Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dvě turba a 118 kW

Renault se nevyhýbá současnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznětový motor pro osobní auta.
Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dvě turba a 118 kW

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je první naftový motor této třídy, který má, jak už jeho název napovídá, dvojici sekvenčních turbodmychadel. I díky nim poskytuje z objemu 1598 cm3 největší výkon 118 kW/4000 min-1. Také tento údaj lze vyčíst z názvu, číslo 160 značí hodnotu výkonu v koních, jak je pro Renault již několik let typické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor překonává svými parametry obvyklý standard vznětových dvoulitrů

Točivý moment nové pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm při 1750 otáčkách. Devadesát procent je přitom k dispozici už v nižších 1500 min-1. Jak je to možné? Díky menšímu turbodmychadlu, které pracuje právě v tomto spektru otáček a stará se o rychlé reakce motoru.

Jakmile řidič sešlápne pedál plynu a rychleji akceleruje, zapojí se druhé dmychadlo. Sekvenční zapojení obou zároveň eliminuje tradiční turboefekt. Ještě v pásmu 4000 min-1 motor stále dosahuje síly zhruba 260 Nm. I maximální hodnota litrového výkonu 100 k/l je velmi působivá. 

 

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Agregát nepřišel ani o moderní přímý vstřik, který vykonává svou práci pod tlakem 1800 barů. Jednotka s objemem 1,6 l by měla dosáhnout dynamiky dvoulitru, ale oproti němu spálí o čtvrtinu nafty méně a v souvislosti se spotřebou pochopitelně klesají i tolik sledované emise CO2.

Nový motor je součástí rodiny Energy. V jejím případě se Renault chlubí využitím znalostí z královny motoristického sportu. Dejme tomu. Konstruktérům se hlavně povedlo snížit třecí ztráty a zlepšit chlazení.

Na podrobnější specifikace si musíme počkat až do Ženevy, kde Renault naftou vonící „srdíčko“ oficiálně představí. Najde svoje místo hlavně v budoucích modelech segmentů D a E, tedy vozech střední a vyšší střední třídy.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků