Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Víte, co se stane, když se proti sobě rozjedou dva prakticky stejné automobily, z nichž jeden je postaven pro mexický trh a druhý pro americký?
Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Nissan na mexickém trhu stále vyrábí model Sentra, původně z roku 1992. Za 24 let změnil pouze jméno, dnes se nazývá Tsuru. Oblíbený vůz mexických taxikářů se v crash testu utkal s moderním americkým ekvivalentem – Nissanem Versa. Pro starší sedan to dopadlo možná ještě hůř, než se čekalo.

Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Oba vozy do sebe narazily v rychlosti 64 km/h, vždy polovinou přídě. Zejména pohled z kabiny nabízí šílené obrázky. Řidič je v Tsuru při takovém nárazu do tužšího moderního vozu v podstatě součástí deformační zóny. Převálcuje jej nejen volant, ale i celá palubní deska. Při pohledu na zdemolované Tsuru se již není proč divit smutné statistice. Mezi roky 2007 a 2012 v tomto modelu zemřelo více než 4000 lidí pouze na území Mexika!

Test byl součástí programu #NoZeroStarCars. Tato iniciativa chce vymazat z prodejních trhů na celém světě vozy, které nedosáhnou ani na jednu hvězdičku v nárazových testech. Podporují ji dvě nejvýznamnější organizace zabývající se nárazovými zkouškami – americké IIHS a globální NCAP, ale i OSN. O novém crash testu jsme informovali již dříve, přičemž tady jsou první děsivé výsledky…

Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

„V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“ uvedl k problému David Ward, generální tajemník Global NCAP. Zároveň věří, že výsledky testů budou zajímat i vlády jednotlivých zemí, které se více začnou starat o bezpečnostní standardy vozů prodávaných na jejich trhu.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků