Nový Citroën C5 Aircross Hybrid: Čistě na elektřinu ujede 50 km, komfort si zachoval

22 komentářů

Joseph
9. listopadu • 0:15

Citroën jako automobilka to vede od 10 k 5. Tedy spíše už od 2 k 1. Doby slávy, technických i designových pokroků DS, Mehari, HY, SM, 2CV, ale i CX, XM a vlastně i C6 jsou již dávno pryč. Kolik let již není v nabídce žádný kombík? Všechna osobní auta v jejich nabídce, která mi dávala smysl se již dávno nevyrábí. Jediné auto v jejich nabídce bych si možná vybral je asi Spacetourer, ale čeká se na něj víc jak třičtvrtě roku a pak vám ještě dvakrát volají, že se to o 2 měsíce protáhne. Jumpera nám po 7 měsících dokonce ve Francii zrušili, že se jim již nepodaří vyrobit v dané specifikaci a jestli ho nadále chceme, máme si jej zadat do výroby znovu za nových podmínek s jinými motory, výbavou a samozřejmě znatelně dražší. Nedávno nám vyloženě vnucovali skladové benzínové Berlingo, což je pro naše potřeby na hlavu postavené. Když už se majitel naší firmy nechal nahlodat a chtěl jej zadat do výroby, tak zase naopak evidentně potřebovali prodat naftové. Totéž auto za poslední 2 měsíce zdražili o 20 tisíc a před rokem stalo v téměř identické specifikaci o 50000Kč méně. Evidentně vsadili na špatný vývoj trhu a naskladnili mnoho benzínových vozidel, které ale znevýhodní nová legislativa a tak je nyní potřebují nutně vyprodat, ale za úplně nereálné peníze.
Citroën v Čechách upadá do velké jámy plné exkrementů díky zvlášť pečlivému přičinění pána jménem František Neuman. Pak tomu ještě dopomohlo převzetí distribuce na našem území firmou Emil Frey, která ve spolupráci se zmíněným tragédem není schopna zajistit ani dostatečné opce na výrobní kapacity. Hlavně že jsou salóny vybaveny určitě neskutečně předraženým a kýčovitým nábytkem. A také třeba nutí zaměstnance vyprovázet zákazníky až ke dveřím, což na mě působí, jako když mne vyhazují a potřebují se ujistit, že už se nevrátím. Než prodejce dokončí sáhodlouhý zdravící monolog do telefonu, už ani nevím, jak se na začátku představil. Všechno je takové moc umělé. Celé to na mě působí velmi odtažitě a neosobně, na jejich salónu se necítím dobře. S několika jejich zaměstnanci se osobně znám a byl jsem s nimi i na pivku a po pár drincích to u nich začalo lézt jako z chlupaté deky. Oni prostě musí, posílají jim testovací "zájemce", kteří si předstíraný zájem o vůz nahrávají a pokud není dodrženo sebehloupější a nelogičtější Neumanovo nařízení, jsou kráceni na již tak mrzkých bonusech.
České zastoupení Citroënu je učebnicovým příkladem toho co znamená když se řekne: "Vítězství formy nad obsahem."Citroëny jsem mívával docela rád. Jejich auta mi dávala smysl. Nebyly to jen papundeklové pekáče bez duše, byly dokonale pohodlné, byly to totiž káry s koulema ;-). Pokud dnes trváte na nakopnuté koze bez jakékoliv invence a většího smyslu, jezdíte s půl metru vysokou čepicí na hlavě, nepotřebujete téměř žádný kufr a život pro vás vlastně už skončil, zde jste na správném místě.
A jak píše Martin P. výše, je až zarážející, že Peugeot až takové problémy nemá.Zamýšlím se nad tím, že když PSA dostalo Citroën až sem, jak dopadne Opel? A co můžeme vlastně čekat od spojení PSA s FCA?Být ve vedení PSA, rozhodně bych věděl, co bych s tím udělal. Pro začátek bych se zamyslel nad výrobním programem a identitou jednotlivých značek. Dále bych změnil distribuci, Emil Frey je 100 let za opicemi a neumí ani vyjednat výrobu těch pár aut, co prodají a současně s tím bych zařídil Neumanovi práci u konkurence, abych plně využil jeho potenciál rozje*at cokoliv funkčního.

sgt
11. listopadu • 9:08

vidím to rovnako. Ja som musel predať C5 III kombíka a zohnať niečo 6/7-miestne. Hneď mi bolo jasné, že pri komforte neskutočne stratím a zrušenie systému Hydractive pokladám za najväčšiu chybu. Ale kto si to neodskúša na vlastnom zadku, ten nepochopí.
Vyberal som medzi Berlingom, C4 SpaceTourerom a Spacetourerom. Nakoniec som vybral C4 SpaceTourer, lebo tam ešte nechali pár dobrých citroeňáckych nápadov ako panoramatické čelné sklo, chýbajúci stredový tunel (radenie automatu páčkou za volantom), perfektnú variabilitu interiéru a nadpriemerné odhlučnenie. Keby tu bola za príplatok hydraulika, tak neváham ani sekundu a bolo by to ideálne rodinné auto.
Nové Berlingo je fajn, ale stále cítiť že je to dodávka. SpaceTourer je fajn praktické auto, ale je to už rozmerovo menší autobus, takže veci ako parkovanie, jazda v meste a podobne je o niečo náročnejšie nevraviac a váhe a spotrebe.
Bol som sa previezť aj v novej C5 Aircross a bol som sklamaný - je to pohodlnejšie ako bežné autá, ale ak to mám porovnať s C5 tak je to podľa mňa tak 20% z pohodlia C5 :-(
Je to jasné aj predajcom, keď to spomeniete tak priznávajú že hydraulika bola niekde inde...
Inak čo sa týka objednania a prístupu predajcu, nebol žiaden problém - možno preto že to momentálne nie je až tak žiadaný model (nie je to SUV ;-) ) Predajkyňa mi presne povedala do kedy je otvorené okno na objednávku, kedy bude výrobná prestávka kvôli celozávodnej dovolenke a termín ďalšieho výrobného okna. Takže v kľude objednané posledný možný termín a auto som mal v priebehu 1,5 mesiaca - výroba Španielske Vigo.

Martin P.
11. listopadu • 10:06

Spacetourer je jen výprodej starého přejmenovaného C4 Picasa . Takže to jste si přechodem v od C5. pokud jste ho jako první majitel moc nezničil moc nepomohl dokonce bych řekl pohoršil. Ty motory opravdu nic moc.
A jinak C5 III. ? Nic jako třetí generace C5 není, je jen první, druhá a "jiná" C5 jen pro Čínu. Vzhledem k sdílení platforem a technický řešení pokud ji si nedojedete do Německa pro novou skladovou C5 . Mohl by jste se kuknou po Peugetu který má stále pokračování pokračování toho co měla druhá generace C5 a C4. Bez ptákovin jako na C3 stavený SUV,nebo z Berlinga dělat civilní auto....

Joseph
24. listopadu • 10:17

Spacetourer a C4 Spacetourer jsou rozdílné vozy na jiných platformách.

sgt
11. listopadu • 10:41

Je mi jasné že som si pohoršil, C5 som mal od nova ale potrebujem už 6-miestne auto a pohodlie C5 na hydraulike v tomto segmente už nenájdem. Motory sú stále OK ak beriete dvojlitre HDi.
C5 III uvádzam preto, lebo továrenské označenie C5 X7 málokto pozná, väčšinou sa aj na fórach používa C5 I, C5 II (facelift) a C5 III (X7).
Peugeot som pozeral, ale 5008 je už SUV a to moc nemusím - priestorovo je zhodná s Grand C4 SpaceTourer a prišiel by som o panoramatické čelné sklo ktoré si apoň užívam.
Podvozky sú takmer identické (zhodná platforma), rovnako motory aj prevodovky.
Pri C5 som si neskutočne zvykol na komfort a to je už pasé :-(

abc
9. listopadu • 8:53

mozem len suhlasit, na Slovensku to iste do bodky (asi aj vzhladom na prepojene vedenie importera CZ a SK)
k tomu pristupu "starostlivosti o zakaznika"- trva to uz urcite dlhsie, v roku 2015 som kupoval druhu novu C5, asi mesiac po kupe telefonat, ako som bol spokojny s pristupom predajcu. jedna z otazok bola, ci som mal predvadzaciu jazdu, lebo to je podla manualu povinne. darmo som vysvetloval, ze som kupoval druhe, identicke auto (motor, prevodovka, dokonca aj farba), ale slecna asi minutu opakovala tu istu otazku - mali ste predvadzaciu jazdu: ano/nie :)
proces pri objednavke mozem potvrdit tiez, 4 dni po konfiguracii auta (po uhrade zalohy) mi volaju, ze uz sa auto neda v tej konfiguracii zadat do vyroby. dobre, tak teda vypustime nejake prvky vybavy. po mesiaci znova telefonat, ze fabrika nepotvrdila moznost vyroby tak nakonfigurovaneho auta, teda bud zmena vybavy, alebo nova objednavka a vsetko odznovu. medzitym uz samozrejme menene motory, prevodovky, vyssie ceny, atd., dva tyzdne pred avizovanym terminom dodania volam, co a ako - vyroba sa predlzi o dalsie asi dva mesiace...
kvalita/dielenske spracovanie ide tiez neskutocne dole, pred 2 mesiacmi kupeny C3 Aircross - kopa karosarskych dielov nelicuje (kapota, naraznik, dvere), palubovka poskriana z vyroby, pod lakom vidno matnejsie flaky neuplne nastriekanej farby (aj na viditelnych castiach ako blatnik a kapota) a ceny, mierne povedane, sebavedome (ale to plati poslednu dobu takmer pre vsetky znacky). inak sa auto vyraba na linke Opel v Spanielsku (s Crosslandom)

Martin P.
8. listopadu • 11:59

Citroen stále odvádí pozornost snahou upozorňovat na modely postavené na výprodeji staré platformy C3 ala ruzná jako by SUV. Až po tohle větší xkrát nastavovanou kaši jako by C5. Mezitím zákazníkům chybí nástupci C4 hatchback, C5 sedan nebo C5 kombi. Za které v nabídce nemají aktuálně nic. A zkouší takové boudy na neznalé jako C4 Kaktus postavený na C3... či C5 SUV které nemá co s C5 společného krom toho písmene a číslice. Do toho vyprodávají sklady Picas atd...Zajímavé že Peugeot takový problém s produktovou řadou nemá.

Lojza
7. listopadu • 16:07

Mego za citrouse, to je dobry for. Ti manazeri automobilky berou koks ci pernik.Jinak to neni mozny.

vvvv
17. prosince • 20:18

a mego za nemecky TSI samodestruktivni srot je v pohode ?

OTTO
7. listopadu • 18:09

To je cena včetně vlasteneckého příplatku (obdobně jako my platíme u Škodovek), na českém trhu budou muset jít cenou alespoň o 200tis níže...
Jinak třeba v Německu stojí obdobný Grandland X (jen je navíc 4x4 a má 300 HP) od 51.165 € výše... To je teprve nářez - zvlášť, když do toho auta člověk sedne (pocit jako v autě za 400tis Kč max.)

komik
8. listopadu • 1:16

V nabídce je 2.0 HDI v automatu u nás za 860.ooo. Takže je to otázka výbavy a jakou nastaví cenu u nás.. ale do 100.ooo Kč příplatku to zas tak velký úlet není.. na popojíždění po městě to bude žrát míň a má to pár koníků navíc.. A pokud někdo dojíždí z baráku denně 20-30 km do práce a bude pravidelně nabíjet.. tak se to může i vyplatit oproti dieselu. Třeba i tím, že na pumpu bude jezdit 2x ročně.. což dost paniček ze satelitů nerado :).

petr r. (petrumr)
7. listopadu • 17:46

a kolik stálo tvoje auto?

Jančo Šicko
7. listopadu • 11:42

Dobre sa bude predávať v Rumunsku ,Bulharsku,Macedonsku,Moldavsku,....Tam je väčšina uvedomelých obyvateľov chrániacich životné prostredie a rozdiel 20 000 euro oproti základnej verzii im nebude vadiť.Veľmi radi si priplatia,veď jazdiť za 1,7 L/100km je teraz eco a cool.

petr r. (petrumr)
7. listopadu • 15:21

ty si myslíš, že se tam bydlí na stromech? co kdybys ses tam jel podívat?

Asi
7. listopadu • 16:30

Určitě nežijí na stromech ale přece jen proti Bulharsku či Rumunsku jsme na tom lépe . Tebe typuji že jsi byl nejdál v Kaufu ve vedlejším městě . Ale je to jen má domněnka a třeba jsi novodobý Marco Polo . Ale to asi ne , to bys byl sečtělý a nepsal taková moudra .

petr r. (petrumr)
7. listopadu • 17:45

kdybys nebyl feták, tak bys znal moje fotky auta a doprava v asii. Joo, ale kdo se nezajímá o dopravu a jenom o chlast je podle mě vymaštěnec. A pro doplnění, ve vedlejším městě není kaufland, ale což ty albert nenávidíš, že tam mají ty modrý zářivky, tak se specializuješ na kaufland.

Asi
7. listopadu • 18:19

No to se dalo čekat . Jen hrubé urážky bez hlavy a paty . To jsi asi pochytil doma , myslím to o těch ošklivých závislostech ale věř , všichni se nechovají jako u vás doma , většina z nás je bez oněch nepěkných závislostí . Ještě bych ti chtěl napsat že v Kauflandu jsem nebyl již několik let , moc se mi tam nelíbí ale proti gustu žádný dišputát . Ale alespon´ si mne utvrdil v tom co o tobě napsali ostatní i když jsem v koutku duše věřil že takový Dutolebec nejsi . Jsi ještě větší hovězí než jsem tušil .

Kankunen
7. listopadu • 13:01

To je cena za zákonem podporovaný emisní podvod.

OTTO
7. listopadu • 18:03

Pokud je to podvod (narážíš-li na CO2 při výrobě elektřiny), pak ovšem velmi užitečný. Tato auta nebudou smradit v ulicích se studeným motorem, jako to můžeme zvlášť teď v zimě vidět a cítit každé ráno, což je jednoznačné plus. S CO2 už to taková sláva není, ale to mě až tak nepálí...

homer
8. listopadu • 8:11

Jak to myslis ze nebudou v ulicich smradit se studenym motorem? Ze jako promrzly auto rozehrejes elektrikou a pak jeste nekam dojedes? Evokuje mi to Dalibora Vranu v kozichu ve velorexu.

OTTO
8. listopadu • 11:34

Proč promrzlý? Auto se předvytopí ještě když je připojené k síti (na to je škoda používat benzin nebo elektřinu z baterií). A v případě vysloveně krátké trasy v řádu set metrů až jednotek kilometrů není ani styl Dalibor Vrána alias Prdlavka od věci, to je totiž nejvíc eko :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
9. listopadu • 0:48

ty co stoji na ulici na zadnou sit pripojeny nejsou a odjizdet budou spalovakem, mimochodem proc kdyz je to jednoduchy jak facka nema zadny seriovy auto predehrev prodluzovakem?

Doporučujeme

Články odjinud