Nový bodový systém stále v řešení. Bude konečně zaveden řidičák na zkoušku?

Úprava bodového systému se řeší už jistou dobu. Další změny a hlavně připomínky odborné veřejnosti nyní řešilo ministerstvo dopravy v rámci samostatného semináře.

O chystaných změnách bodového systému jsme se podrobně rozepsali již dříve. Nejzávažnější přestupky mají být nově za 4 a 6 bodů, blokové pokuty se mají většinou zvýšit, razantně mají stoupnout sankce hrozící ve správním řízení. A podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka má nový bodový systém „vyloučit piráty silnic“.

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Nyní zástupci ministerstva představili zástupcům veřejnosti, poslanců i médií nejpodstatnější chystané změny i konkrétní životní situace na speciálním semináři, jehož záznam můžete zhlédnout níže přes facebookové stránky ministerstva dopravy. Návrh zákona je momentálně v mezirezortním připomínkovém řízení, kde k němu své názory vyslovila odborná veřejnost.

„S veřejností jsme si vyjasnili, jak se změní sankce, aby systém působil preventivně, aby rodiče připoutali svoje děti, za jízdy se netelefonovalo a nepsali SMS. Máme připomínkové řízení, které probíhá, a já chci, aby návrh zákona šel na vládu v co nejkratší době,“ uvedl po konaném semináři Kremlík.

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Návrh zákona tedy ještě dozná změn, jelikož obdržených připomínek je na dvě stě. K zavedení už má blízko i takzvaný řidičák na zkoušku, tedy snížení hranice pro vybodování u řidičů, kteří mají řidičský průkaz čerstvě. Ministerstvo zváží možnost, zda pro mladé řidiče, kteří již nějaký přestupek udělali, nezavede nějaké další vzdělávací aktivity, aby se s řidičem pracovalo dříve, než přijde o řidičské oprávnění.

Podle ministerstva má chystaná novela za cíl především zjednodušit celý bodový systém. Zavedena tak mají být například pouze tři pásma bodů (0 b/4 b/6 b), a jak bylo řečeno, zvlášť represivní má být vůči pirátům silnic. Přitvrzeny mají být tresty za řízení pod vlivem alkoholu, vjíždění na železniční přejezd přes zákaz, porušování rychlostních limitů o 40 km/h a více nebo za odmítnutí zkoušky na alkohol či drogy.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků