Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dvě turba a 118 kW

Renault se nevyhýbá současnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznětový motor pro osobní auta.
Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dvě turba a 118 kW

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je první naftový motor této třídy, který má, jak už jeho název napovídá, dvojici sekvenčních turbodmychadel. I díky nim poskytuje z objemu 1598 cm3 největší výkon 118 kW/4000 min-1. Také tento údaj lze vyčíst z názvu, číslo 160 značí hodnotu výkonu v koních, jak je pro Renault již několik let typické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor překonává svými parametry obvyklý standard vznětových dvoulitrů

Točivý moment nové pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm při 1750 otáčkách. Devadesát procent je přitom k dispozici už v nižších 1500 min-1. Jak je to možné? Díky menšímu turbodmychadlu, které pracuje právě v tomto spektru otáček a stará se o rychlé reakce motoru.

Jakmile řidič sešlápne pedál plynu a rychleji akceleruje, zapojí se druhé dmychadlo. Sekvenční zapojení obou zároveň eliminuje tradiční turboefekt. Ještě v pásmu 4000 min-1 motor stále dosahuje síly zhruba 260 Nm. I maximální hodnota litrového výkonu 100 k/l je velmi působivá. 

 

Testy | Design | Kombi | Premiéry | Renault

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Agregát nepřišel ani o moderní přímý vstřik, který vykonává svou práci pod tlakem 1800 barů. Jednotka s objemem 1,6 l by měla dosáhnout dynamiky dvoulitru, ale oproti němu spálí o čtvrtinu nafty méně a v souvislosti se spotřebou pochopitelně klesají i tolik sledované emise CO2.

Nový motor je součástí rodiny Energy. V jejím případě se Renault chlubí využitím znalostí z královny motoristického sportu. Dejme tomu. Konstruktérům se hlavně povedlo snížit třecí ztráty a zlepšit chlazení.

Na podrobnější specifikace si musíme počkat až do Ženevy, kde Renault naftou vonící „srdíčko“ oficiálně představí. Najde svoje místo hlavně v budoucích modelech segmentů D a E, tedy vozech střední a vyšší střední třídy.

Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 114 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Kangoo 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 689 km
Cena: 68 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků