Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Víte, co se stane, když se proti sobě rozjedou dva prakticky stejné automobily, z nichž jeden je postaven pro mexický trh a druhý pro americký?
Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Nissan na mexickém trhu stále vyrábí model Sentra, původně z roku 1992. Za 24 let změnil pouze jméno, dnes se nazývá Tsuru. Oblíbený vůz mexických taxikářů se v crash testu utkal s moderním americkým ekvivalentem – Nissanem Versa. Pro starší sedan to dopadlo možná ještě hůř, než se čekalo.

Oba vozy do sebe narazily v rychlosti 64 km/h, vždy polovinou přídě. Zejména pohled z kabiny nabízí šílené obrázky. Řidič je v Tsuru při takovém nárazu do tužšího moderního vozu v podstatě součástí deformační zóny. Převálcuje jej nejen volant, ale i celá palubní deska. Při pohledu na zdemolované Tsuru se již není proč divit smutné statistice. Mezi roky 2007 a 2012 v tomto modelu zemřelo více než 4000 lidí pouze na území Mexika!

Test byl součástí programu #NoZeroStarCars. Tato iniciativa chce vymazat z prodejních trhů na celém světě vozy, které nedosáhnou ani na jednu hvězdičku v nárazových testech. Podporují ji dvě nejvýznamnější organizace zabývající se nárazovými zkouškami – americké IIHS a globální NCAP, ale i OSN. O novém crash testu jsme informovali již dříve, přičemž tady jsou první děsivé výsledky…

„V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“ uvedl k problému David Ward, generální tajemník Global NCAP. Zároveň věří, že výsledky testů budou zajímat i vlády jednotlivých zemí, které se více začnou starat o bezpečnostní standardy vozů prodávaných na jejich trhu.

Diskuze (13) Další článek: Na trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,