Nový Chevrolet Camaro: možná i jako hybrid!

První fotografie nového Camara jsme vám ukázali již před pár týdny. Ale co bude pod kapotou? Sporťák zřejmě nemine hybridní pohon.

Zatímco Amerikou cloumá mezi sportovními vozy vlna návratů ke kořenům, General Motors má zpoždění. Vždyť od roku 2005 se po Route 66 prohání nové Mustangy (Ford) a od roku 2006 i Chargery (Dodge).

Camaro však už nyní za Mustangem zaostává podobně, jako tomu bylo před čtyřiceti lety. Ford Mustang se dobře prodává již třetím rokem, před loňskými vánoci byl navíc představen Dodge Challenger, takže Camaro je posledním do party neoklasických amerických muscle cars. Zatímco při pohledu zezadu mohou být příznivci klasických tvarů někdejšího Camara poněkud zklamáni, přední partie dojem výrazně vylepší. Jsou ostře řezané a originální. Linie vozu jsou velmi podobné již dříve prezentovaným studiím, a to včetně interiéru s hranatými přístroji. Vylepšeny byly třeba zpětná zrcátka, kliky a sloupky B.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet již několik let sveřepě a pravidelně vystavuje své studie novodobého Camara, ale teprve nedávno uvedl podrobnosti o návratu novodobé legendy šedesátých let, připravené pro modelový rok 2010. Před několika dny se však objevily informace, že celý projekt se začíná opět zamotávat. Zdá se, že vývoj podvozku, upravovaného výhradně pro Camaro, bude dražší než se čekalo, vše nyní dále komplikují přísné emisní limity na exportních trzích. To by výrazně omezilo možnosti prodávat Camaro na mimoamerických trzích a tím krýt náklady na vývoj.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
O technických detailech nového Camara zatím není zcela jasno. Takřka jisté však je, že stane na podlahové plošině jednoho ze sedanů Holden pro australský trh a pod kapotou bude hostit šestilitrový osmiválec z Pontiacu G8 o výkonu zhruba 360 koní. Základem by se přitom měl stát šestiválec s objemem 3,6 l. Některé zdroje však hovoří o tom, že GM i pro Camaro vyvíjí nový osmiválec Gen IV, jenž se vyznačuje přímým vstřikováním benzínu a výkonem okolo 400 koní. Nadmíru zajímavá je však informace, že nové Camaro by mělo být k dispozici také v provedení s hybridním pohonem. Vše je zatím ve stádiu plánování, ale speciální tým konstruktérů GM se údajně již dal do práce. Nové kalkulace naznačují, že osmiválcové provedení bude výrazně dražší než v případě Mustangu, zamýšlená verze s hybridním pohonem by přitom cenu auta katapultovala až k modelu Corvette.   
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Ačkoli nás od zahájení prodejů nového Chevroletu Camaro dělí ještě více než rok, již nyní se zdá, že se máme na co těšit. Přesto nám vývoj Camara připomíná, v jak svízelné situaci se zvláště americké automobilky nachází. Milovníci klasických amerických automobilů tak budou mít do budoucna zřejmě smůlu, ekonomické a ekologické aspekty totiž nepřejí vozům s velkými atmosféricky plněnými motory a přirozeně těžkou konfigurací pohonu zadních kol. Proto je u konce program osmiválců Cadillac či HEMI od Chrysleru. Tak jako před třiceti lety v době ropné krize, i nyní se automobilky z USA zřejmě opět obrátí ke snižování hmotnosti, přednímu pohonu a přeplňovaným malolitrážním motorům, doplněným hybridními variantami. 
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků