Nový dieselový motor pro 206

Vznětové motory vždy patřily k hlavním konkurenčním přednostem francouzské značky Peugeot.. Nový motor 1.4 HDI je připraven zejména pro modelovou řadu 206, 307 však nezůstane dlouho pozadu.
Nový dieselový motor pro 206
Jedná se o první motor, který byl navržen v rámci partnerské dohody mezi koncerny PSA Peugeot Citroën a Ford (proto se například objeví také v nové Fiestě) Může být využit v různých vozech a je postaven tak, aby mohl být snadno přizpůsoben celé škále modelů.

Klepněte pro větší obrázekJedná se také o konstrukci, která má shodné i montážní podskupiny. Sací potrubí se skládá z jediné multifunkční sestavy, která v sobě zahrnuje vzduchový filtr, průtokoměr nasávaného vzduchu, tlumič turbokompresoru, sací potrubí, odvětrávací systém klikové skříně, víko hlavy válců a filtrační systém nafty. Bez mezichladiče stlačeného vzduchu dosahuje motor DV4 TD výkonu 50 kW při 4000 ot/min. a maximálního točivého momentu 150 Nm při 1750 ot./min.

Motor má 4 válce s jediným vačkovým hřídelem a objem 1 398 cm3 (zdvih 82 mm, vrtání 73.7 mm) s hlavou válců z lehké slitiny typu „cross flow“ o dvou ventilech na válec. Tento motor je vybaven turbokompresorem KKK s malou setrvačností a pevnou geometrií a dosahuje otáček až 240 000 ot./min. Je zde použito přímé vstřikování „Common Rail“ Bosch druhé generace, které umožňuje značné snížení spotřeby pohonných hmot, a tak i snížení škodlivých emisí.
Klepněte pro větší obrázek
O kvalitách nového motoru svědčí i fakt, že je schopen při pátém zařazeném rychlostním stupni jet  rychlostí 42 km/h, a to při 1000 otáčkách za minutu. Z dalších výkonových parametrů jmenujme zrychlení 0-100 km/h za 14,7 vteřin. Kombinovaná spotřeba se rovná 4,3 litru nafty na 100 km

Tento motor váží 98 kg a je tedy o 50 kg lehčí než stávající, výkonově srovnatelný, vznětový motor s nepřímým vstřikováním a obsahem válců 1.9 litru.

Blok motoru a jeho víko z lehké slitiny jsou odlévány pod tlakem, přičemž litinová ložiska a vložky válce jsou vkládány během odlévání. Konstrukce bloku zajišťuje spolehlivost, dlouhou životnost a nízkou úroveň hluku, která je obvyklá u vozů nejlepší kategorie. Odlévání této součásti pod tlakem umožňuje velmi dokonalé odstranění zoxidovaného povrchu zvenku a to také přispívá k odolnosti vůči termomechanické zátěži, a zároveň snižuje akustickou radiaci.

Klepněte pro větší obrázekPodobně i „plášťová“ struktura (shell structure) spodní části bloku motoru dodává konstrukci značnou stabilitu, a tak zaručuje, že zvuk motoru a vibrace jsou redukovány na minimum.

Na výkon i na spotřebu má největší vliv druhá generace vysokotlakého vstřikování paliva Bosch. Dokáže snížit spotřebu, zvýšit specifický výkon motorů a to při zachování stejného objemu válců.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků