Nový Chrysler 300 není zas tak úplně nový, ale má pořád osmiválec

Seznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogalerie: Chrysler 300

Co že je na novém Chrysleru 300 tak zajímavého, když se vlastně u nás ani neprodává jako Chrysler? No, vlastně nic moc, ale je to americké auto, má osmiválec a už to samo o sobě je principielně v pořádku. A přesto tu nějaké novinky jsou, třeba nová osmistupňová automatická převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nic převratného od Chrysleru 300 nečekejte, ale pokud fandíte americkým autům a chcete prostě něco jiného než všudypřítomnou německou konfekci, proč ne...

Chrysler nasadil vlastní osmistupňový automat Torqueflite, který má podle automobilky zlepšit reakci na sešlápnutí plynu, dynamiku, kultivovanost a samozřejmě také spotřebu paliva. Třeba osmiválec má údajně v reálném provozu o šest procent nižší spotřebu než verze se starším šestistupňovým automatem.

Video | Dodge | Sportovní auta | Premiéry | Sedany

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Motory prochází od minulého modelového roku prakticky bez úprav. Páteř nabídky bude tvořit šestiválec Pentastar 3,6 l, na vrcholu se pak usadí osmiválec 5.7 V8 HEMI. Třílitrový turbodiesel, který byl pod kapotou evropské verze s logem Lancia, se v Americe neprodává.

Chrysler také vybavil model 300 novými lehčími hliníkovými díly náprav a podvozku, což má snížit neodpruženou hmotnost. Nový je i elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem. Řidič si navíc může navolit jízdní režimy, účinnost posilovače a reakce motoru nebo převodovky.

Retro | Video | Americká auta | Luxusní auta | Fascinace | Chrysler

Chrysler Airflow (1934): převratný počin, nebo aerodynamická blamáž?

Z drobností jmenujme dnes už standardní bezpečnostní systémy jako hlídání pozornosti řidiče a funkci nouzového brzdění, adaptivní tempomat se schopností úplně zastavit a zase rozjet auto v koloně, hlídání opuštění jízdního pruhu a podobně. I s novou výbavou se nezměnila cena, základ v USA stojí 31 395 dolarů, což po započítání dovozu, cla, daní a poplatků dělá na koruny zhruba milion.

Řidičsky nejzajímavější asi bude model Chrysler 300S, který má snížený a přitvrzený podvozek a o 150 milisekund rychlejší řazení převodovky ve sportovním režimu. Pro fanoušky ostřejšího modelu SRT to ale bude jenom malá náplast, neboť právě model SRT definitivně skončil a už nebude. Koncern Chrysler ale nabízí jiné fajnovosti, třeba sedan Charger Hellcat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogalerie: Chrysler 300
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků