Nový bratr Volva: Lynk & Co představuje koncept SUV

Čínský výrobce Geely představuje prostřednictvím konceptu s názvem „01 compact SUV“ svou novou značku Lynk & Co. SUV na bázi Volva XC40, které za nedlouho také přijde na trh, se má v produkční verzi vyrábět v domácí Číně. Konstruován však prý byl ve Švédsku a z Číny se bude dovážet i do Evropy a USA.

Automobilka uvádí, že „01“ bude nejvíce online autem na trhu. Má být neustále připojené k internetu, z čehož údajně plyne několik výhod pro zákazníka. Výrobce chce nabídnout aplikaci do chytrých telefonů, která poskytne uživateli více možností, než je tomu u konkurence. Především se jedná o novou formu sdílení auta, kdy lze svůj vůz nabídnout za poplatek jiným řidičům. V takovém případě lze svůj vůz sledovat a mít tak přehled o tom, kde se pohybuje.

J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Zatímco platforma, shodující se s Volvem XC40, byla potvrzena, o pohonu se výrobce nezmiňuje. I v této oblasti však lze očekávat sdílení techniky se Švédy, což znamená variace na zážehové a vznětové čtyřválce, možná i nově vyvinuté tříválcové jednotky. Šušká se také o plug-in hybridní variantě.

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Rozměry vůz řadí právě mezi kompaktní SUV. Délka vozu je 4530 mm, přičemž rozvor zabírá 2730 mm. Výška je 1654 mm a vůz je 1855 mm široký. Designově se jedná o klasicky střižený crossover. Zaujmou oddělené přední světlomety, které jsou v módě stejně jako boční linie s prodlouženou okenní lištou. Zadní část je oživena zajímavými koncovými světly a jejich spojením černou linií pod zadním oknem. Celkově je však patrný vliv mainstreamových SUV jiných značek. Jsou zde vidět nápady známé z Kie Sportage či Porsche Macan v přední části, bočních a zadních partiích poznáváme zase něco z nového Peugeotu 3008.

Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Interiér zaujme designem, který se na rozdíl od exteriéru dá označit za svébytný. Dominuje infotainment s dotykovým displejem. Zaujme i dvoubarevný volant, zajímavě tvarované výdechy a sedadla s integrovanou opěrkou hlavy.

Bude nová čínská globální značka prvním vážným konkurentem zavedených Evropských a Amerických automobilek, nebo se jedná o další marný pokus? Korejské automobilky se také potýkaly s posměchem, avšak dnes jsou na silnicích v Evropě naprosto běžné. Spojení Lynk & Co s vývojovým střediskem Volva dává Číňanům ještě větší naději, že se jejich plán stane realitou. První pokus také vypadá nadějně. Vždyť SUV této velikosti se na dnes prodávají jako teplé housky – obzvlášť právě v Evropě a USA.

Automobilka plánuje vstup na trh své „jedničky“ v roce 2018. Následovat budou další dva modely, příznačně nazvané 02 a 03.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků