Nový Citroën C3: dospělý a promyšlený

Citroën, na dnešní dobu nezvykle s předstihem, oficiálně a najednou, představil svůj nový model C3. Debuj jej čeká letos na podzim.

A půjde o model klíčový, jenž má za úkol nahradit ten předchozí, jehož se po světě prodaly dva miliony kusů. Zadání tedy bylo jasné: vezmětě to nejlepší z Citroënu C3 a vylepšete to. Než začnou sériové vozy opouštět francouzské výrobní linky v Aulnay a Poissy, absolvují prototypy ještě 2 miliony kilometrů v silničních zkouškách.

Je potěšující, že po únavném „postupném odhalování” mnohých automobilových novinek posledních týdnů, mj. BMW X1, Jaguaru XJ nebo Grand Bentley (které dodnes pořádně odhaleny nebyly) se u Citroënu rozhodli prostě poskládat dostupné informace a fotografie a poslat je e-mailem - i docela obyčejné věci mohou být velmi příjemné... Ale zpátky k samotné C3.

Hned na první pohled se nový vůz od svého předchůdce liší vyspělejšími proporcemi, komfortnějším interiérem a důmyslnou konstrukcí karosérie (Cx = 0,30), jež pro posádku připravila působivý vnitřní objem. Zřejmě nejvýraznějším a také nejdiskutovanějším prvkem nového Citroënu C3 bude čelní sklo Zenith. S dílem těchto rozměrů jsme se dosud nesetkali, jeho horní část zasahuje v jediném díle až hluboko do střechy nad hlavy cestujících na předních sedadlech. Toto řešení má za úkol prosvětlit kabinu a dát cestování nový rozměr. Každopádně je to dosti avantgardní řešení. Díky své výjimečné výšce zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Sklo je vsazené mezi užšími sloupky a celé posádce poskytuje nadstandardní výhled bez jakýchkoliv omezení. Postupně zatmavované sklo, které se objevuje ve světové premiéře, umožňuje plynulý přechod mezi silnou ochranou před slunečními paprsky nad hlavami cestujících vpředu a obvyklou průhledností směrem dopředu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Se svojí délkou 3 940 mm bude Citroën C3 jen o 50 mm kratší než Fabia a lze jej považovat za kompaktní automobil vhodný i do městského provozu. Prostor pro posádku a zavazadla byl při vývoji pochopitelně zvláště akcentován, Citroën C3 tak kromě řady odkládacích prostorů a kapes nabídne také zavazadelník s objemem v základní konfiguraci 300 l.

Interiér nesnese srovnání s tím, v jaké konfiguraci byl navržen pro stávající Citroën C3. Použité materiály jsou nepoměrně kvalitnější a design celku i detailů lze považovat za vyvážený, promyšlený a hodnotně působící. Použity byly na omak i pohled příjemné plasty, decentní barevné kombinace a chromované doplňky. Nechybí „retroprvek“ v podobě širokého lakovaného pruhu, který prochází celou palubní deskou a vytváří tři samostatné tubusy pro přístroje.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka by měla být hravá a zábavná, čemuž bude odpovídat škála prvků příplatkové i standardní výbavy. Kromě audio systému RD4 s MP3, USB boxu (USB zásuvka + zástrčka typu jack, kompatibilita full iPod, hands free sada Bluetooth®) a navigace MyWay nabídne nová C3 dosud nevídaný hifi systém, díky němuž se posádka vozu přenese do reálného koncertního sálu: Hifi System®. Tento systém nabízí nejen výjimečné akustické výkony, ale přesvědčí i svou příznivou cenou. Detaily o pohonných jednotkách dosud známy nejsou, jisté je, že se mezi nimi objeví série nových tříválců s emisemi CO2 pod 100 g/km nebo systém Stop & Start druhé generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Citroën C3
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků