Nový bezpečnostní prvek na silnicích: umělá námraza

Po umělých nerovnostech, fiktivních zdech, zbytečných zatáčkách a falešných policistech se na českých cestách začíná objevovat nový bezpečnostní prvek - uměle vytvářená námraza. Pracovní skupina českých odborníků na automobilovou dopravu totiž zjistila, že na namrzlých silnicích jezdí řidiči až o 70 % procent pomaleji než na suchých či mokrých vozovkách a rychlostní limity tam nejen že dodržují, ale dokonce se drží daleko pod nimi.

Nejnovější opatření se tak ukazuje být výrazně účinějším než příčné prahy, které dopravu sice zpomalí ještě účinněji, ale jen krátkodobě. Podobně betonové bloky rozmístěné po silnicích naženou řidičům strach jen na chvíli, o namalovaných policistech ani nemluvě. Systém vytváření námrazy totiž dokáže vytvořit souvislou plochu se sníženou adhezí dlouhou až několik kilometrů, která navíc nemusí být na daném úseku přítomná neustále a řidiče tak vždy dokonale překvapí.

Jako první projevila zájem o tento skvělý nový prvek pražská radnice, která jeho nasazení v dopravních špičkách na magistrále, jižní spojce a na frekventovaných ulicích v blízkosti škol považuje za hotovou věc. „Chování řidičů je příkladné, v testovacím režimu si nikdo bez úhony netroufl porušit dovolenou rychlost,” řiká náš zdroj z pražského zastupitelstva a dodává: „Ti, kteří tak přesto učinili, neodjeli z daného místa bez následků.” Na otázku, zda systém bezpečnosti provozu spíše neuškodí, reaguje jeden ze zastánců systému jednoznačně: „Ano, v první fázi je možné, že si námraza vyžádá pár obětí, ale to není nic ve srovnání s tím, kolik životů zachrání v budoucnu! Řidiči musejí počítat na silnici se vším a pokud umělou námrazu nezvládnou, jde jen o jejich chybu, klasické neřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky,” uzavírá náš zdroj.

Čeští podnikatelé tak mají být opět na co hrdí, jejich produkt s pracovním názvem Humler H2 je opravdovou štiku mezi bezpečnostími systémy na silnicích.

Pro pražskou radnici jde jen o další z kroků vedoucí k zajištění maximální bezpečnosti dopravy v Praze. Pro další fázi již bylo vypsáno výběrové řízení na zbíječky v hodnotě 40 milionů Kč, kterými magistrátní úředníci osobně pobijí zbytek kvalitních silnic. Právě po nich jezdí zejména řidiči s drahými a rychlými vozy jako blázni, čemuž je bez nejmenšího sporu třeba okamžitě učinit přítrž.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků