Nový Chevrolet Spark: druhá generace je na světě

Nový Spark setrvá v segmentu svého předchůdce, dočká se ale modernějšího pojetí. Svědčí o tom uvolněné informace a fotky.

Chverolet Spark bude tzv. globálním vozem koncernu General Motors, jenž se bude nabízet na většině kontinentů včetně obou Amerik. Nový Spark nahradí stejnojmenného a již řádně přesluhujícího předchůdce, jenž se na některých trzích prodává pod svým původním názvem Matiz. Zachová si praktickou pětidvéřovou kompaktní karosérii, která však poněkud narostla. Rozvor náprav činí 2 375 mm (dříve 2 340 mm) a délka vozu činí 3 640 mm (dříve to bylo 3 495 mm). Přesto půjde na většině trhů o jeden z nejmenších automobilů, který však pojme i pět dospělých členů posádky. Pod krátkou kapotou bude zprvu skrývat dva malé čtyřválcové motory s objemem 1,0 a 1,2 l, jež jsou naladěny na 66, resp. 78 koní. Kombinovaná spotřeba obou jednotek by přitom měla být do 6 l/100 km, přičemž emise CO2 nepřekročí 120 g/km.

Ačkoli nový Spark jistě nebude chtít opustit segment nejlevnějších aut, jeho pojetí je velmi odvážné a jde proti smyslu čistě účelového pojetí, které ctil původní Daewoo Matiz. Nové snímky ukazují efektně prolomenou a symetrickou palubní desku i přístrojový štít motocyklového typu. Interiéru vládne přehlednost, ale též svěžest, řada designérských prvků použitých uvnitř i vně vozu odkazuje na jiné vozy Chevrolet včetně Avea. Kliky na zadním páru dveří jsou vestavěny do okenního rámu (jak tomu bylo poprvé u Alfy Romeo 159), aby nerušily čisté linie boků. Blatníky byly tvarovány tak, aby pojaly i patnáctipalcová kola, standardem však budou jistě třinácti a čtrnáctipalcové ráfky. Záď je doplněna spoilerem nad oknem a kruhovitými sdruženými světly, jež jasně odkazují na Aveo (testovali jsme je na tomto místě). V závislosti na daném trhu a stupni výbavy budou dodávány předpínače pásů (ve všech případech tříbodových), šestice airbagů včetně záclonových podél oken či protiblokovací a stabilizační systémy podvozku.

Chevrolet Spark druhé generace vychází ze studie Chevrolet Beat, jenž se spolu s dalšími dvěma cvičeními na téma kompaktní vůz představil před dvěma lety a autosalonu v New Yorku. Jeho nasazení v Evropě a dalších trzích, kde jsou miniauta důležitou třídou, bylo nasnadě, ale na poslední chvíli se vzhledem k vývoji trhu v USA rozhodlo i o tamních prodejích. Tomu byly upraveny prvky vozu tak, aby splnil místní bezpečnostní limity.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet Spark

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 165 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 795 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 69 950 km
Cena: 70 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 87 504 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků