Challenger SRT Demon 170 je silný a děsivě rychlý – dokonce tak, že dostal napomenutí od organizace NHRA za to, že jezdí sprint na čtvrt míle za méně než devět sekund bez ochranného rámu a brzdného padáku. Zdroj: Dodge

Challenger SRT Demon 170 je silný a děsivě rychlý – dokonce tak, že dostal napomenutí od organizace NHRA za to, že jezdí sprint na čtvrt míle za méně než devět sekund bez ochranného rámu a brzdného padáku. | Zdroj: Dodge

Jeho motor V8 dostal takové množství vylepšení, že jedná významnější část, společná s běžnějšími verzemi, je vačkový hřídel. Zdroj: Dodge

Jeho motor V8 dostal takové množství vylepšení, že jedná významnější část, společná s běžnějšími verzemi, je vačkový hřídel. | Zdroj: Dodge

Kompresor má nyní objem rovné tři litry místo 2,7 l u modelu Demon, plnicí tlak se zvýšil zhruba o čtvrtinu. Dostal škrticí klapku s větším průměrem a jeho palivová lišta a vstřikovače umí dodávat přes 620 litrů paliva za hodinu – to je větší průtok, než má průměrná americká sprchová hlavice. Zdroj: Dodge

Kompresor má nyní objem rovné tři litry místo 2,7 l u modelu Demon, plnicí tlak se zvýšil zhruba o čtvrtinu. Dostal škrticí klapku s větším průměrem a jeho palivová lišta a vstřikovače umí dodávat přes 620 litrů paliva za hodinu – to je větší průtok, než má průměrná americká sprchová hlavice. | Zdroj: Dodge

Celé hnací ústrojí je stavěno pro co největší zátěž, včetně kardanu a poloos. Se standardním palivem E10 má SRT Demon 170 výkon 671 kW (912 k) a točivý moment 1098 Nm, pokud ale palubní elektronika vyhodnotí, že je ve směsi více než 65 procent etanolu, na zadní kola jde 764 kW (1039 k) a 1281 Nm. Zdroj: Dodge

Celé hnací ústrojí je stavěno pro co největší zátěž, včetně kardanu a poloos. Se standardním palivem E10 má SRT Demon 170 výkon 671 kW (912 k) a točivý moment 1098 Nm, pokud ale palubní elektronika vyhodnotí, že je ve směsi více než 65 procent etanolu, na zadní kola jde 764 kW (1039 k) a 1281 Nm. | Zdroj: Dodge

17" zadní kola jsou zabalena pneumatikách Mickey Thompson ET Street R v rozměru 315/50 R17. Zdroj: Dodge

17" zadní kola jsou zabalena pneumatikách Mickey Thompson ET Street R v rozměru 315/50 R17. | Zdroj: Dodge

Starty je možné optimalizovat skrze nastavení křivky točivého momentu v závislosti na podmínkách na trati. Zdroj: Dodge

Starty je možné optimalizovat skrze nastavení křivky točivého momentu v závislosti na podmínkách na trati. | Zdroj: Dodge

Nechybí zde systémy Launch Control proti prokluzu pneumatik a Launch Assist, který zabraňuje poskakování nápravy při velkém zatížení. Zdroj: Dodge

Nechybí zde systémy Launch Control proti prokluzu pneumatik a Launch Assist, který zabraňuje poskakování nápravy při velkém zatížení. | Zdroj: Dodge

Při něm se hodí také vychytávka jménem Power Chiller, která přesměruje klimatizaci na chlazení kompresoru a sníží tak teplotu vzduchu, funguje i při dochlazování po jízdách. Zdroj: Dodge

Při něm se hodí také vychytávka jménem Power Chiller, která přesměruje klimatizaci na chlazení kompresoru a sníží tak teplotu vzduchu, funguje i při dochlazování po jízdách. | Zdroj: Dodge

SRT Demon 170 vznikne ve 3000 kusech pro americký trh a dalších 300 exemplářích pro Kanadu. Zdroj: Dodge

SRT Demon 170 vznikne ve 3000 kusech pro americký trh a dalších 300 exemplářích pro Kanadu. | Zdroj: Dodge

Ceny startují na 96.666 dolarech, což je v přepočtu přibližně 2,2 milionu korun. Zdroj: Dodge

Ceny startují na 96.666 dolarech, což je v přepočtu přibližně 2,2 milionu korun. | Zdroj: Dodge

Každý majitel dostane k vozu dekantační sadu s nádobou, sklenkami na whiskey, chladicími kostkami a svým jménem, VIN kódem vozu a sériovým číslem. Zdroj: Dodge

Každý majitel dostane k vozu dekantační sadu s nádobou, sklenkami na whiskey, chladicími kostkami a svým jménem, VIN kódem vozu a sériovým číslem. | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 Zdroj: Dodge

Dodge Challenger SRT Demon 170 | Zdroj: Dodge

Jeho motor V8 dostal takové množství vylepšení, že jedná významnější část, společná s běžnějšími verzemi, je vačkový hřídel. Zdroj: Dodge
Kompresor má nyní objem rovné tři litry místo 2,7 l u modelu Demon, plnicí tlak se zvýšil zhruba o čtvrtinu. Dostal škrticí klapku s větším průměrem a jeho palivová lišta a vstřikovače umí dodávat přes 620 litrů paliva za hodinu – to je větší průtok, než má průměrná americká sprchová hlavice. Zdroj: Dodge
Celé hnací ústrojí je stavěno pro co největší zátěž, včetně kardanu a poloos. Se standardním palivem E10 má SRT Demon 170 výkon 671 kW (912 k) a točivý moment 1098 Nm, pokud ale palubní elektronika vyhodnotí, že je ve směsi více než 65 procent etanolu, na zadní kola jde 764 kW (1039 k) a 1281 Nm. Zdroj: Dodge
17" zadní kola jsou zabalena pneumatikách Mickey Thompson ET Street R v rozměru 315/50 R17. Zdroj: Dodge
29
Fotogalerie

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 je králem sprintů. Stovku dá do dvou sekund, stojí 2,2 milionu

Limitovaná edice amerického svalovce má přes tisíc koní a úžasnou techniku. Jeho úkol je jediný: Být co nejrychlejší v přímce

Rozlučkový večírek s výkonnými osmiválcovými vozy Dodge končí – máme tu poslední stroj z edice Last Call, jimiž dává značka sbohem svým muscle cars před příchodem elektrického nástupce. Challenger SRT Demon 170 je silný a děsivě rychlý – dokonce tak, že dostal napomenutí od organizace NHRA za to, že jezdí sprint na čtvrt míle za méně než devět sekund bez ochranného rámu a brzdného padáku. Jeho motor V8 dostal takové množství vylepšení, že jedná významnější část, společná s běžnějšími verzemi, je vačkový hřídel.

Kompresor má nyní objem rovné tři litry místo 2,7 l u modelu Demon, plnicí tlak se zvýšil zhruba o čtvrtinu. Dostal škrticí klapku s větším průměrem a jeho palivová lišta a vstřikovače umí dodávat přes 620 litrů paliva za hodinu – to je větší průtok, než má průměrná americká sprchová hlavice.

Celé hnací ústrojí je stavěno pro co největší zátěž, včetně kardanu a poloos. S běžným palivem E10 má SRT Demon 170 výkon 671 kW (912 k) a točivý moment 1098 Nm, pokud ale palubní elektronika vyhodnotí, že je ve směsi více než 65 procent etanolu, na zadní kola jde 764 kW (1039 k) a 1281 Nm. Ta jsou obuta v pneumatikách Mickey Thompson ET Street R v rozměru 315/50 R17.

Na sprintové trati tak Demon 170 zrychlí na 96 km/h za 1,66 sekundy a čtvrtmíli zdolá za 8,91 sekundy při 243 km/h. Solidní tempo na dráze o délce 402 metrů, že? Starty je možné optimalizovat skrze nastavení křivky točivého momentu v závislosti na podmínkách na trati, nechybí zde systémy Launch Control proti prokluzu pneumatik a Launch Assist, který zabraňuje poskakování nápravy při velkém zatížení. Při něm se hodí také vychytávka jménem Power Chiller, která přesměruje klimatizaci na chlazení kompresoru a sníží tak teplotu vzduchu, funguje i při dochlazování po jízdách.

Karoserie je k dostání ve 14 barvách, najdeme na ní kapotu s velkým sacím otvorem a také „děravá“ přední světla Air Catcher. Každý majitel dostane k vozu dekantační sadu s nádobou, sklenkami na whiskey, chladicími kostkami a svým jménem, VIN kódem vozu a sériovým číslem. SRT Demon 170 vznikne ve 3000 kusech pro americký trh a dalších 300 exemplářích pro Kanadu. Ceny startují na 96.666 dolarech, což je v přepočtu přibližně 2,2 milionu korun.

Dodge

Americká automobilka Dodge byla založená v roce 1900 coby dodavatel dílů pro jiné výrobce. Vlastní vozy vyrábí od roku 1915. V roce 1928 se Dodge stal součástí skupiny Chrysler, od roku 2021 je součástí skupiny Stellantis. Známá je samostatná značka nákladních automobilů RAM.

Dodge Charger • Dodge Challenger • Dodge Durango • Dodge Journey

Doporučujeme

Články odjinud