Nový bezpečnostní prvek na silnicích: umělá námraza

Po umělých nerovnostech, fiktivních zdech, zbytečných zatáčkách a falešných policistech se na českých cestách začíná objevovat nový bezpečnostní prvek - uměle vytvářená námraza. Pracovní skupina českých odborníků na automobilovou dopravu totiž zjistila, že na namrzlých silnicích jezdí řidiči až o 70 % procent pomaleji než na suchých či mokrých vozovkách a rychlostní limity tam nejen že dodržují, ale dokonce se drží daleko pod nimi.

Nejnovější opatření se tak ukazuje být výrazně účinějším než příčné prahy, které dopravu sice zpomalí ještě účinněji, ale jen krátkodobě. Podobně betonové bloky rozmístěné po silnicích naženou řidičům strach jen na chvíli, o namalovaných policistech ani nemluvě. Systém vytváření námrazy totiž dokáže vytvořit souvislou plochu se sníženou adhezí dlouhou až několik kilometrů, která navíc nemusí být na daném úseku přítomná neustále a řidiče tak vždy dokonale překvapí.

Jako první projevila zájem o tento skvělý nový prvek pražská radnice, která jeho nasazení v dopravních špičkách na magistrále, jižní spojce a na frekventovaných ulicích v blízkosti škol považuje za hotovou věc. „Chování řidičů je příkladné, v testovacím režimu si nikdo bez úhony netroufl porušit dovolenou rychlost,” řiká náš zdroj z pražského zastupitelstva a dodává: „Ti, kteří tak přesto učinili, neodjeli z daného místa bez následků.” Na otázku, zda systém bezpečnosti provozu spíše neuškodí, reaguje jeden ze zastánců systému jednoznačně: „Ano, v první fázi je možné, že si námraza vyžádá pár obětí, ale to není nic ve srovnání s tím, kolik životů zachrání v budoucnu! Řidiči musejí počítat na silnici se vším a pokud umělou námrazu nezvládnou, jde jen o jejich chybu, klasické neřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky,” uzavírá náš zdroj.

Čeští podnikatelé tak mají být opět na co hrdí, jejich produkt s pracovním názvem Humler H2 je opravdovou štiku mezi bezpečnostími systémy na silnicích.

Pro pražskou radnici jde jen o další z kroků vedoucí k zajištění maximální bezpečnosti dopravy v Praze. Pro další fázi již bylo vypsáno výběrové řízení na zbíječky v hodnotě 40 milionů Kč, kterými magistrátní úředníci osobně pobijí zbytek kvalitních silnic. Právě po nich jezdí zejména řidiči s drahými a rychlými vozy jako blázni, čemuž je bez nejmenšího sporu třeba okamžitě učinit přítrž.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků