Nový Citroën C3 R5 je na světě. Může být předzvěstí ostré produkční verze?

Citroën představil svůj nový vůz na rallye kategorie R5, který stojí na základech modelu C3. Může to znamenat, že se dočkáme i silné verze pro nás, nadšence do hothatchů.
Nový Citroën C3 R5 je na světě. Může být předzvěstí ostré produkční verze?

Citroën představil své nejnovější auto na rallye. Jedná se o ostrou verzi C3 R5 a předpokládá se, že půjde o silného hráče, který bude na tratích prohánět třeba Fabii R5 a v budoucnu i Volkswagen Polo GTI R5. Ve vzduchu však visí i něco jiného, než jen budoucí trofeje.

VW představuje koncept Pola GTI kategorie R5. Má se Fabia R5 bát?

VW představuje koncept Pola GTI kategorie R5. Má se Fabia R5 bát?

V Citroënu veřejně prohlašují, že automobil nyní prochází intenzivním testováním. Na konci tohoto měsíce by se již měl prototyp představit na Rallye du Var, jež je součástí mistrovství Francie v rallye. Za volantem by měl sedět Yoannem Bonatem, který už letos získal titul čtyřmi vítězstvími.

Nebude to ale tak úplně závod. Auto jejště není zcela dokončené, a už vůbec ne homologované, proto bude sloužit jako takový předjezdec s nultým číslem. Citroën však díky tomu získá cenné informace pro vývoj.

Škoda prodala už stý exemplář zákaznického speciálu Fabia R5

Škoda prodala už stý exemplář zákaznického speciálu Fabia R5

Ano, to je od Citroënu šlechetné, že vyíjí další obdivuhodný vůz, zajímavější ale je, že by se z C3 R5 mohl v budoucnu vyklubat třeba ostrý hothatch. Když se totiž podíváte na fotografii a odmyslíte si různé aerodynamické prvky, mohl by vůz vypadat celkem slibně.

Tomuto faktu by nasvědčoval i fakt, že se nejedná o vůz WRC. Katogorie R5 je totiž mnohom podobnější modelům, které jsou homologované pro silniční provoz. Byť technicky i cenově je pochopitelně někde jinde. A teď si představte, jak by se asi zapotili ve Volkswagenu, který nedávno debutoval s Polem GTI. A nebo v Renaultu, Fordu či Toyotě. Clio RS, Fiesta ST a Yaris GRMN by tak měli dalšího protivníka.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků