Nový bodový systém stále v řešení. Bude konečně zaveden řidičák na zkoušku?

Úprava bodového systému se řeší už jistou dobu. Další změny a hlavně připomínky odborné veřejnosti nyní řešilo ministerstvo dopravy v rámci samostatného semináře.

O chystaných změnách bodového systému jsme se podrobně rozepsali již dříve. Nejzávažnější přestupky mají být nově za 4 a 6 bodů, blokové pokuty se mají většinou zvýšit, razantně mají stoupnout sankce hrozící ve správním řízení. A podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka má nový bodový systém „vyloučit piráty silnic“.

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Nyní zástupci ministerstva představili zástupcům veřejnosti, poslanců i médií nejpodstatnější chystané změny i konkrétní životní situace na speciálním semináři, jehož záznam můžete zhlédnout níže přes facebookové stránky ministerstva dopravy. Návrh zákona je momentálně v mezirezortním připomínkovém řízení, kde k němu své názory vyslovila odborná veřejnost.

„S veřejností jsme si vyjasnili, jak se změní sankce, aby systém působil preventivně, aby rodiče připoutali svoje děti, za jízdy se netelefonovalo a nepsali SMS. Máme připomínkové řízení, které probíhá, a já chci, aby návrh zákona šel na vládu v co nejkratší době,“ uvedl po konaném semináři Kremlík.

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Bodový systém je tvrdý a nefér, řidičáky jsou zabavovány neprávem, říká právník

Návrh zákona tedy ještě dozná změn, jelikož obdržených připomínek je na dvě stě. K zavedení už má blízko i takzvaný řidičák na zkoušku, tedy snížení hranice pro vybodování u řidičů, kteří mají řidičský průkaz čerstvě. Ministerstvo zváží možnost, zda pro mladé řidiče, kteří již nějaký přestupek udělali, nezavede nějaké další vzdělávací aktivity, aby se s řidičem pracovalo dříve, než přijde o řidičské oprávnění.

Podle ministerstva má chystaná novela za cíl především zjednodušit celý bodový systém. Zavedena tak mají být například pouze tři pásma bodů (0 b/4 b/6 b), a jak bylo řečeno, zvlášť represivní má být vůči pirátům silnic. Přitvrzeny mají být tresty za řízení pod vlivem alkoholu, vjíždění na železniční přejezd přes zákaz, porušování rychlostních limitů o 40 km/h a více nebo za odmítnutí zkoušky na alkohol či drogy.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků