Nový Citroën C3: dospělý a promyšlený

Citroën, na dnešní dobu nezvykle s předstihem, oficiálně a najednou, představil svůj nový model C3. Debuj jej čeká letos na podzim.

A půjde o model klíčový, jenž má za úkol nahradit ten předchozí, jehož se po světě prodaly dva miliony kusů. Zadání tedy bylo jasné: vezmětě to nejlepší z Citroënu C3 a vylepšete to. Než začnou sériové vozy opouštět francouzské výrobní linky v Aulnay a Poissy, absolvují prototypy ještě 2 miliony kilometrů v silničních zkouškách.

Je potěšující, že po únavném „postupném odhalování” mnohých automobilových novinek posledních týdnů, mj. BMW X1, Jaguaru XJ nebo Grand Bentley (které dodnes pořádně odhaleny nebyly) se u Citroënu rozhodli prostě poskládat dostupné informace a fotografie a poslat je e-mailem - i docela obyčejné věci mohou být velmi příjemné... Ale zpátky k samotné C3.

Hned na první pohled se nový vůz od svého předchůdce liší vyspělejšími proporcemi, komfortnějším interiérem a důmyslnou konstrukcí karosérie (Cx = 0,30), jež pro posádku připravila působivý vnitřní objem. Zřejmě nejvýraznějším a také nejdiskutovanějším prvkem nového Citroënu C3 bude čelní sklo Zenith. S dílem těchto rozměrů jsme se dosud nesetkali, jeho horní část zasahuje v jediném díle až hluboko do střechy nad hlavy cestujících na předních sedadlech. Toto řešení má za úkol prosvětlit kabinu a dát cestování nový rozměr. Každopádně je to dosti avantgardní řešení. Díky své výjimečné výšce zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Sklo je vsazené mezi užšími sloupky a celé posádce poskytuje nadstandardní výhled bez jakýchkoliv omezení. Postupně zatmavované sklo, které se objevuje ve světové premiéře, umožňuje plynulý přechod mezi silnou ochranou před slunečními paprsky nad hlavami cestujících vpředu a obvyklou průhledností směrem dopředu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Se svojí délkou 3 940 mm bude Citroën C3 jen o 50 mm kratší než Fabia a lze jej považovat za kompaktní automobil vhodný i do městského provozu. Prostor pro posádku a zavazadla byl při vývoji pochopitelně zvláště akcentován, Citroën C3 tak kromě řady odkládacích prostorů a kapes nabídne také zavazadelník s objemem v základní konfiguraci 300 l.

Interiér nesnese srovnání s tím, v jaké konfiguraci byl navržen pro stávající Citroën C3. Použité materiály jsou nepoměrně kvalitnější a design celku i detailů lze považovat za vyvážený, promyšlený a hodnotně působící. Použity byly na omak i pohled příjemné plasty, decentní barevné kombinace a chromované doplňky. Nechybí „retroprvek“ v podobě širokého lakovaného pruhu, který prochází celou palubní deskou a vytváří tři samostatné tubusy pro přístroje.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka by měla být hravá a zábavná, čemuž bude odpovídat škála prvků příplatkové i standardní výbavy. Kromě audio systému RD4 s MP3, USB boxu (USB zásuvka + zástrčka typu jack, kompatibilita full iPod, hands free sada Bluetooth®) a navigace MyWay nabídne nová C3 dosud nevídaný hifi systém, díky němuž se posádka vozu přenese do reálného koncertního sálu: Hifi System®. Tento systém nabízí nejen výjimečné akustické výkony, ale přesvědčí i svou příznivou cenou. Detaily o pohonných jednotkách dosud známy nejsou, jisté je, že se mezi nimi objeví série nových tříválců s emisemi CO2 pod 100 g/km nebo systém Stop & Start druhé generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Citroën C3
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků