Nový dieselový motor pro 206

Vznětové motory vždy patřily k hlavním konkurenčním přednostem francouzské značky Peugeot.. Nový motor 1.4 HDI je připraven zejména pro modelovou řadu 206, 307 však nezůstane dlouho pozadu.
Nový dieselový motor pro 206
Jedná se o první motor, který byl navržen v rámci partnerské dohody mezi koncerny PSA Peugeot Citroën a Ford (proto se například objeví také v nové Fiestě) Může být využit v různých vozech a je postaven tak, aby mohl být snadno přizpůsoben celé škále modelů.

Klepněte pro větší obrázekJedná se také o konstrukci, která má shodné i montážní podskupiny. Sací potrubí se skládá z jediné multifunkční sestavy, která v sobě zahrnuje vzduchový filtr, průtokoměr nasávaného vzduchu, tlumič turbokompresoru, sací potrubí, odvětrávací systém klikové skříně, víko hlavy válců a filtrační systém nafty. Bez mezichladiče stlačeného vzduchu dosahuje motor DV4 TD výkonu 50 kW při 4000 ot/min. a maximálního točivého momentu 150 Nm při 1750 ot./min.

Motor má 4 válce s jediným vačkovým hřídelem a objem 1 398 cm3 (zdvih 82 mm, vrtání 73.7 mm) s hlavou válců z lehké slitiny typu „cross flow“ o dvou ventilech na válec. Tento motor je vybaven turbokompresorem KKK s malou setrvačností a pevnou geometrií a dosahuje otáček až 240 000 ot./min. Je zde použito přímé vstřikování „Common Rail“ Bosch druhé generace, které umožňuje značné snížení spotřeby pohonných hmot, a tak i snížení škodlivých emisí.
Klepněte pro větší obrázek
O kvalitách nového motoru svědčí i fakt, že je schopen při pátém zařazeném rychlostním stupni jet  rychlostí 42 km/h, a to při 1000 otáčkách za minutu. Z dalších výkonových parametrů jmenujme zrychlení 0-100 km/h za 14,7 vteřin. Kombinovaná spotřeba se rovná 4,3 litru nafty na 100 km

Tento motor váží 98 kg a je tedy o 50 kg lehčí než stávající, výkonově srovnatelný, vznětový motor s nepřímým vstřikováním a obsahem válců 1.9 litru.

Blok motoru a jeho víko z lehké slitiny jsou odlévány pod tlakem, přičemž litinová ložiska a vložky válce jsou vkládány během odlévání. Konstrukce bloku zajišťuje spolehlivost, dlouhou životnost a nízkou úroveň hluku, která je obvyklá u vozů nejlepší kategorie. Odlévání této součásti pod tlakem umožňuje velmi dokonalé odstranění zoxidovaného povrchu zvenku a to také přispívá k odolnosti vůči termomechanické zátěži, a zároveň snižuje akustickou radiaci.

Klepněte pro větší obrázekPodobně i „plášťová“ struktura (shell structure) spodní části bloku motoru dodává konstrukci značnou stabilitu, a tak zaručuje, že zvuk motoru a vibrace jsou redukovány na minimum.

Na výkon i na spotřebu má největší vliv druhá generace vysokotlakého vstřikování paliva Bosch. Dokáže snížit spotřebu, zvýšit specifický výkon motorů a to při zachování stejného objemu válců.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 148 027 km
Cena: 130 000 Kč
Peugeot 206 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 110 409 km
Cena: 59 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2008
Stav: 152 281 km
Cena: 90 000 Kč
Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 155 029 km
Cena: 245 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 48 695 km
Cena: 338 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 147 067 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků