Nový Citroën C5 Aircross Hybrid: Čistě na elektřinu ujede 50 km, komfort si zachoval

Francouzská značka spouští svou elektrickou ofenzivu a jejím prvním zástupcem v tomto směru je plug-in hybridní varianta současného SUV C5 Aircross.

Citroën si dal za cíl do roku 2025 nabízet u všech svých modelů i čistě elektrické verze, přičemž už od příštího roku chce rozšiřovat svou nabídku také o plug-in hybridní motorizace. První vlaštovkou ve velké ofenzivě na poli elektrifikace je tedy nová verze SUV C5 Aircross, kterou můžete strčit i do zásuvky.

Citroën C5 Aircross projel nejstrmější ulici světa. Pro místní je to ale zcela běžné

Citroën C5 Aircross projel nejstrmější ulici světa. Pro místní je to ale zcela běžné

C5 Aircross Hybrid používá kombinaci přeplňované šestnáctistovky o výkonu 132 kW (180 koní) a elektromotoru o výkonu 80 kW (109 koní). Systémový výkon ústrojí je přitom 165 kW (225 koní) a 320 N.m točivého momentu. Na přední kola tato síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku.

Součástí je poté lithium-iontový bateriový modul o kapacitě 13,2 kWh, který má vozu zajistit dojezd v čistě elektrickém režimu až 50 km (WLTP), přičemž takto lze cestovat rychlostí až 135 km/h. Kombinovanou spotřebu paliva při využití obou jednotek udává Citroën na 1,7 litru/100 km, zatímco produkce emisí CO₂ činí 39 g/km.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

Pomocí klasické domácí zásuvky se baterie nabije přes noc, od 4 hodin (zásuvka Green'up™ Legrand 14 A) do 7 hodin (standardní zásuvka). Pomocí Wall Boxu 32 A, který lze zakoupit nebo si ho pronajmout, a nabíječky 7,4 kW, jež je součástí volitelné výbavy, se baterie dobíjí rychleji, a to za méně než 2 hodiny.

Praktičnost SUV stále nechybí, k dispozici jsou 3 samostatná sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, která lze z vozu vyjmout. Objem zavazadlového prostoru se díky tomu pohybuje mezi 460 litry a 600 litry.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Ve výbavě pak nechybí akustická vrstvená skla u předních oken, tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy a sedadla Advanced Comfort. Digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce a infotainment s 8palcovou obrazovkou pak mají novou grafiku zohledňující hybridní ústrojí pod kapotou.

Prozatím známe jen francouzskou cenovku. Plug-in hybridní C5 Aircross tak bude začínat na 39.950 euro (asi 1 milion korun). K prvním majitelům se novinka dostane v polovině roku 2020.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků