Nová generace Citroënu C3 tímto nabídne kompletní škálu pohonů od čistě spalovacího, plně hybridního až po čistě elektrický.
Po premiéře čistě elektrického Citroënu ë-C3 loni na podzim už nám francouzská značka představuje novou generaci městského hatchbacku ve stylu crossoveru i s konvenčním pohonem. Pod kapotou se zabydlel nejen výchozí čistě spalovací motor, ale také full-hybridní ústrojí, které zajistí částečné cestování na elektřinu.
Rozmanitost pohonných ústrojí od klasických spalovacích motorů, hybridů až po čistě elektrické ústrojí zajišťuje Citroënu použitá platforma „Smart Car“ koncernu Stellantis. Není proto překvapením, že vedle moderní elektro verze nabídne nová C3 i základní motor 1.2 Turbo, který má výkon 74 kW a je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.
Mezistupněm elektrifikace je pak v nabídce C3 motorizace Hybrid 100, představující 48V full-hybridní ústrojí kombinující benzinový tříválec (100 k/74 kW; 205 Nm), elektromotor (28 k/21 kW; 55 Nm) integrovaný ve dvouspojkové šestistupňové převodovce a malou lithium-iontovou baterii. Přednosti městského auta tak doplňuje hybrid schopností strávit až 50 % jízdy ve městě v čistě elektrickém režimu.
Vše podstatné k nové generaci C3 už ostatně představil zmíněný elektromobil ë-C3. V rychlosti lze shrnout, že 4,01 metru dlouhý pětidveřový hatchback s rysy crossoveru má kufr o objemu 310 litrů, v základu je vybaven progresivními tlumiči s hydraulickými dorazy, používá výše umístěný přístrojový štít a kromě 10,25palcového infotainmentu s bezdrátovým zrcadlením smartphonu má i obstojnou řadu asistenčních systémů.
Pro spalovací verzi nového Citroënu C3 zatím automobilka zveřejňuje pouze jedinou francouzskou cenovku – výchozí motorizace 1.2 Turbo bude startovat od 14.990 eur (asi 380.000 Kč). Full-hybridní varianta zatím cenu nemá, dostupná bude později v letošním roce.