Nový Dodge Charger je prý nejrychlejší sedan na světě. Zapomněl ale na Němce

Nový Dodge Charger SRT Hellcat Redeye umí trhat asfalt i pokořit sprint na čtvrt míle pod 11 sekund.

Americký Dodge se pořádně opřel do svého modelového portfolia a představil nové verze některých svých nadupaných miláčků. Mezi nimi rozhodně vyčnívá model Charger SRT Hellcat Redeye, který automobilka označuje jako nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběný sedan na světě.

K tomuto odvážnému tvrzení má 807 důvodů, které produkuje přeplňovaný osmiválcový motor HEMI o objemu 6,2 litru. Motor má původ v modelu Challenger Demon. Vedle výkonu (594 kW) 807 koní produkuje agregát i 958 N.m točivého momentu. S maximální rychlostí 203 mil za hodinu (327 km/h) má pak jít o nejrychlejší Charger v historii, ale také o nejrychlejší sedan, který se momentálně vyrábí.

Podívejte se na ruční montáž V8 z Challengeru Demon. Je to nádhera

Podívejte se na ruční montáž V8 z Challengeru Demon. Je to nádhera

S druhým tvrzením si dovolíme nesouhlasit. Německá automobilka Alpina má ve svém portfoliu sedan B5, který vychází z nového BMW řady 5. Maximální rychlost pak udává 330 km/h, tedy o 3 km/h vyšší. O schopnostech naštvaného Dodge ale není pochyb. Normovaný sprint na čtvrt míle zvládne za 10,6 sekundy, což je hodnota, které dosahují i závodní auta. Akcelerace z 0 na 96 km/h by měla proběhnout za 3,6 sekundy.

TEST Ford Mustang 5.0 GT Convertible: Můžu si ho nechat až do října?

TEST Ford Mustang 5.0 GT Convertible: Můžu si ho nechat až do října?

Motor má vylepšené chlazení, aby se majitel mohl o víkendech účastnit zmíněných sprintů. Dodge je ale stále domestikovaný, aby mohl fungovat i jako rodinný sedan. Má osmistupňovou automatickou převodovku, adaptivní podvozek a bohatě vybavený interiér obalený do kůže. Vzhledově jej ovšem ihned prozradí široký postoj, nová černá kapota a obří brzdy.

Ceny zatím nejsou k dispozici. Klasický Dodge Charger SRT Hellcat, který také prošel lehkým vylepšením, stojí 72.095 dolarů (1.711.000 Kč) Odhaduje se, že balíček Redeye bude stát v přepočtu přes sto tisíc korun.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků