Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Novou generaci C4 nám už sice Citroën ukázal, teprve nyní ale zveřejňuje o novém crossoveru technické informace a další podrobnosti.

Podobu nové generace Citroënu C4 nám francouzská automobilka ukázala už dva týdny nazpět a opět svět přesvědčila, že odvaha jí nechybí. Na designu kompaktního modelu se totiž zapracovalo pořádně. Klasickým hatchbackem už C4 zajisté není a transformovala se do vyššího crossoveru s výhledem na úspěchy C3 Aircross a C5 Aircross.

Už i Citroën ukázal rodinnou dodávku do zásuvky. Uveze až 9 lidí a ujede 330 km

Už i Citroën ukázal rodinnou dodávku do zásuvky. Uveze až 9 lidí a ujede 330 km

Divoké tvary na přídi a zádi spojuje zajímavě rozdělené LED osvětlení, především vzadu extravagantně rozvětvené až do části splývající střechy vozu, doplněné o začerněný spoiler. Co se týče proporcí, nová C4 měří na délku 4360 mm, na šířku 1800 mm, je vysoká 1525 mm a její rozvor činí 2670 mm. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů.

Uvnitř mluví Citroën o vysokém komfortu s rozsáhlým použitím měkčených materiálů, ale také praktičnosti s celkem 16 přihrádkami s celkovým objemem 39 litrů, rozmístěných vepředu i vzadu. Sériově dostává C4 známé odpružení s progresivními hydraulickými dorazy a další úroveň pohodlí zajistí i sedadla Advanced Comfort, která mohou být vyhřívaná i vybavená masážními funkcemi.

Nový Opel Mokka-e oficiálně: Uvádí nový směr značky, interiér ovládly displeje

Nový Opel Mokka-e oficiálně: Uvádí nový směr značky, interiér ovládly displeje

Před řidičem je digitální přístrojový štít, skoro hranatou architekturu palubní desky zvýrazňuje tenká a ostře řezaná 10palcová obrazovka infotainmentu a také štítek head-up displeje. Ovladače dvouzónové klimatizace jsou navzdory současným trendům fyzické a ve výbavě nechybí ani odkládací místo pro bezdrátové nabíjení telefonu.

Pod kapotou C4 čekejte klasickou nabídku motorů skupiny PSA, tedy benzinové tříválce PureTech o výkonu 100 až 155 koní (75 kW až 115 kW) nebo dieselové čtyřválce BlueHDi o síle 110 a 130 koní (81 kW a 96 kW), které budou v závislosti na verzi spojené s manuálními šestistupňovými nebo automatickými osmistupňovými převodovkami.

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

Především se ale nová C4 objevuje také v čistě elektrické variantě jako ë-C4. Její ústrojí už přitom známe z dalších elektromobilů PSA (Opel Corsa-e, Peugeot e-208 či DS 3 Crossback E-Tense). Elektromotor pohánějící přední kola má 136 koní (100 kW) a točivý moment 260 N.m, přičemž s baterií o kapacitě 50 kWh má zaručit dojezd na jedno nabití kolem 350 km (WLTP). Na 80 % kapacity se při nabíjení ze 100kW rychlonabíječky dostanete za 30 minut.

Cenovky nové generace C4 zatím neznáme. Na spalovací i elektrickou variantu začne Citroën přijímat objednávky v září.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást PSA Peugeot Citroën.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 60 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků