Nový Caterham vám dodají nejdříve za rok a půl. Mohou za to i emise

Malosériová automobilka to dnes nemá jednoduché. Paradoxně o to více, pokud se ji začne dařit.

Britskému malosériovému výrobci úzce zaměřených "splašených trubek" se opravdu daří. Letos je opět na cestě k pokoření hranice šesti stovek vyrobených kusů. Loni jich udali 667. To vaše ovšem letos už nepřibude. Kvůli zájmu první dnes objednaný Caterham dokáže automobilka dodat nejdříve na konci třetího čtvrtletí příštího roku.

A to není jediná překážka ke koupi nového okruhového náčiní. Zatímco ve Velké Británii zůstává v nabídce kompletní řada, pro kontinentální Evropu je dočasně pozastavena výroba modelu 165 a 355. Na vině je obvyklý podezřelý - nové emisní normy a způsob měření podle protokolu WLTP.

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Lotus Seven slaví šedesátiny. Králem jeho replik je dnes Caterham

Mluvčí Caterhamu v této souvislosti hovoří o potížích, které s novými limity malá automobilka má. Se svým objemem výroby totiž už spadá pod přísnější dohled. A vzhledem k tomu, že používají jednotky, které už například Ford nemontuje a tím pádem ani neaktualizuje, je složitý proces jen na Caterhamu.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků