Nový Citroën C5 konečně u nás (české ceny)

Český importér automobilů značky Citroën stanovil datum uvedení nového typu C5 na 1. června a zároveň zveřejnil detaily jeho výbav.

Očekávaný nástupce modelu C5 již zná své ceny. Začínají částkou 594 900 Kč za verzi 1,8i/92 kW ve výbavě Base a vrcholí hodnotou 989 900 Kč za vznětový šestiválec 2,7 HDI/150 kW v provedení Exclusive. Podrobný přehled cen najdete v přiložených tabulkách. Je jisté, že jediným motorem, s nímž se u nás motoristé nesetkají, bude zážehový třílitrový šestiválec. Vždyť u předchozí generace Citroënu C5 volili zákazníci z 80% vznětová provedení. Vyznavači slovutného pneumatického pérování Citroën mají připraven systém Hydractive 3 (pouze pro Confort a Exclusive). Vnější rozměry galské novinky budou srovnatelné s novým Fordem Mondeo. Skelet Citroënu C5 vychází včetně náprav z většího typu C6. V návaznosti na modely C4 a C4 Picasso je nový model Citroën C5 vybaven volantem s pevným středem. 

Převodovky budou manuální pětistupňové (pro benzínové jednotky a 1,6 HDI), šestistupňové (pro všechny verze 2,0 HDI) nebo čtyřstupňové automatické (standardně pro 2,7 HDI, alternativně pro 2,0 HDI a 2,0i 16v). Dalšími pohonnými jednotkami jsou zážehový čtyřválec 2,0i/103 kW a vznětové 1,6 HDI/80 kW, 2,0 HDI/100 kW a 2,2 HDI/125 kW. Veškeré motory určené pro nový Citroën C5 používají techniky čtyř ventilů na válec.

Základní výbava úrovně Base bude v obou karosářských verzích obsahovat automatickou klimatizaci, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče (boční airbagy mohou mít k dispozici za příplatek i cestující na zadních sedadlech), kompletní sadu řízení podvozku včetně ESP, tempomat, palubní počítač, halogenové světlomety s přisvěcováním zatáčky, rádio s CD a MP3 či běžné elektrické ovládání dveřních zámků, oken a zrcátek. V seznamu prvků výbav, nabízených ve vyšších stupních nebo za příplatek, figurují také automatická elektrická ruční brzda, systém varující před opuštěním jízdního pruhu, parkovací asistent vpředu i vzadu (kombinovaný s diagnostikou dostatečné velikosti parkovacího prostoru), vrstvená okna, přídavné programovatelné nezávislé topení, bi-xenonové natáčecí světlomety, velurové nebo kožené čalounění či různé druhy audiosoustav (také s vestavěnými pevnými disky) a navigačních systémů, nabízených většinou ve formě paketů s dalšími prvky výbavy. V neposlední řadě může být vůz vybaven i telematickým systémem NaviDrive napojeným na službu Citroën Urgence (v ČR ovšem neaktivní), díky němuž lze podstatně zkrátit čas zásahu záchranných týmů v případě nehody.

Kromě verze sedan se můžeme těšit také na kombi, které však tradiční označení Break zamění za nové Tourer, nicméně do prodejů k nám přijde ve stejnou chvíli jako sedan. Na úrovni výroby byly realizovány rozsáhlé investice do nejmodernějších technologií výrobního závodu v Rennes, kde je nový model C5 vyráběn. Tyto technologické investice jdou ruku v ruce s výkonostně optimalizovaným výrobním procesem. Spuštění výroby nového modelu C5 je proto zároveň i příležitostí uvést ve výrobním závodě v Rennes úplně poprvé do provozu soustavu kroků nového výrobního systému (Système de Fabrication PSA Peugeot Citroën).  

Citroën C5 sedan (zaváděcí ceny v Kč) 

Motor
kW / k DIN
Base
Confort
Dynamique
Exclusive
1.8i 16V
92 / 127
594 900
2.0i 16V
103 / 143
667 900
767 900
2.0i 16V AT
103 / 143
817 900
1.6 HDi 16V FAP
80 / 110
619 900
662 900
2.0 HDi 16V FAP
100 / 138
719 900
719 900
819 900
2.0 HDi 16V FAP AT
100 / 138
769 900
869 900
2.2 HDi 16V FAP
125 / 173
879 900
2.7 HDi V6 24V FAP AT
150 / 208
989 900

Citroën C5 Tourer (zaváděcí ceny v Kč)

Motor
kW / k DIN
Base
Confort
Dynamique
Exclusive
2.0i 16V
103 / 143
702 900
802 900
2.0i 16V AT
103 / 143
852 900
1.6 HDi 16V FAP
80 / 110
654 900
697 900
2.0 HDi 16V FAP
100 / 138
754 900
754 900
854 900
2.0 HDi 16V FAP AT
100 / 138
804 900
904 900
2.2 HDi 16V FAP
125 / 173
914 900
2.7 HDi V6 24V FAP AT
150 / 208
1 024 900

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků