Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Novou generaci C4 nám už sice Citroën ukázal, teprve nyní ale zveřejňuje o novém crossoveru technické informace a další podrobnosti.

Podobu nové generace Citroënu C4 nám francouzská automobilka ukázala už dva týdny nazpět a opět svět přesvědčila, že odvaha jí nechybí. Na designu kompaktního modelu se totiž zapracovalo pořádně. Klasickým hatchbackem už C4 zajisté není a transformovala se do vyššího crossoveru s výhledem na úspěchy C3 Aircross a C5 Aircross.

Už i Citroën ukázal rodinnou dodávku do zásuvky. Uveze až 9 lidí a ujede 330 km

Už i Citroën ukázal rodinnou dodávku do zásuvky. Uveze až 9 lidí a ujede 330 km

Divoké tvary na přídi a zádi spojuje zajímavě rozdělené LED osvětlení, především vzadu extravagantně rozvětvené až do části splývající střechy vozu, doplněné o začerněný spoiler. Co se týče proporcí, nová C4 měří na délku 4360 mm, na šířku 1800 mm, je vysoká 1525 mm a její rozvor činí 2670 mm. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů.

Uvnitř mluví Citroën o vysokém komfortu s rozsáhlým použitím měkčených materiálů, ale také praktičnosti s celkem 16 přihrádkami s celkovým objemem 39 litrů, rozmístěných vepředu i vzadu. Sériově dostává C4 známé odpružení s progresivními hydraulickými dorazy a další úroveň pohodlí zajistí i sedadla Advanced Comfort, která mohou být vyhřívaná i vybavená masážními funkcemi.

Nový Opel Mokka-e oficiálně: Uvádí nový směr značky, interiér ovládly displeje

Nový Opel Mokka-e oficiálně: Uvádí nový směr značky, interiér ovládly displeje

Před řidičem je digitální přístrojový štít, skoro hranatou architekturu palubní desky zvýrazňuje tenká a ostře řezaná 10palcová obrazovka infotainmentu a také štítek head-up displeje. Ovladače dvouzónové klimatizace jsou navzdory současným trendům fyzické a ve výbavě nechybí ani odkládací místo pro bezdrátové nabíjení telefonu.

Pod kapotou C4 čekejte klasickou nabídku motorů skupiny PSA, tedy benzinové tříválce PureTech o výkonu 100 až 155 koní (75 kW až 115 kW) nebo dieselové čtyřválce BlueHDi o síle 110 a 130 koní (81 kW a 96 kW), které budou v závislosti na verzi spojené s manuálními šestistupňovými nebo automatickými osmistupňovými převodovkami.

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

Především se ale nová C4 objevuje také v čistě elektrické variantě jako ë-C4. Její ústrojí už přitom známe z dalších elektromobilů PSA (Opel Corsa-e, Peugeot e-208 či DS 3 Crossback E-Tense). Elektromotor pohánějící přední kola má 136 koní (100 kW) a točivý moment 260 N.m, přičemž s baterií o kapacitě 50 kWh má zaručit dojezd na jedno nabití kolem 350 km (WLTP). Na 80 % kapacity se při nabíjení ze 100kW rychlonabíječky dostanete za 30 minut.

Cenovky nové generace C4 zatím neznáme. Na spalovací i elektrickou variantu začne Citroën přijímat objednávky v září.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků