Nový dieselový motor pro 206

Vznětové motory vždy patřily k hlavním konkurenčním přednostem francouzské značky Peugeot.. Nový motor 1.4 HDI je připraven zejména pro modelovou řadu 206, 307 však nezůstane dlouho pozadu.
Nový dieselový motor pro 206
Jedná se o první motor, který byl navržen v rámci partnerské dohody mezi koncerny PSA Peugeot Citroën a Ford (proto se například objeví také v nové Fiestě) Může být využit v různých vozech a je postaven tak, aby mohl být snadno přizpůsoben celé škále modelů.

Klepněte pro větší obrázekJedná se také o konstrukci, která má shodné i montážní podskupiny. Sací potrubí se skládá z jediné multifunkční sestavy, která v sobě zahrnuje vzduchový filtr, průtokoměr nasávaného vzduchu, tlumič turbokompresoru, sací potrubí, odvětrávací systém klikové skříně, víko hlavy válců a filtrační systém nafty. Bez mezichladiče stlačeného vzduchu dosahuje motor DV4 TD výkonu 50 kW při 4000 ot/min. a maximálního točivého momentu 150 Nm při 1750 ot./min.

Motor má 4 válce s jediným vačkovým hřídelem a objem 1 398 cm3 (zdvih 82 mm, vrtání 73.7 mm) s hlavou válců z lehké slitiny typu „cross flow“ o dvou ventilech na válec. Tento motor je vybaven turbokompresorem KKK s malou setrvačností a pevnou geometrií a dosahuje otáček až 240 000 ot./min. Je zde použito přímé vstřikování „Common Rail“ Bosch druhé generace, které umožňuje značné snížení spotřeby pohonných hmot, a tak i snížení škodlivých emisí.
Klepněte pro větší obrázek
O kvalitách nového motoru svědčí i fakt, že je schopen při pátém zařazeném rychlostním stupni jet  rychlostí 42 km/h, a to při 1000 otáčkách za minutu. Z dalších výkonových parametrů jmenujme zrychlení 0-100 km/h za 14,7 vteřin. Kombinovaná spotřeba se rovná 4,3 litru nafty na 100 km

Tento motor váží 98 kg a je tedy o 50 kg lehčí než stávající, výkonově srovnatelný, vznětový motor s nepřímým vstřikováním a obsahem válců 1.9 litru.

Blok motoru a jeho víko z lehké slitiny jsou odlévány pod tlakem, přičemž litinová ložiska a vložky válce jsou vkládány během odlévání. Konstrukce bloku zajišťuje spolehlivost, dlouhou životnost a nízkou úroveň hluku, která je obvyklá u vozů nejlepší kategorie. Odlévání této součásti pod tlakem umožňuje velmi dokonalé odstranění zoxidovaného povrchu zvenku a to také přispívá k odolnosti vůči termomechanické zátěži, a zároveň snižuje akustickou radiaci.

Klepněte pro větší obrázekPodobně i „plášťová“ struktura (shell structure) spodní části bloku motoru dodává konstrukci značnou stabilitu, a tak zaručuje, že zvuk motoru a vibrace jsou redukovány na minimum.

Na výkon i na spotřebu má největší vliv druhá generace vysokotlakého vstřikování paliva Bosch. Dokáže snížit spotřebu, zvýšit specifický výkon motorů a to při zachování stejného objemu válců.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků