S novou platformou bude chtít znovuzrozená „pětka“ nabídnout elektromobilitu ještě levněji.
Dva velikostně obdobné elektrické hatchbacky Renault přirozeně nabízet nebude. Od samotného ředitele francouzské automobilky Lucy de Meo tak zaznělo pro magazín Caradisiac, že chystaný elektrický Renault 5 bude nástupcem současného modelu Zoe. Jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě však v nabídce ještě chvilku zůstane.
Produkční varianty znovuzrozeného Renaultu 5 ve formě elektromobilu bychom se měli dočkat v roce 2024. V každém případě bude mít novinka pořádný úkol navázat na úspěch Zoe. Ostatně ve svém segmentu zůstává Zoe nejprodávanějším autem. Přes sto tisíc prodaných kusů taky zajistilo Renaultu v Evropě i během pandemií zasaženého roku 2020 první místo v tabulkách prodejů elektromobilů.
Není pochyb, že na vlně popularity bude chtít Renault 5 pokračovat i cenovkou, která by měla určitě klesnout pod dosavadní cenu Zoe – to u nás začíná na 845.000 Kč. S ekologickými bonusy na různých trzích Evropy by se pak mohl Renault 5 pohybovat na hranici okolo půl milionu korun. Na starém kontinentu by tak zapadl nad nejlevnější Dacii Spring, která začíná ve Francii zvýhodněně od 12.403 eur (asi 325.000 Kč), bez eko bonusu v ČR od 449.900 Kč.
Snížení ceny elektromobilů má Renaultu zajistit nová sdílená platforma CMF-BEV, na níž bude „pětka“ stát. Luca de Meo už během představení konceptu 5 zmínil, že půjde o elektromobil, který bude za svou cenu dostupný mnoha lidem. Samotný styling a proporce konceptu s širokými boky přitom naznačovaly, že bychom se mohli dočkat i ostré verze po vzoru starého Renault 5 GT Turbo.