Nový Cadillac Escalade je tady! Americká klasika opět narostla a umí jezdit sama

Cadillac Escalade si i v nejnovějším provedení ponechává osmiválcový motor a přidává kopu techniky.

Cadillac Escalade se dočkal páté generace. Plnotučné americké SUV si od svého debutu v roce 1999 dokázalo vybudovat renomé napříč všemi možnými sociálními vrstvami a snad není americké gangsterky či rapového videoklipu, kde by se tento vůz neobjevil.

TEST Cadillac XT4 2.0 Turbo AWD: Nejistý výsledek sázky na jistotu

TEST Cadillac XT4 2.0 Turbo AWD: Nejistý výsledek sázky na jistotu

Nejnovější adaptace narostla do všech stran a v nejvyšší specifikaci ESV dosahuje délky až 5763 milimetrů. Novinka stojí na platformě GMT1XX, kterou sdílí třeba s GMC Yukon nebo Chevroletem Suburban. Rozvor 3406 milimetrů (ESV) pak nadělil cestujícím na třetí řadě sedadel oproti předchozí generaci o 40 procent více prostoru.

Vnějšku samozřejmě dominuje spousta chromu a masivní přední maska. 22palcová kola jsou standardem a uvnitř se nachází spousta displejů. Palubní počítač je řešený displejem s úhlopříčkou 7,2“ nalevo od volantu. Před řidičem je digitální přístrojový štít o velikosti 14,2“ a centrum informací pro řidiče uzavírá 16,9“ velký infotainment s rozlišením 4K. 

Cadillac CT4 oficiálně: Americký sedan je připravený na evropské konkurenty

Cadillac CT4 oficiálně: Americký sedan je připravený na evropské konkurenty

Vysoká úroveň moderní techniky je samozřejmostí. Escalade má navigaci s promítáním živého obrazu na středový displej se znázorněnou šipkou nad odbočkou, jako to můžete znát z nových vozů Mercedes-Benz. Díky funkci Super Cruise umí vůz jezdit sám až po 320 tisících kilometrech dálnic. K přejetí z pruhu do pruhu pak stačí pouze dát znamení o změně směru jízdy.

Hummer je zpět! Pod značkou GMC přijede jako elektrický pick-up s 1000 koní

Hummer je zpět! Pod značkou GMC přijede jako elektrický pick-up s 1000 koní

Američané mohou vybírat z dvojice pohonných jednotek. Ta první a ekologičtější, sází na černou pistoli u pumpy a jde o řadový šestiválec s výkonem 207 kW (281 koní). Druhou je zážehový osmiválec 6,2 litru s výkonem 313 kW (426 koní). Oba motory jsou spárovány s 10stupňovou automatickou převodovkou.

Cadillac Escalade se k americkým zákazníkům dostane v létě tohoto roku. Kompletní ceník zatím nebyl zveřejněn.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků