Nový bodový systém stále v řešení. Bude konečně zaveden řidičák na zkoušku?

Úprava bodového systému se řeší už jistou dobu. Další změny a hlavně připomínky odborné veřejnosti nyní řešilo ministerstvo dopravy v rámci samostatného semináře.

O chystaných změnách bodového systému jsme se podrobně rozepsali již dříve. Nejzávažnější přestupky mají být nově za 4 a 6 bodů, blokové pokuty se mají většinou zvýšit, razantně mají stoupnout sankce hrozící ve správním řízení. A podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka má nový bodový systém „vyloučit piráty silnic“.

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Nyní zástupci ministerstva představili zástupcům veřejnosti, poslanců i médií nejpodstatnější chystané změny i konkrétní životní situace na speciálním semináři, jehož záznam můžete zhlédnout níže přes facebookové stránky ministerstva dopravy. Návrh zákona je momentálně v mezirezortním připomínkovém řízení, kde k němu své názory vyslovila odborná veřejnost.

„S veřejností jsme si vyjasnili, jak se změní sankce, aby systém působil preventivně, aby rodiče připoutali svoje děti, za jízdy se netelefonovalo a nepsali SMS. Máme připomínkové řízení, které probíhá, a já chci, aby návrh zákona šel na vládu v co nejkratší době,“ uvedl po konaném semináři Kremlík.

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Návrh zákona tedy ještě dozná změn, jelikož obdržených připomínek je na dvě stě. K zavedení už má blízko i takzvaný řidičák na zkoušku, tedy snížení hranice pro vybodování u řidičů, kteří mají řidičský průkaz čerstvě. Ministerstvo zváží možnost, zda pro mladé řidiče, kteří již nějaký přestupek udělali, nezavede nějaké další vzdělávací aktivity, aby se s řidičem pracovalo dříve, než přijde o řidičské oprávnění.

Podle ministerstva má chystaná novela za cíl především zjednodušit celý bodový systém. Zavedena tak mají být například pouze tři pásma bodů (0 b/4 b/6 b), a jak bylo řečeno, zvlášť represivní má být vůči pirátům silnic. Přitvrzeny mají být tresty za řízení pod vlivem alkoholu, vjíždění na železniční přejezd přes zákaz, porušování rychlostních limitů o 40 km/h a více nebo za odmítnutí zkoušky na alkohol či drogy.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 150 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků