Nový elektrický hypersport od Lotusu dostal jméno Evija. Odhalen bude již brzo

Lotus dále odhaluje podrobnosti o svém chystaném elektrickém hypersportu. Po vzoru tradice bude jeho jméno začínat písmenem „E“.

Elektrický hypersport, na kterém nyní Lotus pilně pracuje s Williamsem, bude držet tradici britské automobilky. Oficiálně totiž víme, že k sérii jmen jako Esprit, Europa, Elan, Elise nebo Exige se nyní přidá i Evija – právě takto se Lotus rozhodl svou chystanou novinku nazvat. Automobilka neuvádí původ jména, v překladu má ovšem znamenat „živoucí“ či příhodně „první své existence“.

K prvnímu elektrickému a zároveň hypersportovnímu modelu značky tedy jméno sedí. Původně dostal vůz kódové označení Type 130, jelikož automobilka plánuje vyrobit pouhých 130 exemplářů. Zatímco produkce má odstartovat až příští rok, hypersport by se měl ukázat již 16. července na speciální akci v Londýně.

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

S uvedením jména vypustil Lotus do oběhu také krátkou upoutávku, která nám ukazuje startovací tlačítko vozu, pravděpodobně situované na středovém panelu. Logo Evija se poté nejspíš ukazuje na digitálním přístrojovém štítu palubní desky. Více o designu novinky zatím nevíme, ostatně dříve nám Lotus předvedl jen ilustraci proporcí vozu a kus jeho zádě s nabíjecím portem (viz galerie).

Na elektrickém pohonném ústrojí má tedy s Lotusem pracovat divize Williams Advanced Engineering. Prozatím se mluví o výkonové hodnotě přes 1000 koní (736 kW), pohonu všech kol a bateriovém modulu, který zajistí dojezd okolo 400 kilometrů.

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

Karoserie by měla obdržet aktivní aerodynamické prvky včetně zadního křídla se systémem DRS. A samozřejmě chce Lotus hmotnost elektrického hypersportu udržet na minimu, konstrukce vozu tak bude z drtivé většiny z karbonových vláken a dalších lehkých materiálů.

Podle šéfdesignéra Lotusu Russella Carra se však nemá jednat o nekompromisní okruhový hypersport. Model má tedy zajistit určitou formu komfortu a praktičnosti. Carr rovněž britskému Autocaru potvrdil, že Evija bude dle posledních trendů používat kamerový systém namísto konvenčních zrcátek na karoserii.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků