Nový Citroën C4 X oficiálně: Odpověď na Peugeot 408 na sebe nenechala dlouho čekat, rozhodně se má čím odlišit

Citroën rozšiřuje modelovou rodinu C4 o větší derivát X. Ten nabídne vyšší úroveň pohodní i elektrickou verzi.

Ačkoliv trend corssoverů a SUV odstartoval už před lety, jejich obliba stále sílí. To se samozřejmě podepsalo na úpadku sedanů, kombíků a MPV, které automobilky zvolna vyřazují z nabídky. Citroën C4 kombinující prvky crossoveru a kupé si lidé oblíbili prakticky okamžitě a není divu, že se automobilka rozhodla portfolio rozšířit o větší C4 X. Ten bude konkurentem již zaběhlého Renaultu Arkana a novinky Peugeot 408.

S délkou 4600 mm, šířkou 1800 mm a výškou 1525 do tohoto segmentu skvěle zapadá. Zajímavostí je shodný rozvor 2670 mm s C4, což odkazuje na použití shodné platformy. Design karoserie ctí DNA řady C4 a přidává prvky inspirované C5 X. Výsledkem je nízký koeficient aerodynamického odporu 0,29.

Centrem zábavy je 10palcová dotyková obrazovka se širokými možnostmi personalizace pomocí widgetů. Celkem můžete vytvořit 8 různých profilů a ke každému přiřadit dva telefony. Ty systém detekuje automaticky a podle toho nastaví multimediální prostředí. Pokud se nechcete obtěžovat klepáním na obrazovku, vaše přání splní hlasová asistentka operující s 20 jazyky. O bezproblémové cesty se stará navigace s automatickými aktualizacemi vzduchem na tři roky zdarma. Příjemným detailem vedle USB C je ponechání klasického USB A. Prostřednictvím aplikace je možné se s vozem spojit na dálku, zjistit stav baterie, dojezd, programovat nabíjení nebo přednastavit teplotu interiéru.

Nová C4 X se více zaměřila na cestující vzadu, kteří mají k dispozici 198 mm pro kolena 1366 mm v oblasti ramenou a 1440 mm v prostoru pro lokty. Také sedák má větší sklon na 27°. Příjemná je nízká hrana zavazadlového prostoru s kapacitou 510 litrů, ale například Peugeot 408 nabídne 536 litrů.

Řidič a spolujezdec sedí na nových sedadlech se zesílenou pěnou a příkladným bočním vedením. Dle přání mohou mít vyhřívání i masážní funkci. Na delších cestách oceníte velké množství úložných prostorů o celkovém obejmu 39 litrů.

K plavné jízdě přispívají tlumiče s progresivním účinkem a hydraulickými dorazy, které se přizpůsobují podle aktuálního namáhání. Pro snížení únavy za volantem poskytuje C4 X řadu asistenčních systému předcházejícím nehodě nebo s prvky autonomní jízdy.

Na vybraných evropských trzích (Rakousko, Belgie, Německo, Lucembursko, Nizozemsko, severské země, Portugalsko a Velká Británie) bude C4 X nabízené výhradně s elektrickým motorem. S 50kWh baterií slibuje dojezd 360 km a díky 100kW DC nabíjení zvládne doplnit 80 % energie za půl hodiny. Alternativou je 7,4kW wallbox, který to samé zvládne za 7,5 hodiny. Výkon elektromotoru 100 kW s 260 Nm umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 150 km/h. Na 70% kapacitu baterii je poskytována záruka 7 let nebo 160 000 km.  

Vzhledem k tomu, že ve zbytku Evropy není elektromobilita tak rozšířená, dostanou pravděpodobně čeští zákazníci i možnost dvou zážehových motorů PureTech specifikace 100 a 130. Slabší se šestistupňovým manuálem, silnější s osmirychlostním automat. Na vybraných trzích bude k dostání ještě s dieselem BlueHDi 130 Euro 6.4. Výroba bude probíhat ve Španělsku v závodě Stellantis v Madridu.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Diskuze (14) Další článek: Nový Volkswagen ID.Buzz v Česku vstupuje do předprodeje. Pro rodinu je za 1,5 milionu, k mání je i užitková verze

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz