Nový elektrický hypersport od Lotusu dostal jméno Evija. Odhalen bude již brzo

Lotus dále odhaluje podrobnosti o svém chystaném elektrickém hypersportu. Po vzoru tradice bude jeho jméno začínat písmenem „E“.

Elektrický hypersport, na kterém nyní Lotus pilně pracuje s Williamsem, bude držet tradici britské automobilky. Oficiálně totiž víme, že k sérii jmen jako Esprit, Europa, Elan, Elise nebo Exige se nyní přidá i Evija – právě takto se Lotus rozhodl svou chystanou novinku nazvat. Automobilka neuvádí původ jména, v překladu má ovšem znamenat „živoucí“ či příhodně „první své existence“.

K prvnímu elektrickému a zároveň hypersportovnímu modelu značky tedy jméno sedí. Původně dostal vůz kódové označení Type 130, jelikož automobilka plánuje vyrobit pouhých 130 exemplářů. Zatímco produkce má odstartovat až příští rok, hypersport by se měl ukázat již 16. července na speciální akci v Londýně.

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

S uvedením jména vypustil Lotus do oběhu také krátkou upoutávku, která nám ukazuje startovací tlačítko vozu, pravděpodobně situované na středovém panelu. Logo Evija se poté nejspíš ukazuje na digitálním přístrojovém štítu palubní desky. Více o designu novinky zatím nevíme, ostatně dříve nám Lotus předvedl jen ilustraci proporcí vozu a kus jeho zádě s nabíjecím portem (viz galerie).

Na elektrickém pohonném ústrojí má tedy s Lotusem pracovat divize Williams Advanced Engineering. Prozatím se mluví o výkonové hodnotě přes 1000 koní (736 kW), pohonu všech kol a bateriovém modulu, který zajistí dojezd okolo 400 kilometrů.

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

Karoserie by měla obdržet aktivní aerodynamické prvky včetně zadního křídla se systémem DRS. A samozřejmě chce Lotus hmotnost elektrického hypersportu udržet na minimu, konstrukce vozu tak bude z drtivé většiny z karbonových vláken a dalších lehkých materiálů.

Podle šéfdesignéra Lotusu Russella Carra se však nemá jednat o nekompromisní okruhový hypersport. Model má tedy zajistit určitou formu komfortu a praktičnosti. Carr rovněž britskému Autocaru potvrdil, že Evija bude dle posledních trendů používat kamerový systém namísto konvenčních zrcátek na karoserii.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků