Nový Citroen Jumper HDi 146 k: nepřeberné možnosti využití

Automobilka Citroën rozšíří nabídku verzí modelu Jumper o nový motor 2.8 HDi s výkonem 107 kW (146 k) s technologií přímého vstřikování paliva common rail.

Citroën Jumper s motorem 2.8 HDi (146) nabízí netušené možnosti využití a příjemný požitek z jízdy především díky příznivé elasticitě točivého momentu – motor dosahuje nejvyššího točivého momentu 310 Nm již při 1500 ot/min. Nové verze tak doplňují modelovou řadu Jumper o dosud nejvýkonnější motor.

Citroën představí u příležitosti uvedení motoru 2.8 HDi (146) také nové barevné odstíny pro model Jumper a nové vzory čalounění.

Výkonný motor již od nízkých otáček

Motor 2.8 HDi (146) rozšíří modelovou řadu Jumper ve verzích furgon s celkovou hmotností 3 000 kg a 3 500 kg a ve verzích podvozek s kabinou s celkovou hmotností 3 500 kg. Maximální točivý moment nového motoru propůjčuje vozu velmi dynamický charakter bez nutnosti častého řazení.

Nový motor 2.8 HDi se zdvihovým objemem 2 798 cm3 disponuje výkonem 107 kW (146 k) při 3600 ot/min a maximálním točivým momentem 310 Nm při 1500 ot/min. Konstrukčně vychází z již nabízeného motoru 2.8 HDi s výkonem 93,5 kW (127 k), od kterého se liší použitím turbodmychadla s variabilní geometrií a úpravou vstřikování paliva. Nový motor bude dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou.

Interval údržby motorů řady HDi (výkony 86, 104, 127 a 146 k) je stejný, a sice 30 000 km.

Nové barevné odstíny, vnitřní čalounění a doplňková výbava

Modelové řada Jumper prošla současně s představením motoru 2.8 HDi (146) mírnou úpravou:

  • Paleta barev byla rozšířena o 6 nových laků (2 modré, 2 zelené, 1 šedý a 1 červený).
  • Vozy budou dodávány se zcela novým čalouněním, včetně komfortního velurového čalounění „Diria“ pro osobní verze (Combi Club, Minibus).
  • Nabídka příplatkové výbavy jednotlivých verzí byla rozšířena – například tempomat či protiprokluzový systém ASR jsou nabízeny i pro verze s motorem 2.2 HDi (77 kW / 104 k).

Nový styl zdůrazňuje přednosti modelu Jumper a přispívá k posílení pozice automobilky Citroën na trhu lehkých užitkových vozů.

Citroën je jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu lehkých užitkových vozů.

V roce 2003 se automobilka Citroën umístila na trhu lehkých užitkových automobilů v Evropě na druhém místě, s podílem prodejů 11 %, což je nejlepší výsledek, kterého kdy značka dosáhla. Tohoto výsledku jsme dosáhli díky kompletní modernizaci nabídky v segmentu lehkých užitkových vozů, kterou jsme dokončili za méně než dva roky.

Ve Francii, kde trh s lehkými užitkovými vozy v loňském roce poklesl o 5,7 %, se značce Citroën podařilo dosáhnout výrazného zvýšení prodeje (+ 4,8 %). Podíl značky Citroën na trhu s lehkými užitkovými vozy dosáhl v roce 2003 výše 18,7%, oproti 16,8% za rok 2002. V loňském roce automobilka prodala celkem 71 500 lehkých užitkových vozů.

Podíl modelu Jumper na celkovém množství prodaných vozů v roce 2003 je velmi významný a činil téměř 42 000 vozů.

Modernizace tohoto modelu v roce 2002, moderní výbava a široká nabídka jednotlivých verzí zaručují, že Citroën Jumper dokáže vyhovět požadavkům a potřebám nejrůznějších profesí. Modelová řada zahrnuje furgony, podvozky a valníky s kabinou a osobní minibusy pro přepravu osob.

Nabídka furgonů Jumper je strukturována dle tří celkových hmotností, které zároveň určují obchodní označení 29, 33 a 35 (2,9, 3,3 a 3,5 tuny). Furgony jsou k dispozici se čtyřmi rozvory kol (2,85 až 4,05 metrů) a sedmi druhy karosérie, jež kombinujícími tyto rozvory se čtyřmi možnými výškami skříně (2,15 až 2,87 metrů). Tyto kombinace umožňují nabídnout objem nákladového prostoru od 7,5 do 14 m3.

Ceny modelu Jumper s motorem HDi 146 k

Rozdílová cena verzí s novým motorem 2.8 HDi s výkonem 107 kW (146 k) je o 39 600 Kč bez DPH  vyšší než cena odpovídající verze s motorem 2.8 HDi (93,5 kW / 104 k).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků