Nový bezpečnostní prvek na silnicích: umělá námraza

Nový bezpečnostní prvek na silnicích: umělá námraza

Po umělých nerovnostech, fiktivních zdech, zbytečných zatáčkách a falešných policistech se na českých cestách začíná objevovat nový bezpečnostní prvek - uměle vytvářená námraza. Pracovní skupina českých odborníků na automobilovou dopravu totiž zjistila, že na namrzlých silnicích jezdí řidiči až o 70 % procent pomaleji než na suchých či mokrých vozovkách a rychlostní limity tam nejen že dodržují, ale dokonce se drží daleko pod nimi.

Nejnovější opatření se tak ukazuje být výrazně účinějším než příčné prahy, které dopravu sice zpomalí ještě účinněji, ale jen krátkodobě. Podobně betonové bloky rozmístěné po silnicích naženou řidičům strach jen na chvíli, o namalovaných policistech ani nemluvě. Systém vytváření námrazy totiž dokáže vytvořit souvislou plochu se sníženou adhezí dlouhou až několik kilometrů, která navíc nemusí být na daném úseku přítomná neustále a řidiče tak vždy dokonale překvapí.

Jako první projevila zájem o tento skvělý nový prvek pražská radnice, která jeho nasazení v dopravních špičkách na magistrále, jižní spojce a na frekventovaných ulicích v blízkosti škol považuje za hotovou věc. „Chování řidičů je příkladné, v testovacím režimu si nikdo bez úhony netroufl porušit dovolenou rychlost,” řiká náš zdroj z pražského zastupitelstva a dodává: „Ti, kteří tak přesto učinili, neodjeli z daného místa bez následků.” Na otázku, zda systém bezpečnosti provozu spíše neuškodí, reaguje jeden ze zastánců systému jednoznačně: „Ano, v první fázi je možné, že si námraza vyžádá pár obětí, ale to není nic ve srovnání s tím, kolik životů zachrání v budoucnu! Řidiči musejí počítat na silnici se vším a pokud umělou námrazu nezvládnou, jde jen o jejich chybu, klasické neřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky,” uzavírá náš zdroj.

Čeští podnikatelé tak mají být opět na co hrdí, jejich produkt s pracovním názvem Humler H2 je opravdovou štiku mezi bezpečnostími systémy na silnicích.

Pro pražskou radnici jde jen o další z kroků vedoucí k zajištění maximální bezpečnosti dopravy v Praze. Pro další fázi již bylo vypsáno výběrové řízení na zbíječky v hodnotě 40 milionů Kč, kterými magistrátní úředníci osobně pobijí zbytek kvalitních silnic. Právě po nich jezdí zejména řidiči s drahými a rychlými vozy jako blázni, čemuž je bez nejmenšího sporu třeba okamžitě učinit přítrž.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků