Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Extrovert pro řemeslníky a rodiny je tu.

Citroën je první ze tří automobilek, které odhalují novou generaci lehkých dodávek. V příštích dnech ještě očekávejme tradičního příbuzného v podobě Peugeotu Partner a nově i Opelu Combo. Všechny jsou založeny na modulární platformě EMP2, stejně jako větší Jumpy a celá řada nových modelu skupiny PSA. V zadní části však jde o specifickou podlahu z předchůdce.

V nabídce budou vždy dvě velikosti. Pojmenováním kopírují právě Jumpy. Verze M měří 4,4 metru a XL 4,75 metru. U obou verzí si však bude možné připlatit za šestou a sedmou sedačku. Zavazadlový prostor M činí 775 litrů, u XL velmi solidních 1050 litrů.

Citroën potvrdil přípravu velkého sedanu. Půjde po krku Passatu

Citroën potvrdil přípravu velkého sedanu. Půjde po krku Passatu

Design exteriéru se v případě přední části drží stylu zavedeném od C4 Cactus. Záď naopak navazuje na předchůdce, především tvarem svítilen, byť je výrazněji tvarovaná. Dá se očekávat, že užitková verze bude mít dveře dvoudílné. Pracovní varianta se však představí až za pár měsíců. Exteriér lze vyšperkovat terénním paketem XTR a jinými barevnými doplňky.

Uvnitř se nové Berlingo také snaží zaujmout barvami. Volant a jednotlivé ovládací prvky poznáváme z ostatních modelů značky. Dominantou je nově dotykový displej. Infotainment byl v minulé generaci zvláštně utopen. Je znát, že v dnešní době se jedná o důležitější součást interiéru. Softwarově jde o systém známý z ostatních modelů. Zadní sedadla jsou opět samostatná, sklopitelná a vyjímatelná. I díky paketu Modutop, který znáte už z předchůdce najdete uvnitř až 186 litrů úložných prostorů.

K dispozici je několik nových asistentů a prvků elektronické výbavy. Do Berlinga nyní lze objednat například head-up displej, aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu či hands-free přístup.

Citroën postaví přímého nástupce C4 v nižší střední třídě. Cactus jím prý není

Citroën postaví přímého nástupce C4 v nižší střední třídě. Cactus jím prý není

Motorizace se nově drží označení PureTech pro benzinové motory a BlueHDI pro diesely. Zážehovým motorem je tříválcová 1,2 přeplňovaná turbodmychadlem. S výkonem 110 koní jej pořídíte s manuální, se 130 koni příští rok i s úplně novou osmistupňovou převodovku.

Dieselový motor jest novou patnáctistovkou, která si premiéru odbyla v modernizovaném Peugeotu 308. Základem je BlueHDi 75 výkonově dále leží BlueHDi 100, vrcholem je BlueHDi 130 s manuální šestistupňovou převodovkou nebo opět s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Číslice vždy značí počet koňských sil.

Úplné představení nového Berlinga proběhne na autosalonu v Ženevě. Stejně jako zmínění sourozenci bude k vidění zatím jen v osobní verzi.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 59 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků