Nový Charger bude k dostání v několika verzích a uspokojí touhu po rychlosti jak u lokálně bezemisní, tak hodně emisní skupiny zákazníků. Zdroj: Dodge

Nový Charger bude k dostání v několika verzích a uspokojí touhu po rychlosti jak u lokálně bezemisní, tak hodně emisní skupiny zákazníků. | Zdroj: Dodge

V elektrickém provedení má na palubě 400V systém, každou nápravu má na starost jedna hnací jednotka. Zdroj: Dodge

V elektrickém provedení má na palubě 400V systém, každou nápravu má na starost jedna hnací jednotka. | Zdroj: Dodge

Nová a již osmá generace modelu, jehož rodokmen sahá až do roku 1966, stojí na platformě STLA Large od mateřského koncernu Stellantis. Zdroj: Dodge

Nová a již osmá generace modelu, jehož rodokmen sahá až do roku 1966, stojí na platformě STLA Large od mateřského koncernu Stellantis. | Zdroj: Dodge

Každou nápravu má na starost jedna hnací jednotka s integrovaným měničem, převodovkou a samotným elektromotorem. Ta přední se dá odpojit kvůli lepšímu dojezdu a nižší spotřebě (i když by nás napadlo i jiné využití), zadní je osazena samosvorným diferenciálem. Každá disponuje výkonem 250 kW a 407 Nm točivého momentu. Zdroj: Dodge

Každou nápravu má na starost jedna hnací jednotka s integrovaným měničem, převodovkou a samotným elektromotorem. Ta přední se dá odpojit kvůli lepšímu dojezdu a nižší spotřebě (i když by nás napadlo i jiné využití), zadní je osazena samosvorným diferenciálem. Každá disponuje výkonem 250 kW a 407 Nm točivého momentu. | Zdroj: Dodge

Nový elektrický Charger bude k dostání ve dvou verzích: Daytona R/T disponuje výkonem 340 kW, který může díky standardně montovanému Direct Connection Stage 1 kitu po stisknutí tlačítka na volantu narůst po dobu 15 sekund až na 370 kW. Vrcholný Charger Daytona Scat Pack standardně nabídne 440 kW, s kitem Stage 2 pak až 500 kW. U dalších připravovaných variant Chargeru bude možné kity dokoupit. Zdroj: Dodge

Nový elektrický Charger bude k dostání ve dvou verzích: Daytona R/T disponuje výkonem 340 kW, který může díky standardně montovanému Direct Connection Stage 1 kitu po stisknutí tlačítka na volantu narůst po dobu 15 sekund až na 370 kW. Vrcholný Charger Daytona Scat Pack standardně nabídne 440 kW, s kitem Stage 2 pak až 500 kW. U dalších připravovaných variant Chargeru bude možné kity dokoupit. | Zdroj: Dodge

S těmito parametry samozřejmě nejde o žádnou línou herku – Scat Pack zrychlí na 96 km/h za 3,3 sekundy a čtvrtmílový sprint zvládne dle odhadů za 11,5 sekundy. Zdroj: Dodge

S těmito parametry samozřejmě nejde o žádnou línou herku – Scat Pack zrychlí na 96 km/h za 3,3 sekundy a čtvrtmílový sprint zvládne dle odhadů za 11,5 sekundy. | Zdroj: Dodge

Umět by to měl i jinak než rovně: Vpředu má multi link s rameny z kované hliníkové slitiny, vzadu nezávislé zavěšení. Odpružení může být volitelně řešeno adaptivními poloaktivními tlumiči s dvěma ventily – pro stlačení i roztažení. Zdroj: Dodge

Umět by to měl i jinak než rovně: Vpředu má multi link s rameny z kované hliníkové slitiny, vzadu nezávislé zavěšení. Odpružení může být volitelně řešeno adaptivními poloaktivními tlumiči s dvěma ventily – pro stlačení i roztažení. | Zdroj: Dodge

U modelu Scat Pack si můžete dopřát 16palcové chlazené brzdové kotouče Brembo s šestipístkovými brzdiči vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Zdroj: Dodge

U modelu Scat Pack si můžete dopřát 16palcové chlazené brzdové kotouče Brembo s šestipístkovými brzdiči vpředu a čtyřpístkovými vzadu. | Zdroj: Dodge

Elektropohon umožňuje kromě očekávaných jízdních režimů Auto, Eco, Sport a Wet/Snow pro normální jezdění také akčnější nastavení Track a Drag. Zdroj: Dodge

Elektropohon umožňuje kromě očekávaných jízdních režimů Auto, Eco, Sport a Wet/Snow pro normální jezdění také akčnější nastavení Track a Drag. | Zdroj: Dodge

Pak zde máme launch control pro svižné starty, Race Prep pro temperování baterie před sportovní jízdou, Line Lock s odpojením předních kol a smažením zadních pneu, driftovací režim s třemi úrovněmi úhlu jízdy nebo Donut Mode pro machrování v oblaku kouře. Zdroj: Dodge

Pak zde máme launch control pro svižné starty, Race Prep pro temperování baterie před sportovní jízdou, Line Lock s odpojením předních kol a smažením zadních pneu, driftovací režim s třemi úrovněmi úhlu jízdy nebo Donut Mode pro machrování v oblaku kouře. | Zdroj: Dodge

Baterie má kapacitu 100,5 kWh, dojezd ani spotřebu zatím neznáme, ale v éteru zazněla vtipná pozvánka, že tyto marginálie majitelé muscle carů stejně neřeší. Zdroj: Dodge

Baterie má kapacitu 100,5 kWh, dojezd ani spotřebu zatím neznáme, ale v éteru zazněla vtipná pozvánka, že tyto marginálie majitelé muscle carů stejně neřeší. | Zdroj: Dodge

Neoslovila vás elektrická budoucnost? Nevadí – Charger bude od příštího roku vyráběn také s klasickým spalovacím motorem. Zdroj: Dodge

Neoslovila vás elektrická budoucnost? Nevadí – Charger bude od příštího roku vyráběn také s klasickým spalovacím motorem. | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 Zdroj: Dodge

Dodge Charger 2024 | Zdroj: Dodge

V elektrickém provedení má na palubě 400V systém, každou nápravu má na starost jedna hnací jednotka. Zdroj: Dodge
Nová a již osmá generace modelu, jehož rodokmen sahá až do roku 1966, stojí na platformě STLA Large od mateřského koncernu Stellantis. Zdroj: Dodge
Každou nápravu má na starost jedna hnací jednotka s integrovaným měničem, převodovkou a samotným elektromotorem. Ta přední se dá odpojit kvůli lepšímu dojezdu a nižší spotřebě (i když by nás napadlo i jiné využití), zadní je osazena samosvorným diferenciálem. Každá disponuje výkonem 250 kW a 407 Nm točivého momentu. Zdroj: Dodge
Nový elektrický Charger bude k dostání ve dvou verzích: Daytona R/T disponuje výkonem 340 kW, který může díky standardně montovanému Direct Connection Stage 1 kitu po stisknutí tlačítka na volantu narůst po dobu 15 sekund až na 370 kW. Vrcholný Charger Daytona Scat Pack standardně nabídne 440 kW, s kitem Stage 2 pak až 500 kW. U dalších připravovaných variant Chargeru bude možné kity dokoupit. Zdroj: Dodge
80
Fotogalerie

Nový Dodge Charger je opravdu na elektřinu a má skoro 700 koní. Nás ale zajímá něco jiného

Americká ikona se vrací v novém pojetí – vlastně dvou. Umí bzučet, ale brzy ji koupíte i s normálním motorem.

Když se objevily první zvěsti o prvním sériovém elektrickém muscle caru, fanoušci poctivého amerického železa byli právem zděšeni. Výkon? Ano, ale co zvuk, mechanika, pocit z jízdy a jiné smyslové vjemy? Nyní už víme, že to Dodge s klasickým pohonem ještě nevzdal, nový Charger bude k dostání v několika verzích a uspokojí touhu po rychlosti jak u lokálně bezemisní, tak hodně emisní skupiny zákazníků.

Již osmá generace modelu, jehož rodokmen sahá až do roku 1966, stojí na platformě STLA Large od mateřského koncernu Stellantis. V elektrickém provedení má na palubě 400V systém, každou nápravu má na starost jedna jednotka s integrovaným měničem, převodovkou a samotným elektromotorem. Ta přední se dá odpojit kvůli lepšímu dojezdu a nižší spotřebě (i když by nás napadlo i jiné využití), zadní je osazena samosvorným diferenciálem. Každá disponuje výkonem 250 kW a 407 Nm točivého momentu.

Nový elektrický Charger bude k dostání ve dvou verzích: Daytona R/T disponuje výkonem 340 kW, který může díky standardně montovanému Direct Connection Stage 1 kitu po stisknutí tlačítka na volantu narůst po dobu 15 sekund až na 370 kW. Vrcholný Charger Daytona Scat Pack standardně nabídne 440 kW, s kitem Stage 2 pak až 500 kW. U dalších připravovaných variant Chargeru bude možné kity dokoupit.

S těmito parametry samozřejmě nejde o žádnou línou herku – Scat Pack zrychlí na 96 km/h za 3,3 sekundy a čtvrtmílový sprint zvládne dle odhadů za 11,5 sekundy. Umět by to měl i jinak než rovně: Vpředu má multi-link s rameny z kované hliníkové slitiny, vzadu nezávislé zavěšení. Odpružení může být volitelně řešeno adaptivními poloaktivními tlumiči s dvěma ventily – pro stlačení i roztažení. U modelu Scat Pack si můžete dopřát 16palcové přední  brzdové kotouče Brembo s šestipístkovými brzdiči vpředu a čtyřpístkovými vzadu.

Elektropohon umožňuje kromě očekávaných jízdních režimů Auto, Eco, Sport a Wet/Snow pro normální jezdění také akčnější nastavení Track a Drag. Pak zde máme launch control pro svižné starty, Race Prep pro temperování baterie před sportovní jízdou, Line Lock s odpojením předních kol a smažením zadních pneu, driftovací režim s třemi úrovněmi úhlu jízdy nebo Donut Mode pro machrování v oblaku kouře. Baterie má kapacitu 100,5 kWh, dojezd ani spotřebu zatím neznáme, ale v éteru zazněla vtipná pozvánka, že tyto marginálie majitelé muscle carů stejně neřeší.

Neoslovila vás elektrická budoucnost? Nevadí – Charger bude od příštího roku vyráběn také s klasickým spalovacím motorem. Půjde o třílitrový řadový šestiválec Hurricane, dopovaný dvěma turbodmychadly. I ten nabídne dvě úrovně výkonu, provedení Sixpack H.O. dostane 410 kW, mírnější Sixpack S.O. pak 313 kW. Elektrické varianty začnou sjíždět z linek ve Windsoru v Ontariu v polovině letošního roku.

Dodge

Americká automobilka Dodge byla založená v roce 1900 coby dodavatel dílů pro jiné výrobce. Vlastní vozy vyrábí od roku 1915. V roce 1928 se Dodge stal součástí skupiny Chrysler, od roku 2021 je součástí skupiny Stellantis. Známá je samostatná značka nákladních automobilů RAM.

Dodge Charger • Dodge Challenger • Dodge Durango • Dodge Journey

Doporučujeme

Články odjinud