Nový dieselový motor pro 206

Vznětové motory vždy patřily k hlavním konkurenčním přednostem francouzské značky Peugeot.. Nový motor 1.4 HDI je připraven zejména pro modelovou řadu 206, 307 však nezůstane dlouho pozadu.
Nový dieselový motor pro 206
Jedná se o první motor, který byl navržen v rámci partnerské dohody mezi koncerny PSA Peugeot Citroën a Ford (proto se například objeví také v nové Fiestě) Může být využit v různých vozech a je postaven tak, aby mohl být snadno přizpůsoben celé škále modelů.

Klepněte pro větší obrázekJedná se také o konstrukci, která má shodné i montážní podskupiny. Sací potrubí se skládá z jediné multifunkční sestavy, která v sobě zahrnuje vzduchový filtr, průtokoměr nasávaného vzduchu, tlumič turbokompresoru, sací potrubí, odvětrávací systém klikové skříně, víko hlavy válců a filtrační systém nafty. Bez mezichladiče stlačeného vzduchu dosahuje motor DV4 TD výkonu 50 kW při 4000 ot/min. a maximálního točivého momentu 150 Nm při 1750 ot./min.

Motor má 4 válce s jediným vačkovým hřídelem a objem 1 398 cm3 (zdvih 82 mm, vrtání 73.7 mm) s hlavou válců z lehké slitiny typu „cross flow“ o dvou ventilech na válec. Tento motor je vybaven turbokompresorem KKK s malou setrvačností a pevnou geometrií a dosahuje otáček až 240 000 ot./min. Je zde použito přímé vstřikování „Common Rail“ Bosch druhé generace, které umožňuje značné snížení spotřeby pohonných hmot, a tak i snížení škodlivých emisí.
Klepněte pro větší obrázek
O kvalitách nového motoru svědčí i fakt, že je schopen při pátém zařazeném rychlostním stupni jet  rychlostí 42 km/h, a to při 1000 otáčkách za minutu. Z dalších výkonových parametrů jmenujme zrychlení 0-100 km/h za 14,7 vteřin. Kombinovaná spotřeba se rovná 4,3 litru nafty na 100 km

Tento motor váží 98 kg a je tedy o 50 kg lehčí než stávající, výkonově srovnatelný, vznětový motor s nepřímým vstřikováním a obsahem válců 1.9 litru.

Blok motoru a jeho víko z lehké slitiny jsou odlévány pod tlakem, přičemž litinová ložiska a vložky válce jsou vkládány během odlévání. Konstrukce bloku zajišťuje spolehlivost, dlouhou životnost a nízkou úroveň hluku, která je obvyklá u vozů nejlepší kategorie. Odlévání této součásti pod tlakem umožňuje velmi dokonalé odstranění zoxidovaného povrchu zvenku a to také přispívá k odolnosti vůči termomechanické zátěži, a zároveň snižuje akustickou radiaci.

Klepněte pro větší obrázekPodobně i „plášťová“ struktura (shell structure) spodní části bloku motoru dodává konstrukci značnou stabilitu, a tak zaručuje, že zvuk motoru a vibrace jsou redukovány na minimum.

Na výkon i na spotřebu má největší vliv druhá generace vysokotlakého vstřikování paliva Bosch. Dokáže snížit spotřebu, zvýšit specifický výkon motorů a to při zachování stejného objemu válců.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků