Nový Citroën C5 detailně: víc než jen fešák?

Francouzi chtějí s novou cé-pětkou pořádně prorazit. První dojem udělal vůz perfektní, bude ale nová C5 i něco více než krásná?

Když jsme vám před týdnem představili první fotografie nového Citroenu C5, byly vaše reakce téměř bez výjimky obdivné. Jistě se najdou i tací, které francouzská novinka neokouzlila, dozajista jich ale bude zásadně méně než v případě současné generace modelu. Zatímco dosavadní podoba Citroenu C5 byla značně extravagantní a získávala si přízeň jen specifické skupiny zákazníků, ta nová se mnohem více trefila do obecného vkusu. Dobrá, nová C5 je krásná, ale to samo o sobě k úspěchu na trhu stačit nebude. Je tedy nejvyšší čas podívat se na vůz trochu detailněji nahlédnout i pod jeho ušlechtilý kabátek.

Cé-pětka patřila mezi sedany střední třídy vždy mezi ty větší a nejinak tomu bude i u nové generace. S délkou 4,78 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,45 m bude vůz patřit mezi opravdu velké sedany (pro srovnání: na délku má C5 o 8 cm více proti novému Audi A4, o 20 cm více proti novému Mercedesu C a o 26 cm více proti poslednímu BMW 3). Vůz přitom vizuálně nepůsobí dojmem nějakého mastodonta a díky svým lehkým liniím vypadá (alespoň na fotografiích) docela kompaktně. Co ale není znát zvenku, to by mělo být znát uvnitř. Zmiňované rozměry by se spolu s rozvorem 2,82 m měly postarat o vskutku královskou nabídku vnitřního prostoru pro posádku i zavazadla. A to se bavíme o sedanu. Novinka bude hned od začátku prodejů k dispozici i ve verzi kombi alias break, která bude o dalších 5 cm delší. Konkrétní čísla charakterizující vnitřní prostor vozu zatím Citroen bohužel nezveřejnil, ale nepříjemná překvapení zde očekávat nelze.

Interiér by měl být podle automobilky kvalitnější než tomu bylo doposud. Z dostupných dat těžko soudit, z fotografií ale vypadá minimálně vzhledově příjemný a nápaditý, přitom odpouštějící si mnohdy negativně hodnocené výstřelky jako přístroje uprostřed palubní desky. Vše je klasické a čisté, při pohledu na displej palubního systému bychom mohli říci i audi-připomínající. Pokud by se Francouzům podařilo dosáhnout i stejné kvality, jistě by ze svého „plagiátorství” nemuseli být nešťastní. Ale dost o tom, co je vidět na první či druhý pohled, pojďme se podívat na techniku.

Základním kamenem úspěchu nové generace bude tradičně podvozek. Dnes již osvědčené odpružení Hydractive, posouvající Citroen před konkurenty znamenitou kombinací komfortu a jistých jízdních vlastností, bude ve své další generaci k dispozici i v nové C5, tentokrát s označením Hydractive 3 Plus. Zajímavé je, že zřejmě nebude standardem, neboť v nabídce bude i konvenční odpružení Métallique (tedy v překladu kovový, pozoruhodný název). Bez ohledu na zvolený způsob odpružení bude stejně jako model C6 i nová C5 vybavena přední nápravou se dvěma rameny a těhlicí s otočným čepem, tedy modifikovaným McPhersonem, zadní náprava pak bude víceprvková s podélným ramenem a odděleným čepem. Vcelku sofistikované zavěšení by mělo umožnit C5 být více než jen dálničním kočárem...

Pod kapotou vozu se zprvu objeví 3 benzinové a 4 naftové motory nabízející výkony od 80 do 155 kW. Nejslabší alternativou bude klasický 1,6 HDi, nejsilnější naopak 3,0i V6. Všechny dostupné agregáty naleznete v přehledu níže, sluší se jen dodat, že všechny diesely budou standardně vybaveny filtrem pevných částic.

Benzinové motory:
- 1.8i 16v, 127 k (92 kW)
- 2.0i 16v, 143 k (103 kW)
- 3.0i V6, 215 k (155 kW)

Naftové motory:
- 1.6 HDi 110 k (80 kW)
- 2.0 HDi 138 k (100 kW)
- 2.2 HDi 173 k (125 kW)
- 2.7 V6 HDI 208 k (150 kW)

V nabídce budou zatím nespecifikované manuální i automatické převodovky a z funkčních prvků nám chybí už jen pohled na brzdy. Výkon tedy budou krotit kotoučové brzdy o průměru 304-330 mm vpředu a 209 vzadu.

Novinka se bude chlubit i řadou více či méně užitečných prvků výbavy starajících se o komfort či bezpečnost posádky. Např. systémem změření volného místa pro parkování, novým palubním systémem, až 9 airbagy a spoustou dalších prvků, kterými budou prodejci Citroenu jistě rádi okouzlovat své zákazníky.

Vůz bude nabízen ve třech úrovních výbav Harmonie, Caractére a Exclusive, jejichž náplň pro český trh zatím není známa. Stejně jako spousta dalších, převážně technických údajů, které si Citroen zatím nechává pro sebe. Snad se je dozvíme co nevidět...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Citroen C5

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků