Nový Chevrolet Camaro: možná i jako hybrid!

První fotografie nového Camara jsme vám ukázali již před pár týdny. Ale co bude pod kapotou? Sporťák zřejmě nemine hybridní pohon.

Zatímco Amerikou cloumá mezi sportovními vozy vlna návratů ke kořenům, General Motors má zpoždění. Vždyť od roku 2005 se po Route 66 prohání nové Mustangy (Ford) a od roku 2006 i Chargery (Dodge).

Camaro však už nyní za Mustangem zaostává podobně, jako tomu bylo před čtyřiceti lety. Ford Mustang se dobře prodává již třetím rokem, před loňskými vánoci byl navíc představen Dodge Challenger, takže Camaro je posledním do party neoklasických amerických muscle cars. Zatímco při pohledu zezadu mohou být příznivci klasických tvarů někdejšího Camara poněkud zklamáni, přední partie dojem výrazně vylepší. Jsou ostře řezané a originální. Linie vozu jsou velmi podobné již dříve prezentovaným studiím, a to včetně interiéru s hranatými přístroji. Vylepšeny byly třeba zpětná zrcátka, kliky a sloupky B.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet již několik let sveřepě a pravidelně vystavuje své studie novodobého Camara, ale teprve nedávno uvedl podrobnosti o návratu novodobé legendy šedesátých let, připravené pro modelový rok 2010. Před několika dny se však objevily informace, že celý projekt se začíná opět zamotávat. Zdá se, že vývoj podvozku, upravovaného výhradně pro Camaro, bude dražší než se čekalo, vše nyní dále komplikují přísné emisní limity na exportních trzích. To by výrazně omezilo možnosti prodávat Camaro na mimoamerických trzích a tím krýt náklady na vývoj.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
O technických detailech nového Camara zatím není zcela jasno. Takřka jisté však je, že stane na podlahové plošině jednoho ze sedanů Holden pro australský trh a pod kapotou bude hostit šestilitrový osmiválec z Pontiacu G8 o výkonu zhruba 360 koní. Základem by se přitom měl stát šestiválec s objemem 3,6 l. Některé zdroje však hovoří o tom, že GM i pro Camaro vyvíjí nový osmiválec Gen IV, jenž se vyznačuje přímým vstřikováním benzínu a výkonem okolo 400 koní. Nadmíru zajímavá je však informace, že nové Camaro by mělo být k dispozici také v provedení s hybridním pohonem. Vše je zatím ve stádiu plánování, ale speciální tým konstruktérů GM se údajně již dal do práce. Nové kalkulace naznačují, že osmiválcové provedení bude výrazně dražší než v případě Mustangu, zamýšlená verze s hybridním pohonem by přitom cenu auta katapultovala až k modelu Corvette.   
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Ačkoli nás od zahájení prodejů nového Chevroletu Camaro dělí ještě více než rok, již nyní se zdá, že se máme na co těšit. Přesto nám vývoj Camara připomíná, v jak svízelné situaci se zvláště americké automobilky nachází. Milovníci klasických amerických automobilů tak budou mít do budoucna zřejmě smůlu, ekonomické a ekologické aspekty totiž nepřejí vozům s velkými atmosféricky plněnými motory a přirozeně těžkou konfigurací pohonu zadních kol. Proto je u konce program osmiválců Cadillac či HEMI od Chrysleru. Tak jako před třiceti lety v době ropné krize, i nyní se automobilky z USA zřejmě opět obrátí ke snižování hmotnosti, přednímu pohonu a přeplňovaným malolitrážním motorům, doplněným hybridními variantami. 
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků