Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Extrovert pro řemeslníky a rodiny je tu.

Citroën je první ze tří automobilek, které odhalují novou generaci lehkých dodávek. V příštích dnech ještě očekávejme tradičního příbuzného v podobě Peugeotu Partner a nově i Opelu Combo. Všechny jsou založeny na modulární platformě EMP2, stejně jako větší Jumpy a celá řada nových modelu skupiny PSA. V zadní části však jde o specifickou podlahu z předchůdce.

V nabídce budou vždy dvě velikosti. Pojmenováním kopírují právě Jumpy. Verze M měří 4,4 metru a XL 4,75 metru. U obou verzí si však bude možné připlatit za šestou a sedmou sedačku. Zavazadlový prostor M činí 775 litrů, u XL velmi solidních 1050 litrů.

Citroën potvrdil přípravu velkého sedanu. Půjde po krku Passatu

Citroën potvrdil přípravu velkého sedanu. Půjde po krku Passatu

Design exteriéru se v případě přední části drží stylu zavedeném od C4 Cactus. Záď naopak navazuje na předchůdce, především tvarem svítilen, byť je výrazněji tvarovaná. Dá se očekávat, že užitková verze bude mít dveře dvoudílné. Pracovní varianta se však představí až za pár měsíců. Exteriér lze vyšperkovat terénním paketem XTR a jinými barevnými doplňky.

Uvnitř se nové Berlingo také snaží zaujmout barvami. Volant a jednotlivé ovládací prvky poznáváme z ostatních modelů značky. Dominantou je nově dotykový displej. Infotainment byl v minulé generaci zvláštně utopen. Je znát, že v dnešní době se jedná o důležitější součást interiéru. Softwarově jde o systém známý z ostatních modelů. Zadní sedadla jsou opět samostatná, sklopitelná a vyjímatelná. I díky paketu Modutop, který znáte už z předchůdce najdete uvnitř až 186 litrů úložných prostorů.

K dispozici je několik nových asistentů a prvků elektronické výbavy. Do Berlinga nyní lze objednat například head-up displej, aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu či hands-free přístup.

Citroën postaví přímého nástupce C4 v nižší střední třídě. Cactus jím prý není

Citroën postaví přímého nástupce C4 v nižší střední třídě. Cactus jím prý není

Motorizace se nově drží označení PureTech pro benzinové motory a BlueHDI pro diesely. Zážehovým motorem je tříválcová 1,2 přeplňovaná turbodmychadlem. S výkonem 110 koní jej pořídíte s manuální, se 130 koni příští rok i s úplně novou osmistupňovou převodovku.

Dieselový motor jest novou patnáctistovkou, která si premiéru odbyla v modernizovaném Peugeotu 308. Základem je BlueHDi 75 výkonově dále leží BlueHDi 100, vrcholem je BlueHDi 130 s manuální šestistupňovou převodovkou nebo opět s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Číslice vždy značí počet koňských sil.

Úplné představení nového Berlinga proběhne na autosalonu v Ženevě. Stejně jako zmínění sourozenci bude k vidění zatím jen v osobní verzi.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků