Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dvě turba a 118 kW

Renault se nevyhýbá současnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznětový motor pro osobní auta.
Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dvě turba a 118 kW

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je první naftový motor této třídy, který má, jak už jeho název napovídá, dvojici sekvenčních turbodmychadel. I díky nim poskytuje z objemu 1598 cm3 největší výkon 118 kW/4000 min-1. Také tento údaj lze vyčíst z názvu, číslo 160 značí hodnotu výkonu v koních, jak je pro Renault již několik let typické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor překonává svými parametry obvyklý standard vznětových dvoulitrů

Točivý moment nové pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm při 1750 otáčkách. Devadesát procent je přitom k dispozici už v nižších 1500 min-1. Jak je to možné? Díky menšímu turbodmychadlu, které pracuje právě v tomto spektru otáček a stará se o rychlé reakce motoru.

Jakmile řidič sešlápne pedál plynu a rychleji akceleruje, zapojí se druhé dmychadlo. Sekvenční zapojení obou zároveň eliminuje tradiční turboefekt. Ještě v pásmu 4000 min-1 motor stále dosahuje síly zhruba 260 Nm. I maximální hodnota litrového výkonu 100 k/l je velmi působivá. 

 

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Agregát nepřišel ani o moderní přímý vstřik, který vykonává svou práci pod tlakem 1800 barů. Jednotka s objemem 1,6 l by měla dosáhnout dynamiky dvoulitru, ale oproti němu spálí o čtvrtinu nafty méně a v souvislosti se spotřebou pochopitelně klesají i tolik sledované emise CO2.

Nový motor je součástí rodiny Energy. V jejím případě se Renault chlubí využitím znalostí z královny motoristického sportu. Dejme tomu. Konstruktérům se hlavně povedlo snížit třecí ztráty a zlepšit chlazení.

Na podrobnější specifikace si musíme počkat až do Ženevy, kde Renault naftou vonící „srdíčko“ oficiálně představí. Najde svoje místo hlavně v budoucích modelech segmentů D a E, tedy vozech střední a vyšší střední třídy.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků