Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Extrovert pro řemeslníky a rodiny je tu.

Citroën je první ze tří automobilek, které odhalují novou generaci lehkých dodávek. V příštích dnech ještě očekávejme tradičního příbuzného v podobě Peugeotu Partner a nově i Opelu Combo. Všechny jsou založeny na modulární platformě EMP2, stejně jako větší Jumpy a celá řada nových modelu skupiny PSA. V zadní části však jde o specifickou podlahu z předchůdce.

V nabídce budou vždy dvě velikosti. Pojmenováním kopírují právě Jumpy. Verze M měří 4,4 metru a XL 4,75 metru. U obou verzí si však bude možné připlatit za šestou a sedmou sedačku. Zavazadlový prostor M činí 775 litrů, u XL velmi solidních 1050 litrů.

Citroën potvrdil přípravu velkého sedanu. Půjde po krku Passatu

Citroën potvrdil přípravu velkého sedanu. Půjde po krku Passatu

Design exteriéru se v případě přední části drží stylu zavedeném od C4 Cactus. Záď naopak navazuje na předchůdce, především tvarem svítilen, byť je výrazněji tvarovaná. Dá se očekávat, že užitková verze bude mít dveře dvoudílné. Pracovní varianta se však představí až za pár měsíců. Exteriér lze vyšperkovat terénním paketem XTR a jinými barevnými doplňky.

Uvnitř se nové Berlingo také snaží zaujmout barvami. Volant a jednotlivé ovládací prvky poznáváme z ostatních modelů značky. Dominantou je nově dotykový displej. Infotainment byl v minulé generaci zvláštně utopen. Je znát, že v dnešní době se jedná o důležitější součást interiéru. Softwarově jde o systém známý z ostatních modelů. Zadní sedadla jsou opět samostatná, sklopitelná a vyjímatelná. I díky paketu Modutop, který znáte už z předchůdce najdete uvnitř až 186 litrů úložných prostorů.

K dispozici je několik nových asistentů a prvků elektronické výbavy. Do Berlinga nyní lze objednat například head-up displej, aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu či hands-free přístup.

Citroën postaví přímého nástupce C4 v nižší střední třídě. Cactus jím prý není

Citroën postaví přímého nástupce C4 v nižší střední třídě. Cactus jím prý není

Motorizace se nově drží označení PureTech pro benzinové motory a BlueHDI pro diesely. Zážehovým motorem je tříválcová 1,2 přeplňovaná turbodmychadlem. S výkonem 110 koní jej pořídíte s manuální, se 130 koni příští rok i s úplně novou osmistupňovou převodovku.

Dieselový motor jest novou patnáctistovkou, která si premiéru odbyla v modernizovaném Peugeotu 308. Základem je BlueHDi 75 výkonově dále leží BlueHDi 100, vrcholem je BlueHDi 130 s manuální šestistupňovou převodovkou nebo opět s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Číslice vždy značí počet koňských sil.

Úplné představení nového Berlinga proběhne na autosalonu v Ženevě. Stejně jako zmínění sourozenci bude k vidění zatím jen v osobní verzi.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků