Nový diesel pro Volvo

Nový turbodiesel, který bude vyráběn v továrně Volvo Car ve Skovde, nahradí předchozí pětiválcový vznětový motor od koncernu Volkswagenu. Z počátku bude nabízen pouze s manuální převodovkou. Volvo diesel je lepší než jeho předchůdce ve všech podstatných parametrech. Nový motor dosahuje výkonu 163 ks při 4000 otáčkách za minutu
Nový diesel pro Volvo
Nový turbodiesel, který bude vyráběn v továrně Volvo Car ve Skovde, nahradí předchozí pětiválcový vznětový motor od koncernu Volkswagenu. Z počátku bude nabízen pouze s manuální převodovkou.

Volvo diesel je lepší než jeho předchůdce ve všech podstatných parametrech. Nový motor dosahuje výkonu 163 ks při 4000 otáčkách za minutu. Kroutící moment je zvýšen z 290 Nm při 1900 otáčkách za minutu na 340 Nm při 1750 otáčkách za minutu. Zrychlení z 0 na 100 km za hodinu se snížilo na 10,0 sekund, což představuje zlepšení z předchozích 11,0 sekund (Volvo S80).

Spotřeba paliva je u Volva S80 (předběžně) menší než 6,5 litru na 100 km. To je stejné jako u předchozího motoru, ale ve skutečnosti má nový motor výrazně zvýšený výkon, kroutící moment a zlepšené zrychlení. Hodnoty týkající se životního prostředí jsou také výrazně lepší.

Nový motor bez problémů splňuje požadavky normy 2000 EURO III, a to znamená, že emise jsou poloviční ve srovnání s předchozím motorem.

Zákazník získává díky pokrokové technologii

Byla využita celá řada technických zlepšení, aby bylo možno dosáhnout takto zlepšených hodnot. Výsledkem je soubor výborných jízdních vlastností a pohodlí benzinového motoru se spotřebou dieselu.

Například, nový motor je jeden z prvních v tomto segmentu, který je vyroben celý z hliníku. Celková hmotnost je pozoruhodných 185 kilogramů. Nový motor má také úplně novou hlavu válců se čtyřmi ventily na válec a dvěmi vačkovými hřídeli.

„Principiálně, vlastnosti dieselového motoru záleží na tom, jak dobře dokáže využít vzduchu ve spalovacím procesu. Pracovní princip je založen na kompresi a optimálním přímém vstřiku paliva. V tomto kontextu je čtyřventilová technologie krokem správným směrem. Čtyř- ventilová technologie, z ní plynoucí lepší plnící účinnost a dokonalejší promísení paliva se vzduchem spolu s použitím vertikálně umístěných vstřikovacích trysek, dává 20procentní snížení pevných emisí,“ vysvětluje Lars-Gustaf Hauptmann.

Stejně jako u čtyřválcových vznětových motorů představených před nedávnem ve Volvu S40 a V40, je palivo vstřikováno systémem Common Rail. S tímto systémem je palivo distribuováno ke všem válcům jednou vysokotlakou rozváděcí trubkou.

Tichý a přesný

Hlavní výhodou technologie Common Rail je, že spalovací proces se dá ovládat s naprostou přesností. Umožňuje přesnou regulaci kdy a kolik paliva bude vstříknuto do válců. To přináší velmi účinné spalování – s výhodami jako je odezva na plynový pedál, rozsah kroutícího momentu výkon a spotřeba, stejně tak jako hluk a výfukové emise. Na technologii vydělává zákazník a to především spotřebou paliva a také nižšími emisemi stejně tak jako větším komfortem. Nejvýznamnějším přínosem této technologie je hluk – respektive jeho nedostatek. Common Rail technologie prakticky úplně eliminuje všechny klapavé zvuky, které jsou tak typické pro tradiční vznětové motory s přímým vstřikováním paliva. S posledním pokrokem v této technologii je nyní pro ucho prakticky nemožné rozlišit rozdíl mezi benzinovým motorem a vznětovým motorem „Common Rail“.

„Jsme přesvědčeni, že nové vznětové motory budou velkým hitem mezi našimi zákazníky. Podíl vznětových motorů roste zejména v Evropě a nové motory ještě více zlepší naše šance na získání podílu na trhu,“ uzavírá Lars-Gustaf Hauptmann.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků