Nový bodový systém stále v řešení. Bude konečně zaveden řidičák na zkoušku?

Úprava bodového systému se řeší už jistou dobu. Další změny a hlavně připomínky odborné veřejnosti nyní řešilo ministerstvo dopravy v rámci samostatného semináře.

O chystaných změnách bodového systému jsme se podrobně rozepsali již dříve. Nejzávažnější přestupky mají být nově za 4 a 6 bodů, blokové pokuty se mají většinou zvýšit, razantně mají stoupnout sankce hrozící ve správním řízení. A podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka má nový bodový systém „vyloučit piráty silnic“.

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Nyní zástupci ministerstva představili zástupcům veřejnosti, poslanců i médií nejpodstatnější chystané změny i konkrétní životní situace na speciálním semináři, jehož záznam můžete zhlédnout níže přes facebookové stránky ministerstva dopravy. Návrh zákona je momentálně v mezirezortním připomínkovém řízení, kde k němu své názory vyslovila odborná veřejnost.

„S veřejností jsme si vyjasnili, jak se změní sankce, aby systém působil preventivně, aby rodiče připoutali svoje děti, za jízdy se netelefonovalo a nepsali SMS. Máme připomínkové řízení, které probíhá, a já chci, aby návrh zákona šel na vládu v co nejkratší době,“ uvedl po konaném semináři Kremlík.

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Návrh zákona tedy ještě dozná změn, jelikož obdržených připomínek je na dvě stě. K zavedení už má blízko i takzvaný řidičák na zkoušku, tedy snížení hranice pro vybodování u řidičů, kteří mají řidičský průkaz čerstvě. Ministerstvo zváží možnost, zda pro mladé řidiče, kteří již nějaký přestupek udělali, nezavede nějaké další vzdělávací aktivity, aby se s řidičem pracovalo dříve, než přijde o řidičské oprávnění.

Podle ministerstva má chystaná novela za cíl především zjednodušit celý bodový systém. Zavedena tak mají být například pouze tři pásma bodů (0 b/4 b/6 b), a jak bylo řečeno, zvlášť represivní má být vůči pirátům silnic. Přitvrzeny mají být tresty za řízení pod vlivem alkoholu, vjíždění na železniční přejezd přes zákaz, porušování rychlostních limitů o 40 km/h a více nebo za odmítnutí zkoušky na alkohol či drogy.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků