Nový Dodge Challenger: musclecar jde do výroby

Všichni milovníci americké legendy Dodge Challenger se již brzy dočkají jeho nové produkční verze.
Nový Dodge Challenger: musclecar jde do výroby

Všichni milovníci americké legendy Dodge Challenger se již brzy dočkají jeho nové produkční verze. Ta bude vycházet z konceptu, který automobilka představila na počátku letošního roku. Nový Challenger bude postaven na platformě LX, kterou mj. využívá i Chrysler 300C a svou délkou přes pět metrů bude opět pravou Amerikou.

Po vzoru starých legend bude Challanger klasické americké koncepce, tedy s motorem vpředu, ovšem zadním náhonem. Pod kapotou se objeví osmiválec HEMI o objemu 6,1 litru, který nabídne výkon 313 kW (425 k) a točivý moment 570 Nm. Stovku tak zvládne za 4,5 s a dosáhne maximální rychlosti 280 km/h. Oblíbený americký sprint na 400 metrů zvládne za 13 s.

Challenger se měl původně objevit na trhu již v příštím roce, ovšem definitivní termín produkční verze byl posunut na přelom let 2008 a 2009. Do té doby představí automobilka finální verzi vozu, která se má velmi podobat původnímu konceptu. Challenger bude dodáván s dvojicí motorů. Základní verzí bude model se šestiválcem a manuální převodovkou a druhou, top verzí, bude zmíněný osmiválec HEMI, rovněž s manuální převodovkou. Za příplatek bude k dispozici i automat. Cena základní verze by na americkém trhu neměla přesáhnout 22 tis. dolarů a nejsilnější verze s označením R/T pak 38 tis. dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger concept
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků