Nový Citroën C5 Aircross Hybrid: Čistě na elektřinu ujede 50 km, komfort si zachoval

Francouzská značka spouští svou elektrickou ofenzivu a jejím prvním zástupcem v tomto směru je plug-in hybridní varianta současného SUV C5 Aircross.

Citroën si dal za cíl do roku 2025 nabízet u všech svých modelů i čistě elektrické verze, přičemž už od příštího roku chce rozšiřovat svou nabídku také o plug-in hybridní motorizace. První vlaštovkou ve velké ofenzivě na poli elektrifikace je tedy nová verze SUV C5 Aircross, kterou můžete strčit i do zásuvky.

Citroën C5 Aircross projel nejstrmější ulici světa. Pro místní je to ale zcela běžné

Citroën C5 Aircross projel nejstrmější ulici světa. Pro místní je to ale zcela běžné

C5 Aircross Hybrid používá kombinaci přeplňované šestnáctistovky o výkonu 132 kW (180 koní) a elektromotoru o výkonu 80 kW (109 koní). Systémový výkon ústrojí je přitom 165 kW (225 koní) a 320 N.m točivého momentu. Na přední kola tato síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku.

Součástí je poté lithium-iontový bateriový modul o kapacitě 13,2 kWh, který má vozu zajistit dojezd v čistě elektrickém režimu až 50 km (WLTP), přičemž takto lze cestovat rychlostí až 135 km/h. Kombinovanou spotřebu paliva při využití obou jednotek udává Citroën na 1,7 litru/100 km, zatímco produkce emisí CO₂ činí 39 g/km.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

Pomocí klasické domácí zásuvky se baterie nabije přes noc, od 4 hodin (zásuvka Green'up™ Legrand 14 A) do 7 hodin (standardní zásuvka). Pomocí Wall Boxu 32 A, který lze zakoupit nebo si ho pronajmout, a nabíječky 7,4 kW, jež je součástí volitelné výbavy, se baterie dobíjí rychleji, a to za méně než 2 hodiny.

Praktičnost SUV stále nechybí, k dispozici jsou 3 samostatná sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, která lze z vozu vyjmout. Objem zavazadlového prostoru se díky tomu pohybuje mezi 460 litry a 600 litry.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Ve výbavě pak nechybí akustická vrstvená skla u předních oken, tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy a sedadla Advanced Comfort. Digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce a infotainment s 8palcovou obrazovkou pak mají novou grafiku zohledňující hybridní ústrojí pod kapotou.

Prozatím známe jen francouzskou cenovku. Plug-in hybridní C5 Aircross tak bude začínat na 39.950 euro (asi 1 milion korun). K prvním majitelům se novinka dostane v polovině roku 2020.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků