Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Vývoj nové generace legendárního Land Roveru Defender jede na plné obrátky. Zamaskovaný prototyp chystaného off-roadu byl nyní vyfocen jen kousek od továrny automobilky.

Na první pohled připomíná spíše staré Discovery, britská média se ovšem shodují, že pod rozsáhlým maskováním prototypu se již doopravdy nachází technika nového Defenderu. Ostatně další stádium vývoje nové generace off-roadové ikony nyní magazínu Auto Express potvrdil i marketingový šéf automobilky Felix Bräutigam.

„Můžeme potvrdit, že projekt Defenderu pokračuje v dobrém tempu a nyní dosahuje vzrušující fáze vývoje,“ prozradil Bräutigam a nepřímo tak zřejmě poukázal na probíhající testy prototypů. V rámci rozhovoru také uvedl, že nedočkaví zájemci by se měli novinky dočkat už v roce 2020. Přesné datum premiéry ale dosud nezná ani Land Rover.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Prototyp na fotkách je obalen maskovacími panely a fólií, nicméně hrubé proporce nového Defenderu lze částečně odhadnout. Poměrně hranatý design schopného off-roadu by tak vozu mohl zůstat, určitě však stylisticky zapadne do současného směru automobilky. Tradiční jsou i páté dveře, otevírající se do boku.

Land Rover ovšem nechce vytvořit pouze moderní repliku starého modelu. „Nový Defender nebude pouhou kopií či jakousi retro verzí originálu. Pro Land Rover bude představovat určitou formu pokroku,“ dodal Bräutigam.

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

Dřívější spekulace nakonec mluvily o myšlence vytvořit ze jména Defender v podstatě samostatnou podznačku s různorodou nabídkou variant tohoto modelu – od spartanského off-roadu s krátkým rozvorem až po luxusnější verzi s dlouhým rozvorem.

Kromě základní třídveřové a pětidveřové verze se tak máme těšit například na praktický třídveřový pick-up a taktéž krátký Defender s odnímatelnou střechou, a to v civilních či užitkových verzích. Vrcholem nabídky má být také luxusně vybavený model, který by částečně opustil charakter pravověrného „oholeného“ off-roadu a vydal se konkurovat třeba vyšším výbavám Mercedesu třídy G.

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Základem množství Defenderů pak bude zcela nová modulární hliníková platforma MLA, která má hlavně zajistit podstatně nižší hmotnost než u předchůdce. Nabídkou motorizací bude chtít značka zaujmout všechny světové trhy. Kromě benzinových a naftových motorů se tak mluví o mild-hybridních, plug-in hybridních či plně elektrických variantách pohonů.

A jelikož chce Land Rover nabízet Defender mnohem širšímu publiku zájemců, v novince prý uvede i rozsáhlou armádu elektronických pomocníků a asistentů pro jízdu terénem.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků