Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Vývoj nové generace legendárního Land Roveru Defender jede na plné obrátky. Zamaskovaný prototyp chystaného off-roadu byl nyní vyfocen jen kousek od továrny automobilky.

Na první pohled připomíná spíše staré Discovery, britská média se ovšem shodují, že pod rozsáhlým maskováním prototypu se již doopravdy nachází technika nového Defenderu. Ostatně další stádium vývoje nové generace off-roadové ikony nyní magazínu Auto Express potvrdil i marketingový šéf automobilky Felix Bräutigam.

„Můžeme potvrdit, že projekt Defenderu pokračuje v dobrém tempu a nyní dosahuje vzrušující fáze vývoje,“ prozradil Bräutigam a nepřímo tak zřejmě poukázal na probíhající testy prototypů. V rámci rozhovoru také uvedl, že nedočkaví zájemci by se měli novinky dočkat už v roce 2020. Přesné datum premiéry ale dosud nezná ani Land Rover.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Prototyp na fotkách je obalen maskovacími panely a fólií, nicméně hrubé proporce nového Defenderu lze částečně odhadnout. Poměrně hranatý design schopného off-roadu by tak vozu mohl zůstat, určitě však stylisticky zapadne do současného směru automobilky. Tradiční jsou i páté dveře, otevírající se do boku.

Land Rover ovšem nechce vytvořit pouze moderní repliku starého modelu. „Nový Defender nebude pouhou kopií či jakousi retro verzí originálu. Pro Land Rover bude představovat určitou formu pokroku,“ dodal Bräutigam.

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

Dřívější spekulace nakonec mluvily o myšlence vytvořit ze jména Defender v podstatě samostatnou podznačku s různorodou nabídkou variant tohoto modelu – od spartanského off-roadu s krátkým rozvorem až po luxusnější verzi s dlouhým rozvorem.

Kromě základní třídveřové a pětidveřové verze se tak máme těšit například na praktický třídveřový pick-up a taktéž krátký Defender s odnímatelnou střechou, a to v civilních či užitkových verzích. Vrcholem nabídky má být také luxusně vybavený model, který by částečně opustil charakter pravověrného „oholeného“ off-roadu a vydal se konkurovat třeba vyšším výbavám Mercedesu třídy G.

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Základem množství Defenderů pak bude zcela nová modulární hliníková platforma MLA, která má hlavně zajistit podstatně nižší hmotnost než u předchůdce. Nabídkou motorizací bude chtít značka zaujmout všechny světové trhy. Kromě benzinových a naftových motorů se tak mluví o mild-hybridních, plug-in hybridních či plně elektrických variantách pohonů.

A jelikož chce Land Rover nabízet Defender mnohem širšímu publiku zájemců, v novince prý uvede i rozsáhlou armádu elektronických pomocníků a asistentů pro jízdu terénem.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 120 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků