Nový Defender poprvé vyzkouší i zranění vojáci. Prototyp si už prohlédl i princ Harry

Koncern Jaguar Land Rover bude i příští rok partnerem sportovní akce Invictus Games. Právě účastníci her přitom dostanou jako vůbec první možnost vyzkoušet novou generaci modelu Defender.

Jaguar Land Rover (JLR) je partnerem her Invictus Games již od jejich vzniku. Během mezinárodní sportovní události pro zraněné nebo nemocné příslušníky armády se tak v příštím ročníku objeví pochopitelně i nová generace off-roadu Defender. S novinkou se přitom projedou v rámci řidičské výzvy i samotní účastníci soutěže.

Součástí Invictus Games, jejichž další ročník se koná příští rok v nizozemském Haagu, bude i tentokrát závod Driving Challenge, v němž budou účastníci za volantem nového Defenderu bojovat o první medaile. JLR tak zmiňuje, že právě sportovci budou prvními zástupci veřejnosti, kteří se v novince projedou a vyzkouší její schopnosti.

Nový Defender se s tím nepáře. Testuje se v těch nejnáročnějších podmínkách

Nový Defender se s tím nepáře. Testuje se v těch nejnáročnějších podmínkách

Jak už víme, nový Defender teď podstupuje zátěžové testy a jeho design je stále ještě zamaskován. V této formě se tedy nyní objevil i na nedávném setkání organizátorů her a patrona celé události prince Harryho, vévody ze Sussexu (viz galerie). Jelikož se ale máme oficiální premiéry vozu dočkat ještě letos, v rámci Invictus Games už bude Defender závodit v produkční formě.

Z dalších informací o novince lze vypíchnout uvedení minimálně dvou karosářských verzí, klasicky rozdělených podle délky rozvoru na verze 90 (dvoudveřová) a 110 (čtyřdveřová). Mluví se však také o pick-upu. Pod kapotou se má objevit dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který postupně v nabídce doplní i hybridní jednotka.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Nový Defender se bude mimochodem vyrábět ve slovenské Nitře. Mělo by odsud vyjíždět 100.000 kusů ročně s pozdějším navýšením kapacity na 150.000 kusů. Přesun výroby mimo Britské ostrovy má Land Roveru uvolnit v domácích prostorách místo k výrobě dalších chystaných modelů.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků