Nový diesel pro Volvo

Nový turbodiesel, který bude vyráběn v továrně Volvo Car ve Skovde, nahradí předchozí pětiválcový vznětový motor od koncernu Volkswagenu. Z počátku bude nabízen pouze s manuální převodovkou. Volvo diesel je lepší než jeho předchůdce ve všech podstatných parametrech. Nový motor dosahuje výkonu 163 ks při 4000 otáčkách za minutu
Nový diesel pro Volvo
Nový turbodiesel, který bude vyráběn v továrně Volvo Car ve Skovde, nahradí předchozí pětiválcový vznětový motor od koncernu Volkswagenu. Z počátku bude nabízen pouze s manuální převodovkou.

Volvo diesel je lepší než jeho předchůdce ve všech podstatných parametrech. Nový motor dosahuje výkonu 163 ks při 4000 otáčkách za minutu. Kroutící moment je zvýšen z 290 Nm při 1900 otáčkách za minutu na 340 Nm při 1750 otáčkách za minutu. Zrychlení z 0 na 100 km za hodinu se snížilo na 10,0 sekund, což představuje zlepšení z předchozích 11,0 sekund (Volvo S80).

Spotřeba paliva je u Volva S80 (předběžně) menší než 6,5 litru na 100 km. To je stejné jako u předchozího motoru, ale ve skutečnosti má nový motor výrazně zvýšený výkon, kroutící moment a zlepšené zrychlení. Hodnoty týkající se životního prostředí jsou také výrazně lepší.

Nový motor bez problémů splňuje požadavky normy 2000 EURO III, a to znamená, že emise jsou poloviční ve srovnání s předchozím motorem.

Zákazník získává díky pokrokové technologii

Byla využita celá řada technických zlepšení, aby bylo možno dosáhnout takto zlepšených hodnot. Výsledkem je soubor výborných jízdních vlastností a pohodlí benzinového motoru se spotřebou dieselu.

Například, nový motor je jeden z prvních v tomto segmentu, který je vyroben celý z hliníku. Celková hmotnost je pozoruhodných 185 kilogramů. Nový motor má také úplně novou hlavu válců se čtyřmi ventily na válec a dvěmi vačkovými hřídeli.

„Principiálně, vlastnosti dieselového motoru záleží na tom, jak dobře dokáže využít vzduchu ve spalovacím procesu. Pracovní princip je založen na kompresi a optimálním přímém vstřiku paliva. V tomto kontextu je čtyřventilová technologie krokem správným směrem. Čtyř- ventilová technologie, z ní plynoucí lepší plnící účinnost a dokonalejší promísení paliva se vzduchem spolu s použitím vertikálně umístěných vstřikovacích trysek, dává 20procentní snížení pevných emisí,“ vysvětluje Lars-Gustaf Hauptmann.

Stejně jako u čtyřválcových vznětových motorů představených před nedávnem ve Volvu S40 a V40, je palivo vstřikováno systémem Common Rail. S tímto systémem je palivo distribuováno ke všem válcům jednou vysokotlakou rozváděcí trubkou.

Tichý a přesný

Hlavní výhodou technologie Common Rail je, že spalovací proces se dá ovládat s naprostou přesností. Umožňuje přesnou regulaci kdy a kolik paliva bude vstříknuto do válců. To přináší velmi účinné spalování – s výhodami jako je odezva na plynový pedál, rozsah kroutícího momentu výkon a spotřeba, stejně tak jako hluk a výfukové emise. Na technologii vydělává zákazník a to především spotřebou paliva a také nižšími emisemi stejně tak jako větším komfortem. Nejvýznamnějším přínosem této technologie je hluk – respektive jeho nedostatek. Common Rail technologie prakticky úplně eliminuje všechny klapavé zvuky, které jsou tak typické pro tradiční vznětové motory s přímým vstřikováním paliva. S posledním pokrokem v této technologii je nyní pro ucho prakticky nemožné rozlišit rozdíl mezi benzinovým motorem a vznětovým motorem „Common Rail“.

„Jsme přesvědčeni, že nové vznětové motory budou velkým hitem mezi našimi zákazníky. Podíl vznětových motorů roste zejména v Evropě a nové motory ještě více zlepší naše šance na získání podílu na trhu,“ uzavírá Lars-Gustaf Hauptmann.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků