Bentley Flying Spur oficiálně: Motor W12, řízení zadních kol a hromady luxusu

Bentley konečně představuje novou generaci limuzíny Flying Spur. Novinka o cosi vyrostla, opět zajišťuje pořádnou dávku luxusu a pohodlí, přičemž jako první Bentley dostává i systém natáčení zadních kol.

Design třetí generace Flying Spuru vychází z křivek luxusního kupé Continental GT. Limuzína tak perfektně doplňuje aktualizovanou modelovou nabídku společně s SUV Bentayga a zachovává si jasně rozpoznatelné prvky a linie dnešních Bentley. Přesto ale Flying Spur prezentuje řadu novinek.

K zajištění ještě většího prostoru uvnitř, a hlavně místa pro nohy cestujících vzadu, přichází Flying Spur s novou platformou a rozvorem prodlouženým o 130 mm na konečných 3194 mm. Na délku teď limuzína měří celkem 5316 mm. Auto stojí standardně na 21palcových kolech (volitelně až 22palcových), nechybí Matrix-LED světlomety a fajn detailem je i osvětlená vysunovací soška okřídleného B na přídi.

Bentley opět vyráží na Pikes Peak. Dokáže Continental GT porazit Porsche 911?

Bentley opět vyráží na Pikes Peak. Dokáže Continental GT porazit Porsche 911?

Čtyřmístný interiér je klasickou přehlídkou luxusních materiálů od prémiového koženého čalounění po vykládání lakovaným dřevem. I zde byl silnou inspirací Continental GT, takže elegantnost palubní desky zvýrazňuje otočný panel na středu, který schovává displej infotainmentu nebo trojici luxusních analogových budíků (okolní teplota, kompas a chronometr). Samozřejmostí jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná, odvětrávaná a masážní funkcí vybavená křesla.

Pod kapotou Flying Spuru nedochází k překvapení. Najdete zde poslední šestilitrový motor W12 s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na 467 kW (635 koní) a rovných 900 N.m točivého momentu. Převodovkou je osmistupňová automatická skříň, jež sílu dále posílá systému pohonu všech kol.

Audi představí luxusnější verzi A8. Mají se začít Maybach a Bentley bát?

Audi představí luxusnější verzi A8. Mají se začít Maybach a Bentley bát?

Výsledkem je, že 2435 kg vážící limuzína umí akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a maximálně se rozjede na 333 km/h. V zatáčkách se přitom taky neztratí, jelikož k přepracovanému pneumatickému podvozku s adaptivními tlumiči dostává Flying Spur i systém řízení zadních kol pro zlepšení agility. Jde mimochodem o první případ, kdy se tento systém objevuje ve voze Bentley.

Samozřejmostí je u Bentley obsáhlá nabídka barevných kombinací exteriéru i interiéru. Z příplatkové výbavy stačí zmínit například panoramatickou střechu plynule navazující na čelní okno, interiérové doplňky divize Mulliner nebo vrcholný audiosystém Naim s 19 reproduktory a výkonem 2200 W.

První objednávky začne Bentley vyřizovat letos na podzim a první vozy dodá zákazníkům na začátku příštího roku. Cenovky zatím nebyly zveřejněny.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků