Nový Dodge Challenger: musclecar jde do výroby

Všichni milovníci americké legendy Dodge Challenger se již brzy dočkají jeho nové produkční verze.
Nový Dodge Challenger: musclecar jde do výroby

Všichni milovníci americké legendy Dodge Challenger se již brzy dočkají jeho nové produkční verze. Ta bude vycházet z konceptu, který automobilka představila na počátku letošního roku. Nový Challenger bude postaven na platformě LX, kterou mj. využívá i Chrysler 300C a svou délkou přes pět metrů bude opět pravou Amerikou.

Po vzoru starých legend bude Challanger klasické americké koncepce, tedy s motorem vpředu, ovšem zadním náhonem. Pod kapotou se objeví osmiválec HEMI o objemu 6,1 litru, který nabídne výkon 313 kW (425 k) a točivý moment 570 Nm. Stovku tak zvládne za 4,5 s a dosáhne maximální rychlosti 280 km/h. Oblíbený americký sprint na 400 metrů zvládne za 13 s.

Challenger se měl původně objevit na trhu již v příštím roce, ovšem definitivní termín produkční verze byl posunut na přelom let 2008 a 2009. Do té doby představí automobilka finální verzi vozu, která se má velmi podobat původnímu konceptu. Challenger bude dodáván s dvojicí motorů. Základní verzí bude model se šestiválcem a manuální převodovkou a druhou, top verzí, bude zmíněný osmiválec HEMI, rovněž s manuální převodovkou. Za příplatek bude k dispozici i automat. Cena základní verze by na americkém trhu neměla přesáhnout 22 tis. dolarů a nejsilnější verze s označením R/T pak 38 tis. dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger concept
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků