Nový elektrický Lexus RZ 450e jako by z oka vypadl Toyotě a Subaru! Porovnejte je ve velké galerii

Lexus odhalil crossover RZ 450e. Zatím je opředen tajemstvím, ale lecos prozradí již existující sesterské modely od Toyoty a Subaru.

Lexus spolu s Toyotou ohromily veřejnost velkolepým prohlášením o rozsáhlé elektrické transformaci modelové nabídky. Lexus v loňském roce celosvětově dodal 760.012 vozů a překonal tak rok 2020 o 6 %. Nového rekordu dosáhl mezi elektrickými vozy, kterých dodal 260.000 a vylepšil si skóre o 10 %. V rámci prezentace několika desítek plánovaných konceptů se objevil i elektrický crossover RZ 450e.

Zatím automobilka zveřejnila jen tři grafiky, ale i z nich lze mnohé vyčíst. RZ 450e je vyráběn na platformě e-TNGA sdílené s Toyotou a Subaru. Nikoho tak nepřekvapí silná podobnost s jejich elektromobily bZ4x a Soltera.

Přestože základní proporce jsou téměř stejné, Lexus, coby cenově výše postavená značka, musela svůj model udělat elegantnější. Z boku je patrná změna křivek prolisu nad klikami dveří a blatníky mají decentní plastovou ochranu. Silný sloupek C nese černé provedení, aby zjemnil boční linii oken.

Stejný recept použila automobilka také vzadu. Místo světel na krajích přecházejících do extravagantních „vidliček“, zvolili designéři jednoduchý nepřerušený pás se zaoblením na konci. Naopak výraznější jsou průduchy za zadními koly a celkové zpracování přechodu zadního nárazníku v difuzor.

Dle tradice Lexusu je příď nepřehlédnutelná. Přední maska s bočními otvory vychází ze základního tvaru. Nově má Lexus protažený otvor pro přívod vzduchu pod světly. Ty mají také jiný tvar s uceleným prosklením. Toyota a Subaru do nich zakomponovaly osobitá mračítka.

Interiér Lexus zatím neukázal, ale dá se předpokládat velmi podobné pojetí jako u dvou sesterských modelů. Celkově se očekávají kvalitnější materiály, větší důraz na detail i čalounění a stranou jistě nezůstanou ani multimediální technologie.

Otázkou zůstává pohon. Modely bZ4x a Soltera jsou vybaveny dvojicí elektromotorů, které přenášejí výkon 160 kW se 336 Nm točivého momentu na obě nápravy. Bateriový set má kapacitu 71,4 kWh. Zmíněná volba by byla logická, ale není takový výkon na Lexus málo?

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Diskuze (5) Další článek: Toto je prý nové nejvýkonnější luxusní SUV světa. DBX707 má 707 koní, ve sprintu zesměšní i supersporty

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,