Nový Chevrolet Spark: druhá generace je na světě

Nový Spark setrvá v segmentu svého předchůdce, dočká se ale modernějšího pojetí. Svědčí o tom uvolněné informace a fotky.

Chverolet Spark bude tzv. globálním vozem koncernu General Motors, jenž se bude nabízet na většině kontinentů včetně obou Amerik. Nový Spark nahradí stejnojmenného a již řádně přesluhujícího předchůdce, jenž se na některých trzích prodává pod svým původním názvem Matiz. Zachová si praktickou pětidvéřovou kompaktní karosérii, která však poněkud narostla. Rozvor náprav činí 2 375 mm (dříve 2 340 mm) a délka vozu činí 3 640 mm (dříve to bylo 3 495 mm). Přesto půjde na většině trhů o jeden z nejmenších automobilů, který však pojme i pět dospělých členů posádky. Pod krátkou kapotou bude zprvu skrývat dva malé čtyřválcové motory s objemem 1,0 a 1,2 l, jež jsou naladěny na 66, resp. 78 koní. Kombinovaná spotřeba obou jednotek by přitom měla být do 6 l/100 km, přičemž emise CO2 nepřekročí 120 g/km.

Ačkoli nový Spark jistě nebude chtít opustit segment nejlevnějších aut, jeho pojetí je velmi odvážné a jde proti smyslu čistě účelového pojetí, které ctil původní Daewoo Matiz. Nové snímky ukazují efektně prolomenou a symetrickou palubní desku i přístrojový štít motocyklového typu. Interiéru vládne přehlednost, ale též svěžest, řada designérských prvků použitých uvnitř i vně vozu odkazuje na jiné vozy Chevrolet včetně Avea. Kliky na zadním páru dveří jsou vestavěny do okenního rámu (jak tomu bylo poprvé u Alfy Romeo 159), aby nerušily čisté linie boků. Blatníky byly tvarovány tak, aby pojaly i patnáctipalcová kola, standardem však budou jistě třinácti a čtrnáctipalcové ráfky. Záď je doplněna spoilerem nad oknem a kruhovitými sdruženými světly, jež jasně odkazují na Aveo (testovali jsme je na tomto místě). V závislosti na daném trhu a stupni výbavy budou dodávány předpínače pásů (ve všech případech tříbodových), šestice airbagů včetně záclonových podél oken či protiblokovací a stabilizační systémy podvozku.

Chevrolet Spark druhé generace vychází ze studie Chevrolet Beat, jenž se spolu s dalšími dvěma cvičeními na téma kompaktní vůz představil před dvěma lety a autosalonu v New Yorku. Jeho nasazení v Evropě a dalších trzích, kde jsou miniauta důležitou třídou, bylo nasnadě, ale na poslední chvíli se vzhledem k vývoji trhu v USA rozhodlo i o tamních prodejích. Tomu byly upraveny prvky vozu tak, aby splnil místní bezpečnostní limity.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet Spark
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků