Nový bodový systém stále v řešení. Bude konečně zaveden řidičák na zkoušku?

Úprava bodového systému se řeší už jistou dobu. Další změny a hlavně připomínky odborné veřejnosti nyní řešilo ministerstvo dopravy v rámci samostatného semináře.

O chystaných změnách bodového systému jsme se podrobně rozepsali již dříve. Nejzávažnější přestupky mají být nově za 4 a 6 bodů, blokové pokuty se mají většinou zvýšit, razantně mají stoupnout sankce hrozící ve správním řízení. A podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka má nový bodový systém „vyloučit piráty silnic“.

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Nyní zástupci ministerstva představili zástupcům veřejnosti, poslanců i médií nejpodstatnější chystané změny i konkrétní životní situace na speciálním semináři, jehož záznam můžete zhlédnout níže přes facebookové stránky ministerstva dopravy. Návrh zákona je momentálně v mezirezortním připomínkovém řízení, kde k němu své názory vyslovila odborná veřejnost.

„S veřejností jsme si vyjasnili, jak se změní sankce, aby systém působil preventivně, aby rodiče připoutali svoje děti, za jízdy se netelefonovalo a nepsali SMS. Máme připomínkové řízení, které probíhá, a já chci, aby návrh zákona šel na vládu v co nejkratší době,“ uvedl po konaném semináři Kremlík.

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Návrh zákona tedy ještě dozná změn, jelikož obdržených připomínek je na dvě stě. K zavedení už má blízko i takzvaný řidičák na zkoušku, tedy snížení hranice pro vybodování u řidičů, kteří mají řidičský průkaz čerstvě. Ministerstvo zváží možnost, zda pro mladé řidiče, kteří již nějaký přestupek udělali, nezavede nějaké další vzdělávací aktivity, aby se s řidičem pracovalo dříve, než přijde o řidičské oprávnění.

Podle ministerstva má chystaná novela za cíl především zjednodušit celý bodový systém. Zavedena tak mají být například pouze tři pásma bodů (0 b/4 b/6 b), a jak bylo řečeno, zvlášť represivní má být vůči pirátům silnic. Přitvrzeny mají být tresty za řízení pod vlivem alkoholu, vjíždění na železniční přejezd přes zákaz, porušování rychlostních limitů o 40 km/h a více nebo za odmítnutí zkoušky na alkohol či drogy.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků