Nový crossover Škody se má dostavit v roce 2019

Mladoboleslavská Škoda, náš největší výrobce automobilů, pro nás chystá překvapení. Přijít by mělo už v roce 2019. O co jde? O konkurenta Nissanu Juke nebo třeba Volkswagenu T-Roc. Měl by to totiž být malý crossover.

Poté, co česká automobilka Škoda přišla se svými SUV Kodiaq a Karoq, je tu další zpráva z této oblasti. Brzy se totiž možná dočkáme dalšího mladšího sourozence. Jednat by se mělo o malý crossover, soupeře pro Volkswagen T-Roc, Nissan Juke nebo Seat Arona. 

Šéf pro výzkum a vývoj Škoda Christian Strube poodhalil již minulý rok, že se pracuje na menším modelu, očekávalo se ale, že to bude zvýšená Fabia. To byl však omyl a dnes vše nasvědčuje tomu, že se bude jednat o crossover, který je postaven spíše na rozměrech budoucího Rapidu Spaceback. Ten by měl stát na platformě MQB A0 od VW Group.

Tím by se měl výrazně zvětšit rozvor na délku 2 620 mm, což je více než má současný model Rapidu Spaceback. Vcelku očekávaně se potom ve Škodě rozhodli, že půjde o crossover. Vozidlo se zvýší oproti Rapidu až o 100 mm

A co ho bude pohánět? Díky platformě MQB A0, která podporuje většinu nových motorů od VW Group, můžeme očekávat jak 1,0 litrové tříválce, tak i 1,5 litrový čtyřválec. Vrcholem by pak měl být motor 1,6 diesel. Platforma také podporuje pohon všech kol, ale ze začátku očekávejme spíše jen přední náhon.

Jméno by pak mělo být zbrusu nové, Škoda si už dříve nechala patentovat jména jako Aratan či Aron, ale mohlo by se také jednat o jména příbuzná s ostatními modely SUV, jako třeba Amiq či Anuq. Vizualizaci budoucího vozu nechal zhotovit například magazín AutoExpress.

Obrázky deníku AutoExpress:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků