Nový elektrický Renault 5 nahradí v Evropě úspěšné Zoe. Nebude to však ihned

S novou platformou bude chtít znovuzrozená „pětka“ nabídnout elektromobilitu ještě levněji.

Dva velikostně obdobné elektrické hatchbacky Renault přirozeně nabízet nebude. Od samotného ředitele francouzské automobilky Lucy de Meo tak zaznělo pro magazín Caradisiac, že chystaný elektrický Renault 5 bude nástupcem současného modelu Zoe. Jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě však v nabídce ještě chvilku zůstane.

Renault 5 Turbo 3 je restomod legendy z 80. let. Má plno karbonu a 400 koní

Renault 5 Turbo 3 je restomod legendy z 80. let. Má plno karbonu a 400 koní

Produkční varianty znovuzrozeného Renaultu 5 ve formě elektromobilu bychom se měli dočkat v roce 2024. V každém případě bude mít novinka pořádný úkol navázat na úspěch Zoe. Ostatně ve svém segmentu zůstává Zoe nejprodávanějším autem. Přes sto tisíc prodaných kusů taky zajistilo Renaultu v Evropě i během pandemií zasaženého roku 2020 první místo v tabulkách prodejů elektromobilů.

Není pochyb, že na vlně popularity bude chtít Renault 5 pokračovat i cenovkou, která by měla určitě klesnout pod dosavadní cenu Zoe – to u nás začíná na 845.000 Kč. S ekologickými bonusy na různých trzích Evropy by se pak mohl Renault 5 pohybovat na hranici okolo půl milionu korun. Na starém kontinentu by tak zapadl nad nejlevnější Dacii Spring, která začíná ve Francii zvýhodněně od 12.403 eur (asi 325.000 Kč), bez eko bonusu v ČR od 449.900 Kč.

Zkusili jsme nový Renault Arkana E-Tech Hybrid 145. Stojí více, ale vrátí se vám to

Zkusili jsme nový Renault Arkana E-Tech Hybrid 145. Stojí více, ale vrátí se vám to

Snížení ceny elektromobilů má Renaultu zajistit nová sdílená platforma CMF-BEV, na níž bude „pětka“ stát. Luca de Meo už během představení konceptu 5 zmínil, že půjde o elektromobil, který bude za svou cenu dostupný mnoha lidem. Samotný styling a proporce konceptu s širokými boky přitom naznačovaly, že bychom se mohli dočkat i ostré verze po vzoru starého Renault 5 GT Turbo.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků