Nový Citroën C2: legendární káčátko znovu ožívá

Francouzská automobilka Citroën zveřejnila oficiální informace o nové C2. Pověstné ošklivé káčátko však není vůbec ošklivé. Naopak. Zrodil se nový třídveřový fešák, který přidělá konkurenci hodně vrásek na čele. Podrobnosti se dozvíte v článku.
Nový Citroën C2: legendární káčátko znovu ožívá

Francouzský Citroën v Ženevě předvedl kompletní průřez současnou nabídkou vozů okořeněnou jedním aktuálním konceptem. Studie jménem C2 Sport v žádném případě nespadala do kategorie science fiction, nýbrž automobilů, které mají leccos napovědět o chystané sériové novince. Vskutku mistrné načasování vyvolalo u motoristické veřejnosti kýžené reakce. S vědomím, že malé Saxo brzo opustí výrobní linky a několikrát potvrzenou informací o vzkříšení legendárního „ošklivého“ káčátka, se začalo hojně diskutovat o budoucí podobě připravované C2. Veškeré informace o novém Citroënu C2 však měly podobu spekulací. Po dvou měsíčním čekání se k nám konečně dostaly informace oficiální.

Design

Vzhled je silnou stránkou všech francouzských vozů. Zatímco Renault šokuje revoluční směsicí hran, Peugeot sází spíše na oblé tvary. Opravdovým mistrem v zakulacování vozů je však Citroën. Francouzský výrobce toto své umění v průběhu minulého roku již několikrát dokázal. Nejdříve světu předvedl inspirativní C3, nedlouho poté uvedl také C3 Pluriel a nyní doplnil řadu malých kulatých vozítek a dlouho očekávaný Citroën C2.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën C2 je další kulaté autíčko --  Zejména přední část připomíná model C3

Při pohledu na tvary C2 není pochyb o tom, kdo že jsou její sourozenci. Zejména zakulacení přední části vozu zřetelně odkazuje k modelu C3. Podrobnější studování linií vozu, včetně tvaru světlometů nás nutně přivede k názoru, že inspirace pochází také z jiných zdrojů. Jedním z hlavních je, jak také jinak, v Ženevě představený koncept C2 Sport. Ačkoliv se v mnohých detailech od nové C2 liší, komplexně lze vypozorovat mnoho shodných prvků.

Podvozek, jízdní vlastnosti

Třídveřová C2 je postavena na platformě modelu C3. Celková délka vozu činí 3660 mm, šířka 1660 mm,  výška automobilu dosahuje hodnoty 1460 mm. Rozvor automobilu je 2310 mm.  Ve srovnání s modelem Saxo je C2 o 58 mm kratší. Naopak více mm nabídne C2 do šířky (65) i do výšky (62). Citroën C2 je dalším vozem určeným pro hustý městský provoz. Stejně byla klasifikována už C3, model C2 si však přídomek městské vozítko zaslouží snad ještě více. Kompaktní rozměry vůz předurčují k prodírání se ucpanými městskými vozovkami a parkovaní na neméně ucpaných parkovištích supermarketů. Pro snadnější manévrování právě v těchto stísněných podmínkách je k dispozici elektronický posilovač řízení. Díky němu a poloměru otáčení 9,6 m by se měl automobil otočit prakticky kdekoli.

Interiér

Vnitřek vozu se ponese v duchu lehkosti a hravosti. Citroën pro zákazníky připravil několik barevných schémat, které zahrnou čtyři různé barvy čalounění – jantarovou, modrou, zelenou a šedou. S barvičkami si francouzský výrobce opravdu vyhrál. Například hlava řadící páky je vyrobena z čirého plastu a dostupná ve třech různých barvách – zelené, modré a červené.Z praktických stránek interiéru je třeba vyzvednout především jeho flexibilnost. Dělená zadní sedadla je možné posouvat vpřed i vzad a měnit tak libovolně velikost zavazadlového prostoru či prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Uvnitř vozu má být prostoru dostatek --  Kačátko poskytne pohodlí čtyřem pasažérům

Pro snadnější přístup do zavazadlového prostoru dostala C2 dělené zadní dveře. Vrchní část dveří je poměrně malá a lze ji proto otevřít i v případech, kdy automobil stojí blízko zdi, či v řadě vozidel, kde jsou automobily těsně na sobě. Dveře zamyká a odemyká elektronický mechanismus, které je aktivován dotykem prstu. Otevření spodní části umožní snazší přístup do zavazadlového prostoru, což řidič ocení zejména při nakládání těžkých předmětů. Odklopené dveře mohou posloužit jako pohodlné sedátko. Jak horní, tak i dolní část zadních dveří je velmi lehká. S jejich otevření a zavřením by neměla mít problémy ani křehká žena.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Odkládací plochy nesmí chybět --  Zavazadlový prostor pojme i větší tašky

Bezpečnost

Na bezpečnost posádky byl kladen velký důraz. C2 dostala vyztuženou karosérii, šestici airbargů, systémy ABS, ESP, ASR, brzdový asistent. Specialitou bude systém, který po uvedení automobilu do chodu uzamkne automaticky všechny dveře. Ochránit má především malé děti. Vzhledem k celkové filosofii automobilu, je totiž více než pravděpodobné, že se s maminkami budou v nové C2 prohánět po ucpaných městských vozovkách také jejich ratolesti.

Nabídka motorů

Pod kapotou nové C2 se objeví celkem čtveřice motorů. V nabídce budou tři benzínové a jeden dieselový agregát. Nabídka zážehových pohonných jednotek začíná motorem s objemem 1.1 l s výkonem 44 kW/61 k při 5500 ot/min a točivým momentem 94 Nm při 3200 ot./min. Po něm následuje 1.4i s výkonem 54 kW/75 k při 5400 ot./min. a točivým momentem 118 Nm při 3200 ot./min. Nabídku benzínových motorů uzavírá nejsilnější 1.6i 16V s výkonem 80 kW/110 k při 5750 ot./min a maximálním točivým momentem 147 Nm při 4000 ot./min. Pro vyznavače naftových motorů bude nachystán 1.4 HDi s výkonem 50 kW/70 k při 4000 ot./min. a točivým momentem 150 Nm při 1750 ot./min. K dispozici bude jak manuální tak i automatická převodovka. U motoru 1.4i a 1.6i lze zvolit také elektronickou převodovku Sensodrive.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků