Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Víte, co se stane, když se proti sobě rozjedou dva prakticky stejné automobily, z nichž jeden je postaven pro mexický trh a druhý pro americký?
Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Nissan na mexickém trhu stále vyrábí model Sentra, původně z roku 1992. Za 24 let změnil pouze jméno, dnes se nazývá Tsuru. Oblíbený vůz mexických taxikářů se v crash testu utkal s moderním americkým ekvivalentem – Nissanem Versa. Pro starší sedan to dopadlo možná ještě hůř, než se čekalo.

Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Oba vozy do sebe narazily v rychlosti 64 km/h, vždy polovinou přídě. Zejména pohled z kabiny nabízí šílené obrázky. Řidič je v Tsuru při takovém nárazu do tužšího moderního vozu v podstatě součástí deformační zóny. Převálcuje jej nejen volant, ale i celá palubní deska. Při pohledu na zdemolované Tsuru se již není proč divit smutné statistice. Mezi roky 2007 a 2012 v tomto modelu zemřelo více než 4000 lidí pouze na území Mexika!

Test byl součástí programu #NoZeroStarCars. Tato iniciativa chce vymazat z prodejních trhů na celém světě vozy, které nedosáhnou ani na jednu hvězdičku v nárazových testech. Podporují ji dvě nejvýznamnější organizace zabývající se nárazovými zkouškami – americké IIHS a globální NCAP, ale i OSN. O novém crash testu jsme informovali již dříve, přičemž tady jsou první děsivé výsledky…

Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

„V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“ uvedl k problému David Ward, generální tajemník Global NCAP. Zároveň věří, že výsledky testů budou zajímat i vlády jednotlivých zemí, které se více začnou starat o bezpečnostní standardy vozů prodávaných na jejich trhu.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků