Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Extrovert pro řemeslníky a rodiny je tu.

Citroën je první ze tří automobilek, které odhalují novou generaci lehkých dodávek. V příštích dnech ještě očekávejme tradičního příbuzného v podobě Peugeotu Partner a nově i Opelu Combo. Všechny jsou založeny na modulární platformě EMP2, stejně jako větší Jumpy a celá řada nových modelu skupiny PSA. V zadní části však jde o specifickou podlahu z předchůdce.

V nabídce budou vždy dvě velikosti. Pojmenováním kopírují právě Jumpy. Verze M měří 4,4 metru a XL 4,75 metru. U obou verzí si však bude možné připlatit za šestou a sedmou sedačku. Zavazadlový prostor M činí 775 litrů, u XL velmi solidních 1050 litrů.

Citroën potvrdil přípravu velkého sedanu. Půjde po krku Passatu

Citroën potvrdil přípravu velkého sedanu. Půjde po krku Passatu

Design exteriéru se v případě přední části drží stylu zavedeném od C4 Cactus. Záď naopak navazuje na předchůdce, především tvarem svítilen, byť je výrazněji tvarovaná. Dá se očekávat, že užitková verze bude mít dveře dvoudílné. Pracovní varianta se však představí až za pár měsíců. Exteriér lze vyšperkovat terénním paketem XTR a jinými barevnými doplňky.

Uvnitř se nové Berlingo také snaží zaujmout barvami. Volant a jednotlivé ovládací prvky poznáváme z ostatních modelů značky. Dominantou je nově dotykový displej. Infotainment byl v minulé generaci zvláštně utopen. Je znát, že v dnešní době se jedná o důležitější součást interiéru. Softwarově jde o systém známý z ostatních modelů. Zadní sedadla jsou opět samostatná, sklopitelná a vyjímatelná. I díky paketu Modutop, který znáte už z předchůdce najdete uvnitř až 186 litrů úložných prostorů.

K dispozici je několik nových asistentů a prvků elektronické výbavy. Do Berlinga nyní lze objednat například head-up displej, aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu či hands-free přístup.

Citroën postaví přímého nástupce C4 v nižší střední třídě. Cactus jím prý není

Citroën postaví přímého nástupce C4 v nižší střední třídě. Cactus jím prý není

Motorizace se nově drží označení PureTech pro benzinové motory a BlueHDI pro diesely. Zážehovým motorem je tříválcová 1,2 přeplňovaná turbodmychadlem. S výkonem 110 koní jej pořídíte s manuální, se 130 koni příští rok i s úplně novou osmistupňovou převodovku.

Dieselový motor jest novou patnáctistovkou, která si premiéru odbyla v modernizovaném Peugeotu 308. Základem je BlueHDi 75 výkonově dále leží BlueHDi 100, vrcholem je BlueHDi 130 s manuální šestistupňovou převodovkou nebo opět s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Číslice vždy značí počet koňských sil.

Úplné představení nového Berlinga proběhne na autosalonu v Ženevě. Stejně jako zmínění sourozenci bude k vidění zatím jen v osobní verzi.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků