Nový elektrický koncept z dílny VW na videu. Bude se jmenovat Duo-e?

45 komentářů

Radon
30. prosince • 20:24

Proc duo? Dva pasazeri, dva motory, dva miliony.,.?

Fantomas
30. prosince • 8:44

A jak se takový název bude vyslovovat? Duo é, nebo duo í? :-)

Vana666
30. prosince • 11:18

Mě by spíš zajímalo jestli do toho mají baterky

Fantomas
30. prosince • 11:42

Chápu, ale už minule jsem psal, že výrobu a výrobky stále naivně chápeme jako něco, co nám má nějak sloužit a co se vyrábí pro nás a pro naše potřeby. Ale to je omyl, dnes už je to bohužel obráceně, vyrábí se jen pro peníze a zisky výrobců, nic jiného. Doby kdy platilo náš zákazník, náš pán, jsou už dávno pryč, dnes jsme tu my pro ně. Výrobce chce prodat a mít zisk, to je vše. Nezajímá ho kdo si výrobek koupí, jak dlouho vydrží, ani jestli se vůbec dá používat, nic takového. Zajímá ho jen aby si to někdo koupil a tomu se vše přizpůsobuje. A že zákazník to co si koupil chce i používat, už se bere jako jeho problém a nikoho to nezajímá. Vždyť už přece zaplatil, tím hra skončila.

xXx
3. ledna • 10:16

To je divný, já pamatuji dobu před 89 když vy komunisti jste produkovali takový šunt, který si člověk musel doma dodělat, aby fungoval, výrobkům se říkalo DODO, dodělej doma. Převážně primitivní konstrukce ještě převzaté ze znárodněných továren, nekvalitním zpracováním domršené do neuvěřitelných podob. Tyto továrny před znárodněním byly světové koncerny a po znárodnění se jen vybydlovaly až v 89 to už byly soubory rozpadajících budov s nekvalitní a zastaralou výrobou. To málo co bylo v nabídce bylo katastrofální kvality a astronomické ceny, například pračka co rezla už druhý rok a skákala po koupelně a zničila dlaždičky, stála tři průměrné platy a to jsem k tomu nepřidal náklady na vytopení sousedů, když odešla těsnící guma. Auta to byla signifikantní ukázka strašné komunistické produkce. Škoda řada 105-135 byla strašná ostuda našeho prvorepublikového vyspělého automobilového průmyslu. Nejlevnější model této šunky byl za 16 průměrných platů. Auta se běžně generálkovala okolo 100 tisíc km, některé i dříve. Neopak dnes to vaše ulhané bolševické blábolení o nekvalitě znamená, že auta se generálkují tak v 300 tisících km, výrobci dnes mají sofistikované systémy na neustálé zvyšování kvality a komunikaci se zákazníky, aby sledovali jejich požadavky. Dokonce zvládají neustálé přísnější normy, které je nutí do stále nových a nových konstrukčních řešení. Základní Fabie, která zastupuje 105 S, dnes stojí necelých 10 průměrných platů a hlavně bez několika let v pořadníku nebo mastných úplatcích. Lze koupit i levněji v akcích nebo předváděcí vozy, dokonce i na splátky bez navýšení. A to ani nemluvím o dostupnosti a kvalitě náhradních dílů, kvalitách servisů dnes a za vaší bolševické hrůzovlády.

Optimista
4. ledna • 4:11

Tak a teď to nejlepší na konec. Pracuji také na elektrárně, kde jsou turbíny z roku 1930 od české firmy, kterou mimochodem bolševici zlikvidovali. Zrepasovali jsme je tak, že s přehledem plní technicko-ekonomické parametry Energetického regulačního úřadu pro nově uváděné elektrárny do provozu. Státní energetická inspekce to přišla zkontrolovat a neshledala žádné závady. Přišli se na to podívat i dva projektanti firem na turbíny, které vyrábějí tak kvalitně, že své výrobky prodávjí po celém světě. Obvykle to dělají tak, že staré tubíny dají do šrotu a místo nich instalují nové. V našem případě však oba došli nazávisle k závěru, že ty stroje z roku 1930 se nevyplatí vyměnit, protože nové by nevyrobily o tolik více, aby se zaplatili do konce své životnosti a pokud chceme novou turbínu, doporučili postavit vedle ještě jednu elektrárnu. Tak co vy na to pane xXx, který výrobek z dnešní doby má takovou životnost a užitnou hodnotu, jako produkt ryze českého průmyslu v roce 1930 ? A číst si původní korespondenci dodavatelské firmy, to je fakt zážitek, na to dnešní zákaznický servis nemá.

Optimista
4. ledna • 0:52

Přidám ještě jeden pozantek. Opravoval jsem stroje, na kterých se vyráběly součásti československých jaderných elektráren. Ty stroje byly mnohdy muzejní kousky a přesto elektrárny dodnes nevybouchly. Věčná hanba bolševikům, že fabriky takhle vytunelovali, a opravdu poklona chlapům, co na těhle vracích dokázali vyrobit něco, co funguje dodnes. Znám několik těhle chlapů, co mají dnes ve stodole moderní NC stroje a snaží se nějak vyhrabat z toho bolševickýho bahna.... než někdo jiný doveze padělky jejich výrobků z Číny, takže jsou odsouzeni zůstat v těch polorozpadlých stodolách.

Optimista
3. ledna • 23:45

Ale jo, to jsem taky zažil a bolševiky nenávíděl, ale přesto tu zůstalo pár lidí co něco uměli a neutekli do USA. Klidně si myslete, že jsem se zbláznil, ale jsem prostě patriot. Nekupuju německé výrobky jen proto, že jsou "z dovozu", nebo čínské zboží protože je to levný. Když to jen trochu jde, kupuju výhradně český výrobky, protože když nenechám vydělat souseda, on zkrachuje a nepřijde si koupit moje výrobky a až se to tu všechno rozkrade a zkrachuje, pak si nás za babku koupí třeba Číňani a budem na ně makat od nevidim do nevidim za almužnu. A pak odtud zdrhám já. Né bolševici, ale chybí nám prvorepubliková čest a vlastenectví, úcta k práci našich předků, kteří se dřeli abychom dnes mohli žít lépe než oni. Tohle nás bolševici odnaučili. Bolševici tu vlastně provedli genocidu, protože spousta lidí, co něco uměli, odtud utekli. Takže co tu zbylo - trosky. Tak mě nepranýřujte, když hledám poslední střípky toho co ještě zbylo a za něco stojí. Částečně podnikám v textilním průmyslu - to bych brečel, když vidím, jak skončili fabriky (jitě, že díky bolševikům) - kdysi světová špička kam japoci chodili špehovat. A to bych zvracel, když přijde materál z Egypta nebo Asie. Ten francouzký neobjednávám, protože skoro všichni chtějí slevy. Tak si třeba kupte to z Číny, ale jednou se budete divit... Nebo se vzpamatujte a nechte si ukázat třeba tu elektrárnu Dlouhé Stráně, máte to blíž než ti Japonci, co tohle také přišli obdivovat.

Art Vandelay
30. prosince • 11:56

Pozri pod postel, spi ti tam bubak co v noci robi bu bu bu...

xXx
3. ledna • 10:24

ten spí s rudou knížkou, proto takové kecy

Fantomas
30. prosince • 12:13

Nikoho nestraším a sebe už vůbec ne. Jen popisuju realitu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Olda
30. prosince • 12:38

Vandelayovi si teď zkazil byznys s elektromobily,už se těšil jak si nakrade na autech s dojezdem 200 km a ty tu píšeš o zbytečnosti nákupů. Ať si tupci to auto koupí,mě jen vadí že likvidace baterií půjde nejspíš z našich peněz a že dýcháme špatný vzduch u tepelných elektráren.

Optimista
31. prosince • 14:29

Spoustě lidem nějak uniklo, že máme nadbytek levné elektřiny z obnovitelných zdrojů, které tlačí ceny elekřiny stále níže, takže uhelné elektrárny již krachují stejně jako uhelné doly. Nové obnovitelné zdroje již dnes vyrábějí elektřinu lenvěji než nové jaderné elektrárny a to bez přemrštěných podpor, které nesmyslně rozházel Paroubek a spol. před několika lety. Takže rozvoj elektromobility je logický krok a doufám že tentokrát už nezvratný. Nepotřebujeme si otravovat vzduch ropou, která beztak financoje řádění IS a všechny zvěrstva kolem toho.

oh.c
1. ledna • 11:04

"..a to bez přemrštěných podpor" :-):-)):-D ..Jako "ftip" dobré, opravdu dobré. 42 miliard Kč pro rok 2016 je asi málo. Vzhledem ke známému faktu, že peníze rostou na stromech vlastně o nic nejde. Doporučuji prostudovat ceníky elektrické energie, kterou platíte. Obzvláště je k popukání "platba za elektřinu z podporovaných zdrojů" což asi vysvětluje kde se ony peníze rostoucí na stromech vezmou.
Rozvoj elektromobility je nesporný fakt pouze za předpokladu masivních dotací. Až se EU "udotuje" k smrti tak se bude velké množství lidí bude divit.

Optimista
1. ledna • 12:48

Bez přemštěných podpor jsem jmenoval nově postavené obnovitelné zdroje. Když se podíváte do ceníku pro obnovitelné zdroje, zjistíte, solární elektrárny již od 1.1. 2013 nedostávájí žádnou podporu a také to jde ... i bez Paroubka.

oh.c
2. ledna • 10:17

Když myslíte pane optimisto. Naštěstí tu ale stále existují lidé jako paní Drábová. Doporučuji si její názor poslechnout. Máme jeden obrovský problém. Neumíme tuto energii uchovávat. Neexistenci takového zařízení přiznávají jaksi neradi všichni propagátoři elektromobility. Nerad bych se dožil doby, kdy bude elektřina na příděly. Pokud je celý systém řešen v rámci tržního přístupu je vše ok. Pokud nikoli jedná se o cestu do pekel. Nejsme tak bohatí jak si myslíme.Pokud zvítězí naivní představy zelených, časem se stane elektrická energie luxusním a nedostupným zbožím. Stejně tak zmizí možnost nákupu prostředku na individuální dopravu.
Zdroj:
http://goo.gl/FjTZkj...
http://goo.gl/cAYxRN...

Optimista
2. ledna • 14:02

Také bychom mohli dopadnout jako v Rakousku, kde si dávno před lety postavili jadernou elektrárnu a těsně před stisknutím tlačítka start to odpískali. Ukázalo se totiž, že ji vůbec nepotřebují, mají totíž dostatek vodních elektráren a jestě více lokalit tam leží ladem bez využití, protože elektřina je tak levná, že se jim nevyplatí stavět další. Ovšem politici si protlačili svoje státní zakázky, takže vlk se nažral a kozy..... škoda mluvit.

Optimista
3. ledna • 8:04

Myslím, že už jsem toho navykládal dost, tak pojďme to uzavřít trochu neutrálně. Sám jsem pracoval v těžkém strojírenství kde se vyráběly i součásti jaderných elektráren a musím českému průmyslu složit poklonu za to co dakázal vybudovat nejen v ČR, ale i ve světě. Také se musím uklonit panu Elonu Muscovi jako všem průkopníkům, že dokázali prosadit svoji vizi navdory všem konzervativcům. Doba pokročila a je potřeba držet krok s novými technologiemi aby nám neujel vlak. Byla tu řeč o silvestrovkém vtípku a teď tu máme nový rok. Rád bych všem popřál kromě štěstí, zdraví, lásky, opravdu nestranně ať už to dopadne jakkoliv, aby zvítězil zdravý rozum a lidstvo se dál ubíralo tou správnou cestou.

Optimista
2. ledna • 13:31

Paní Drábovou celkem chápu - každý si chrání svůj bysnys, a tak nám neříká celou pravdu. Krátkodobá akumulace je ve výstavbě: http://www.solarninovinky.cz/...
Zrovna tak s elektromobilama se do budoucna - až se zvětší dojezd - počítá jako s akumulátory na stabilizaci sítě. Tzn, že elektromobil se za nízkou cenu nabije ( teoreticky i zdarma) a pak v době nedostatku elektřiny část ( nebo vše, když nebude potřeba jezdit) prodá do sítě za vyšší cenu, takže i když bude stát v garáži, bude ještě majiteli vydělávat. Samozřejmě, že je to pohádka budoucnosti a souhlasím s Elonem Muscem, že baterie jsou pořád ještě v plenkách, ale právě masová výroba umožní jejich zlevnění a masovou investici do dalšího vývoje. Jako příklad uvedu fotovoltaické panely. V roce 2009 přišel 1W na 3€, dnes panel s vyšší účinností pořídíte za pouhých 0,5€ / W - to je 6x levněji a ještě za vyšší kvalitu. Němci vědí, co dělají, když se zřekli jaderných elektráren a obávám se, abychom my nebyli za blbce se stavbou jaderných elektráren jen proto, že si pár politiků brousí zuby na státní zakázky, ze kterých jim vždy zůstane něco za nehtama.

Vana666
2. ledna • 16:22

Ta krátkodobá akumulace z tvého odkazu je příliš krátkodobá. P.Drábová o ní nemluvila nejspíše že tohle malé zařízení neřeší skladování energie, jeho účel je úplně jíny

Optimista
3. ledna • 6:48

Zas tak úplně jiný účel to není. Pořád jde o vyrovnávání nerovnováhy mezi výrobou a spotřebou. Ano, zařízení má natolik unikátní vlstnosti, že se posouvá u úroveň výš, než je prostý jeden cyklus nabití a vybití za den a to umužňuje tento projekt ufinancovat. Výkon je samozřejmě maličký proti požadavkům evropské sítě, ale nějak se začít musí. Snad lepší příklad by bylo třeba tohle: http://www.solarninovinky.cz/...
No, a než akumulátory zlevní, jsou tu osvědčené přečerpávací vodní elektrárny, třeba PVE Dlouhé Stráně : http://www.dlouhe-strane.cz/... . Doporučuji exkurzi, je to světová špička - perla českého strojírenství

Vana666
3. ledna • 7:44

Je to jiný účel. Popsaný aku slouží jen k vyrovnávání nárazů a podpoře sítě velmi krátkodobě, v podstatě do doby než najede nebo se utlumí nějaká seriózní elektrárna. Není určen pro dlouhodobou akumulaci většího množství solární elektřiny. Pokud má dodávat proud půl hodiny, pak celý systém šesti zařízení má celkovou kapacitu pouhých cca 45 MWh.Dlouhé Stráně jsou opravdu jiné kafe. Už je to pár let co jsem tam byl naposledy ale co pamatuju říkali, že na plný výkon má průtok vody 11 m3/s. Z toho vyplývá při objemu vody 2,72 mil.m3 a výkonu 650 MW kapacita cca 45 GWh !!!
Tomu říkám akumulátor ! Tisíckrát větší než to německé šidítko !

Optimista
1. ledna • 12:32

Ano, 42 mld Kč ročně je opravdu nechutných a jak jsem už psal Paroubek a spol. je rozházeli z našich peněz úplně zbytečně. Jak se později ukázalo, šlo hlavně o to, aby si pár politiků a jejich kamarádíčkové namastili kapsy a prachy teď mizí ve firmách registrovaných v daňových rájích. Stačí se podívat do mapy solárnách elektráren na instalace nad 1 MW - jsou tam vlastníci a podrobnosti o nich najdete na www.justice.cz Takže tato "podpora" ve svém důsledku akorát dehonestovala obnovitelné zdroje (nejsou to jen solary), ale o to možná také šlo - třeba za to politikům zaplatili bakšiš ropní magnáti.

Vana666
1. ledna • 9:04

Jako silvestrovský příspěvek to nebylo špatné :-D

Optimista
1. ledna • 19:08

A ještě shrnutí :
Elektřina je opravdu levná. Např. na zítra byly stanoveny ceny na burze takto:
0-8 hod zadarmo
krátká hodinová špička 100€ za MWh v 17 hod a večer končí na 16 € /MWh. Takže krátkodobé maximum je 2,7 Kč za kWh, jinak za hubičku a elektromobil nabijete v době, kdy je zadarmo !
Viz : http://www.ote-cr.cz/...
To, za kolik dostaneme elektřinu doma, je věc distribuce, kolik si připočítá, stát kolik zdaní a v neposlední řadě + poplatek za slušně řečeno chyby politiků, kterému se říká podpora solárních elektráren. Je to zafixováno zákonem a politici nemají žádnou zodpovědnost, takže to zaplatíme my.

Vana666
2. ledna • 13:33

Spousta věcí je daleko levnějších z výroby než za kolik to nakonec kupujeme my. Takhle to ale počítat asi nejde

Optimista
2. ledna • 15:24

Ano, to bylo jen pro ilustraci, proč se nevyplatí stavět jaderné elektrárny a proč fosilní elektrárny dříve, či později zkrachují. Beztak i za koncovou cenu pro spotřebitele elektřiny se dá jezdit mnohem levněji než na ropu - záleží jen na tom, za kolik budou akumulátory.

Vana666
2. ledna • 16:18

Tak jednoznačně bych to neviděl. Zatím elektřina není zatížená tak katastrofální spotřební daní jako benzín a nafta. Až politici zjistí, že jim v elektromobilech utíkají velké prachy, kalkulace se výrazně změní

Optimista
3. ledna • 9:30

Toho jsem se bál, a proto jsem se to neodvažoval ani vyslovit, aby se toho nějaký politik nechytil dříve. Stejně je to i s CNG. Takže o nás rozhodnou jiní a my můžeme diskutovat jen o tom, zda je to užitečné nebo ne. Také se tím můžeme řídit u voleb, ale znáte to - kdyby volby mohly něco změnit, tak už by je dávno zakázali... No to bylo pesimistické - tak třeba bude líp.

Optimista
1. ledna • 11:50

No, svoje tvrzení, mohu doložit konkrétnímy případy... Taky je mi jasný, že současný dojezd EV skoro nikoho nenadchne, ale přesto do toho jdu i když si teď chrochtám blahem s dojezdem 1200 km na jednu porci nafty. No dobrá, tak ještě něco přidám: Elektromobil si určitě nekupujte, protože kdyby poptávka převýšila současné výrobní kapacity, ceny poletí nahoru a já nechci platit zbytečně moc. Moje fosilní vozítko už pomalu končí a Gigafactory Tesla otvírá až v roce 2017.

xXx
3. ledna • 10:20

bože proč raději nedržíte hubu, ty nesmysly se opravdu nedají číst, zjistěte si jaké mají obnovitelné zdroje dotace, tečka

Optimista
4. ledna • 21:05

Dobře, tak tady je ceník pro pana chytrého a pro všechny, kdo si chtějí ověřit jak to skutečně je.
http://www.eru.cz/documents/10540/462896/CR... ... .
Je to návrh, protože se ještě čeká, až to notifikuje evropská komise, a to spočívá v tom, že posoudí, zda ceny nejsou moc vysoké a od r.2013 mají právo nařídit snížení. Takže dražší to určitě nebude. Dále elektrárny mají právo zvolit si, zda chtějí dostávat výkupní ceny (dále VC) nebo zelený bonus (dále ZB). ZB je pro případ, že si provozovatel chce část, nebo celou výrobu spotřebovat pro sebe a zbytek prodat nějakému obchodníkovi, ovšem zbytky se prodávají hůře, takže je to laborace, který způsob je výhodnější. Takže VC obsahuje tržní cenu a podporu zároveň a ZB je čistá podpora poskytnutá obnovitelnému zdroji. Je zde vidět významný trend každoročního poklesu podpory, pokud daný zdroj ještě vůbec nějakou dostavá. V těch extrémních starých cenách se nemá teď smysl hrabat, protože, to je uzavřená záležitost - dědictví po vládě Paroubka. Ledaže bychom si chtěli pěstovat nenávist vůči "třídnímu nepříteli". Tyhle ceny se ze zákona budou vyplácet pro solary 20 let od uvedení do provozu a pak konec.
Pokud se teď bavíme o tom, jestli má smysl stavět nové jaderné elektrárny, nebo nové obnovitelné zdroje, pak je samozřejmě relevantní brát ceny pro nové zdroje, tj.rok 2016. Zde za zmínku také stojí to, že obnovitelné zdroje od roku 2016 mají výplatu podpory časově významně omezenou jen na část provozních hodin a zbytek roku můžou vyrábět jen za velmi nízkou tžní cenu, zatímco jaderná elektrárna má podporu bez omezení 8760 hod/rok. Takže cena elekřiny z jaderné elektrárny je opravdu mnohem vyšší, než z obnovitelných zdrojů.
Tak jste proškolení a teď domácí úkol: Když nově budovaná jaderná elektrárna Hinkley Point má garantovanou cenu 130€/MWh (a to na 35 let!), kdo mi najde kdy naposledy dostal nějaký obnovitelný zdroj cenu vyšší (a to na kratší dobu!) ?

Vana666
1. ledna • 13:48

Dobrá, dej pár příkladů nových obnovitelných zdrojů a jejich výrobní ceny elektřiny i výkonu a pro srovnání obdobné údaje běžné jaderné elektrárny

Optimista
1. ledna • 14:42

Dobrá, tak ktedy: http://www.solarninovinky.cz/...
Abychom nechodili přílš daleko : http://www.solarninovinky.cz/...
A jako výhled třeba tohle : http://www.solarninovinky.cz/...
V ČR je cena pro nové větrné elektrárny 2,414 Kč/kWh, což je pořád mnohem méně než 0,130 eurocentů / kWh z budované anglické jaderné elektrárny. Za kolik by vyráběl dostavěný Temelín, nebo Dukovany, to nám asi nepřiznali, ale naštěstí z tohoto důvodu tendr zrušili, myslím, že již v roce 2014. Nejspíš by nám hrozila žaloba za nedovolenou podporu, jako se to stalo Angličanům. A jak už jsem psal od 1.1.2013 postavené české solární elektrárny jedou úplně bez podpory - což se může vyplatit zatím jen domácnostem.

Vana666
1. ledna • 15:55

Už ten první odkaz je poněkud nedůvěryhodný, viz citace:
"...Nová gigantická elektrárna o výkonu 300 MW bude schopný dodat do sítě 336 milionů kWh. Jeho rozpočet dosáhl 360 milionů euro. Projekt se skládá celkem z 25 solárních elektráren o výkonu 5 MW...."Za prvé neuvádějí, za jakou dobu dodá do sítě zmíněných 336 milionů kWh. Za měsíc, za rok nebo snad za celou životnost ?
A 25 elektráren po 5 MW je celkem 125 MW a ne 300
Z tak zmatených podkladů se nedá nic seriózně kalkulovat

Optimista
1. ledna • 16:38

Dobrý postřeh ... Tak tedy verze pečlivěji zpracovaná : http://www.ekobonus.cz/obnovitelne-zdroje/solarn... ...
Jinak výroba se vždy uvádí za rok. Pro zajímavost, v ČR vychází na jeden instalovaný solární kW roční výroba 1-1,2 MWh

Vana666
1. ledna • 17:12

Pokud se jedná o roční výrobu, je tu druhý problém. Zmíněných 336 mil.kWh ročně znamená průměrný výkon 38 MW. Kvůli tak nepatrnému výkonu se musí postavit "gigantická solární elektrárna" která zabere plochu 300 x 0,8 = 240 hektarů.Abychom stejnými prostředky dosáhli výkon jediného bloku Temelínu, tj. 1 GW, musela by ta solární elektrárna být 26 x větší, tj. 6240 ha tj. pokud počítám správě 62 čtvrerčních kilometrů. Na výkon dvou temelínských bloků pak 125 km2.
Docela pecka, počítám to vůbec správně ??

Optimista
1. ledna • 19:48

Ano výpočet sedí, takže zhruba čtverec o straně 11 km - beru jako důležitou připomínku. Možná by bylo zajímavé vyčíslit kolik plochy zabírá dotované pěstování řepky za účelem spalování v dieselech, a pak se doveze přes půl zeměkoule palmový olej mnohem méně vhodný pro potraviny. Také je tu prach z obdělávání polí a setí řepky, kterého bývá na venkově více než v Praze... Fotosyntéza má účinnost kolem 1% mínus zpracování a nakonec jen 20% účinnost průměrně vytíženého dieselu, takže plocha řepky bude na ujeté km asi stonásobně větší. Já osobně zastávám pouze solary na střechách v místě spotřeby bez mohutných silových vedení a ztrát na přenosu a několikanásobné transformaci. Pak to půjde úplně bez dotací.

Vana666
2. ledna • 8:30

Tak jasně, ovšem neřešíme teď řepku ale srovnáváme fotovoltaiku s jaderkou. Taky se mi líbí, když FV vyrábí elektřinu v podstatě "z ničeho", ale je potřeba taky vidět zápory. K tomu připočítejme ještě zoufalou závislost na počasí a denní době. Ale pochopitelně ani jádro nemá jen pozitiva.

Optimista
2. ledna • 15:11

Jistě, počasí je problém a přiznám, že i roční období. Je tady ovšem další způsob akumulace, a to výroba vodíku, nebo metanu z vody a CO2 ze vzduchu za pomoci přebytků elektřiny za nulovou, nebo dokonce zápornou cenu. Toto zařízení již funguje - kde jinde než v Německu. Můžete se o tom dozvědět třeba u E-ONu. Plyn se dá v podzemí skladovat bez problémů v podstatě libovolnou dobu a třeba v zimě spálit v plynové kogenerační elektrárně, kde se ještě odpadní teplo využije na topení. Ovšem i v ČR máme dostatečné skladovací kapacity na plyn, a jsou zde i firmy, které příslušné zařízaní vyvíjejí a prodávají. Také si můžete koupit auto na CNG a jezdit na přebytky elektřiny přeměněné na metan (ekvivalent zemního plynu). Stačí jen chtít (a přesvědčit politiky...).

Vana666
2. ledna • 16:15

Žádná výroba nefunguje za nulovou nebo zápornou cenu. I kdybys měl zadarmo elektřinu, zařízení na výrobu vodíku zadarmo nebude. Ostatně platí to i pro tu fotovoltaiku.

Optimista
3. ledna • 9:05

Jistě že zařízení zadarmo nebude. Myslel jsem elektřinu zadarmo. Za dobu co tu diskutujeme je každý den na burze od 0-8 h cena silové elektřiny 0,- € (http://www.ote-cr.cz/)... Jaderné elektrárny kvůli tomu zastavovat nebudou, ale priorita č.1 je udržet stabilitu sitě a proto se vyskytují i záporné ceny, tzn, že zaplatí tomu, kdo si nadbytečnou elektřinu odebere a velké elektrárny platí za nevyžádanou výrobu. Solární elektrárny lze v krajních případech dispečersky okamžitě odpojit od sítě. Takže v době, kdy elektrárnám za jejich výrobu neplatí, mohou čerpat vodu na kopec, nebo prodávat plyn do sítě alepoň za nějakou cenu. Určitě návratnost investice do zařízení je.

Optimista
1. ledna • 15:49

Omlouvám se za chybu, správně je 0,13 € za novou jadernou kWh. (ve zprávě 130 € / MWh JE)

Art Vandelay
30. prosince • 13:59

Oldo, Oldo, ale zly vzduch v mestach ti nevadi...

Fantomas
30. prosince • 12:47

Rozumím ti, ale ať jezdíme čímkoliv, všechno se musí nějak zlikvidovat, což vždycky něco stojí. Stejně tak s kouřem. Bez něj to prostě zatím neumíme. Ale můžeme ho aspoň soustředit na jednom místě (aby ho nemuseli dýchat všichni všude), kde se s tím dá líp něco dělat. Všechno má tedy své výhody i nevýhody.

Doporučujeme

Články odjinud