Nový Citroën Jumper: ještě praktičtější (představení)

Automobilka Citroen oficiálně představila před pár dny svou novou generaci užitkového vozu Jumper. Protože se tento model u nás potýká s velkou oblibou, není od věci si tuto novinku trochu blíže představit.
Nový Citroën Jumper: ještě praktičtější (představení)

Automobilka Citroen patří v Evropě k těm, které udávají tón v segmentu lehkých užitkových vozů. Jedním z důkazů tohoto tvrzení je i fakt, že vozy Citroen dosáhly v loňském roce více jak desetiprocentního podílu na evropských trzích a navíc každé páté vozidlo, které Citroen prodá, patří mezi lehké užitkové vozy.

Moderní design

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhled Jumperu navozuje dojem dynamiky a zároveň robustnosti vozidla, zejména díky použití vysoko umístěných rozměrných světlometů, svislým zadním svítilnám a výrazným lemům blatníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední čelo Jumperu staví na odiv přímé linie, které pokračují směrem nahoru liniemi světlometů ve tvaru bumerangu. Kapota motoru navazuje na čelní sklo, které je tvarováno v souladu s křivkami blatníků. Přední část Jumperu tak tvoří zcela homogenní celek, který zdůrazňuje robustní a dynamický charakter vozidla. Mohutný a ochranný plášť nárazníku obepíná zcela přední část, což podtrhuje náležitost Jumperu do světa užitkových vozů. Nová maska chladiče je začleněna do pláště nárazníku, stejně jako chromovaný tovární znak.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Téměř všechny stylingové prvky pak mají i praktický význam. Nový Jumper je na bocích opatřen širokými chrániči, které u některých verzí obepínají i lemy blatníků. U neprosklených verzí furgon, jsou pak boky zesíleny prolisem, což zvyšuje tuhost a pevnost karosérie a Jumper je tak lépe chráněn proti případnému poškození nárazem.

Boční dveře se pak klasicky posunují po kolejnicích, které jsou začleněny do karosérie a nijak nenarušují celkový dojem z vozu. Novinkou jsou kliky, které jsou umístěny svisle a umožňují lepší uchopení a tedy i lepší otevírání dveří. Také další prvky kladou důraz na praktičnost. Zadní nárazník je umístěn velmi nízko, což usnadní nakládku a vykládku z vozu. O to, aby se předměty samovolně neposunovaly se stará protiskluzová úprava.

Nový interiér

Také v interiéru se odehrály velké změny. U nové generace byl dán velký důraz na pohodlí řidiče, který musí v kabině často trávit desítky hodin týdně. Nové jsou tak sedadla, které mají zaručit komfort i na dlouhých trasách. Nová je také palubní deska s ovládači, které jsou poskládány, aby byly co nejdostupnější. Zvítězila tedy praktičnost a ergonomie. O komfort jízdy se stará také zcela nová ventilace kabiny, která má zaručit i při jízdě bez klimatizace dobré větrání a ventilaci a v zimním období má eliminovat nepříjemně mlžení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek ¨

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Užitné vlastnosti a parametry

To hlavní, co však zákazníky těchto vozů zajímá jsou objemy skříně, nosnost a další potřebné údaje pro každodenní využívání užitkových vozů. Stejně jako v minulé generaci i nyní přijde Jumper se širokou škálou karosářských variant o různé velikosti ložné plochy.

 Klepněte pro větší obrázek

Mezi hlavní novinky se řadí:

  • zvětšní celkové hmotnosti na 4 tuny, což umožnila nová zadní náprava
  • zvětšní užitečného objemu až na 17 m3
  • nákladová hrana se nachází ve výšce 53 až 56 cm, lze ji snížit o dalších 7 cm díky pneumatickému odpružení zadní nápravy (na přání u všech modelů)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

O pohodlnou jízdu se pak starají i nové naftové motory:

  • 2,2 HDI 74 kW (100 k) - je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou
  • 2,2 HDI 88 kW (120 k) - je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou
  • 3,0 HDI 115 kW (160 k) - je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou

Výbavy

Novinka dostala také velmi bohatou základní výbavu. V každé verzi je k dispozici standardně ABS s EBA, na přání lze pak doplnit o ESP a ASR. Sériově je Jumper vybaven systémem výstrahy při překročení rychlosti, kdy si řidič zvolí mezní rychlost a systém je při překročení této rychlosti upozorní zvukovým signálem a rozsvícením příslušné kontrolky. Řidič má k dispozici výškově stavitelné sedadlo s pyrotenickými předpínačí pásů. K dispozici je také šestice aribagů, ovšem v sériové výbavě najdete pouze řidičů čelní airbag. Pro modely od 3 do 3,5 tuny jsou standardně k dispozici 15" kola a u vozů nad 3,5 tuny pak 16" kola. Mimo verzi s motorem 2,2 HDI o výkonu 74 kW jsou vozy vybaveny variabilním posilovačem řízení (verze 74 kW má posilovač s konstantním účinkem).

Zákazník si také může zvolit typ odpružení zadní nápravy. Vzadu je Jumper standardně odpružen jednolistovými, nebo na přání dvoulistovými pery, ovšem za příplatek si lze ke všem modelům objednat zadní pneumatické odpružení.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků