Nový Chrysler 300 není zas tak úplně nový, ale má pořád osmiválec

Seznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogalerie: Chrysler 300

Co že je na novém Chrysleru 300 tak zajímavého, když se vlastně u nás ani neprodává jako Chrysler? No, vlastně nic moc, ale je to americké auto, má osmiválec a už to samo o sobě je principielně v pořádku. A přesto tu nějaké novinky jsou, třeba nová osmistupňová automatická převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nic převratného od Chrysleru 300 nečekejte, ale pokud fandíte americkým autům a chcete prostě něco jiného než všudypřítomnou německou konfekci, proč ne...

Chrysler nasadil vlastní osmistupňový automat Torqueflite, který má podle automobilky zlepšit reakci na sešlápnutí plynu, dynamiku, kultivovanost a samozřejmě také spotřebu paliva. Třeba osmiválec má údajně v reálném provozu o šest procent nižší spotřebu než verze se starším šestistupňovým automatem.

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Motory prochází od minulého modelového roku prakticky bez úprav. Páteř nabídky bude tvořit šestiválec Pentastar 3,6 l, na vrcholu se pak usadí osmiválec 5.7 V8 HEMI. Třílitrový turbodiesel, který byl pod kapotou evropské verze s logem Lancia, se v Americe neprodává.

Chrysler také vybavil model 300 novými lehčími hliníkovými díly náprav a podvozku, což má snížit neodpruženou hmotnost. Nový je i elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem. Řidič si navíc může navolit jízdní režimy, účinnost posilovače a reakce motoru nebo převodovky.

Chrysler Airflow (1934): převratný počin, nebo aerodynamická blamáž?

Chrysler Airflow (1934): převratný počin, nebo aerodynamická blamáž?

Z drobností jmenujme dnes už standardní bezpečnostní systémy jako hlídání pozornosti řidiče a funkci nouzového brzdění, adaptivní tempomat se schopností úplně zastavit a zase rozjet auto v koloně, hlídání opuštění jízdního pruhu a podobně. I s novou výbavou se nezměnila cena, základ v USA stojí 31 395 dolarů, což po započítání dovozu, cla, daní a poplatků dělá na koruny zhruba milion.

Řidičsky nejzajímavější asi bude model Chrysler 300S, který má snížený a přitvrzený podvozek a o 150 milisekund rychlejší řazení převodovky ve sportovním režimu. Pro fanoušky ostřejšího modelu SRT to ale bude jenom malá náplast, neboť právě model SRT definitivně skončil a už nebude. Koncern Chrysler ale nabízí jiné fajnovosti, třeba sedan Charger Hellcat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogalerie: Chrysler 300
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků