, která by měla určitě klesnout pod dosavadní cenu Zoe – to u nás začíná na 845.000 Kč. Zdroj: Renault

Není pochyb, že na vlně popularity bude chtít Renault 5 pokračovat i cenovkou, která by měla určitě klesnout pod dosavadní cenu Zoe – to u nás začíná na 845.000 Kč. | Zdroj: Renault

S ekologickými bonusy na různých trzích Evropy by se pak mohl Renault 5 pohybovat na hranici okolo půl milionu korun. Zdroj: Renault

S ekologickými bonusy na různých trzích Evropy by se pak mohl Renault 5 pohybovat na hranici okolo půl milionu korun. | Zdroj: Renault

Na starém kontinentu by tak zapadl nad nejlevnější Dacii Spring, která začíná ve Francii zvýhodněně od 12.403 eur (asi 325.000 Kč),  bez eko bonusu v ČR od 449.900 Kč . Zdroj: Renault

Na starém kontinentu by tak zapadl nad nejlevnější Dacii Spring, která začíná ve Francii zvýhodněně od 12.403 eur (asi 325.000 Kč), bez eko bonusu v ČR od 449.900 Kč. | Zdroj: Renault

Nový Renault 5 bude stát na rovněž nové platformě CMF-B EV, určené pro vozy segmentu B. Tato modulární technika se dá přizpůsobit z hlediska rozchodu a rozvoru, dobré jízdní vlastnosti má zajistit díky zadnímu zavěšení multi link a baterii uložené pod podlahou kvůli nižší poloze těžiště. Zdroj: Renault
Pohon zajistí osvědčené řešení z Meganu E-Tech a Zoe, tedy synchronní elektromotor s elektrickým buzením (avšak s novou vnitřní architekturou), u nějž Renault zdůrazňuje vyšší výkony než u motoru s permanentními magenty a také absenci vzácných kovů. Zdroj: Renault
Oproti současnému kompaktnímu Renaultu s 12 menšími bateriovými moduly dostane „pětka“ jen čtyř větší moduly v jedné vrstvě. Akumulátor tak bude jako celek kompaktní a zároveň o 15 kilogramů lehčí. Zdroj: Renault
Produkční varianty znovuzrozeného Renaultu 5 ve formě elektromobilu bychom se měli dočkat v roce 2024. V každém případě bude mít novinka pořádný úkol navázat na úspěch Zoe. Zdroj: Renault
11
Fotogalerie

Nový elektrický Renault 5 poodhalil svou platformu. Oproti Zoe bude mít jasně navrch

Chystaný elektromobil s retrofuturistickým už pilně cvičí v extrémních podmínkách. Premiéra bude příští rok.

Návrat ikonického názvu a využití jeho známých tvarů v bateriové podobě nabírá u Renaultu 5 konkrétní obrysy i po technické stránce. Automobilka v současné době nasadila prvních devět prototypů, skrytých v kapotáži aktuálního Clia, které využívá k dynamickým i statickým zkouškám ve švédském Arvidsjauru i v domovské Francii, konkrétně v technických střediscích v Lardy poblíž Paříže a Aubevoye v Normandii. Podle zatím zveřejněných informací bude na co se těšit.

Nový Renault 5 bude stát na rovněž nové platformě CMF-B EV, určené pro vozy segmentu B. Ta využívá ze 70 procent stávající techniku CMF-B, kterou najdeme v Cliu a Capturu, možná i proto je z hlediska výrobních nákladů o 30 procent levnější, než řešení současného Zoe. Tato modulární technika se dá přizpůsobit z hlediska rozchodu a rozvoru, dobré jízdní vlastnosti má zajistit díky zadnímu zavěšení multi link a baterii uložené pod podlahou kvůli nižší poloze těžiště.

Pohon zajistí osvědčené řešení z Meganu E-Tech a Zoe, tedy synchronní elektromotor s elektrickým buzením (avšak s novou vnitřní architekturou), u nějž Renault zdůrazňuje vyšší výkony než u motoru s permanentními magenty a také absenci vzácných kovů. Oproti stávajícím verzím má ale tři klíčové komponenty v jednom kompaktním balení – DC/DC měnič, nabíječku a elektroniku pro distribuci napájení. Proto je o 20 kg lehčí, než jednotka v Zoe.

A aby toho srovnávání nebylo málo, oproti současnému kompaktnímu Renaultu s 12 menšími bateriovými moduly dostane „pětka“ jen čtyři větší moduly v jedné vrstvě. Akumulátor tak bude jako celek kompaktní a zároveň o 15 kilogramů lehčí. Premiéra Renaultu 5 je plánována na rok 2024, svou vlastní ostřejší verzi chystá i Alpine.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud