Nový Cadillac STS: maximální luxus ve standardu

Po novém Cadillacu CTS přijede na konci roku 2004 na trh novinka ve třídě luxusních aut, model STS. Hýčkat vás budou poslední výkřiky techniky, spolehnout se můžete na dva výkonné motory, uši audofila potěší Bose a patnáct reproduktorů.
Nový Cadillac STS: maximální luxus ve standardu

Cadillac STS je postaven na platformě koncernu General Motors Sigma, kterou používá např. Cadillac CTS, CTS-V či XLR. Design nového modelu, zejména přední maska, je podobná ostatním modelům značky jako CTS, XLR či Escalade. Masivní tělo je doplněno ostrými hranami a lehkým futuristickým vzezřením.

Délka STS se vejde těsně do pěti metrů, celkové rozměry činí 4 986 x 1 844 x 1 463 mm, velký je i rozvor, 2 956 mm. Je jasné, že uvnitř STS bude místa na rozdávání. V interiéru najdete materiály jako eukalyptové dřevo či hliník. Ve standardu nechybí kožené čalounění, možné je jak vyhřívání, tak odvětrávání sedaček. Všechny materiály jsou na dotek příjemné, STS přímo vyzývá „nasedni do mne“.

Pod kapotou budou nabízeny dva motory, šestiválec 3.6 l V6 s výkonem 190 kW při 6 500 otáčkách a Northstar 4.6 l V8 s výkonem 238 kW/6 400 ot. Oba motory mají proměnné časování ventilů VVT, block motoru je z hliníku, rozvor DOHC a čtyři ventily na válec; je tedy patrná moderní konstrukce. Šestiválec má maximální točivý moment 339 Nm/3 200 ot., Northstar 459 Nm/4 400 ot. Slabšímu motoru postačí obyčejný 87oktanový benzín, osmiválec už vyžaduje 91 oktanů (dle americké normy). Omezovač zasahuje u V6 v 6 700 ot., u V8 v 6 450 ot.

Oba motory jsou spřaženy s pětistupňovým automatem s možností sekvenčního řazení, výkon je přenášen buď na zadní kola (V6) nebo na všechna kola (V6 a V8). STS vyjede standardně na 17" kolech, k osmiválci si můžete přidat ještě o jeden palec více.

  • V6: 235/50 R17 vpředu a 255/45 R17 vzadu, případně Michelin ALS 235/50 R17
  • V8: Michelin 235/50 R17 vpředu a 255/45 R17 vzadu, nebo Michelin 235/50 R18 a 255/45 R18, nebo Michelin Pilot Sport 255/45 R18

Pro jistou jízdu nechybí magnetické řízení, stabilizační systém, adaptivní tempomat, rozmazlovat vás bude dálkové startování (jen pro USA), head-up displej (HUD) či vyhřívaný věnec volantu. Interiér je vybaven 15 repoduktory, které ozvučuje systém Bose 5+1 se zabudovaným changerem na šest CD/DVD. Ten zvládne přehrát hudební CD, DVD-Audio a MP3. Ve středové konzole pak najdete osmipalcový displej navigačního systému, potěší vás hlasové ovládání či Bluetooth.

Cadillac STS bude na americkém trhu dostupný koncem roku, začátkem 2005 pak přijedete i do Evropy, Ruska, Jižní Koree, Tajvanu, Izraele a na Střední Východ.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér vás bude hýčkat

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Airbagy a technika pod kapotou

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Uložení přední a zadní nápravy

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků