Bentley Flying Spur oficiálně: Motor W12, řízení zadních kol a hromady luxusu

Bentley konečně představuje novou generaci limuzíny Flying Spur. Novinka o cosi vyrostla, opět zajišťuje pořádnou dávku luxusu a pohodlí, přičemž jako první Bentley dostává i systém natáčení zadních kol.

Design třetí generace Flying Spuru vychází z křivek luxusního kupé Continental GT. Limuzína tak perfektně doplňuje aktualizovanou modelovou nabídku společně s SUV Bentayga a zachovává si jasně rozpoznatelné prvky a linie dnešních Bentley. Přesto ale Flying Spur prezentuje řadu novinek.

K zajištění ještě většího prostoru uvnitř, a hlavně místa pro nohy cestujících vzadu, přichází Flying Spur s novou platformou a rozvorem prodlouženým o 130 mm na konečných 3194 mm. Na délku teď limuzína měří celkem 5316 mm. Auto stojí standardně na 21palcových kolech (volitelně až 22palcových), nechybí Matrix-LED světlomety a fajn detailem je i osvětlená vysunovací soška okřídleného B na přídi.

Bentley opět vyráží na Pikes Peak. Dokáže Continental GT porazit Porsche 911?

Bentley opět vyráží na Pikes Peak. Dokáže Continental GT porazit Porsche 911?

Čtyřmístný interiér je klasickou přehlídkou luxusních materiálů od prémiového koženého čalounění po vykládání lakovaným dřevem. I zde byl silnou inspirací Continental GT, takže elegantnost palubní desky zvýrazňuje otočný panel na středu, který schovává displej infotainmentu nebo trojici luxusních analogových budíků (okolní teplota, kompas a chronometr). Samozřejmostí jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná, odvětrávaná a masážní funkcí vybavená křesla.

Pod kapotou Flying Spuru nedochází k překvapení. Najdete zde poslední šestilitrový motor W12 s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na 467 kW (635 koní) a rovných 900 N.m točivého momentu. Převodovkou je osmistupňová automatická skříň, jež sílu dále posílá systému pohonu všech kol.

Audi představí luxusnější verzi A8. Mají se začít Maybach a Bentley bát?

Audi představí luxusnější verzi A8. Mají se začít Maybach a Bentley bát?

Výsledkem je, že 2435 kg vážící limuzína umí akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a maximálně se rozjede na 333 km/h. V zatáčkách se přitom taky neztratí, jelikož k přepracovanému pneumatickému podvozku s adaptivními tlumiči dostává Flying Spur i systém řízení zadních kol pro zlepšení agility. Jde mimochodem o první případ, kdy se tento systém objevuje ve voze Bentley.

Samozřejmostí je u Bentley obsáhlá nabídka barevných kombinací exteriéru i interiéru. Z příplatkové výbavy stačí zmínit například panoramatickou střechu plynule navazující na čelní okno, interiérové doplňky divize Mulliner nebo vrcholný audiosystém Naim s 19 reproduktory a výkonem 2200 W.

První objednávky začne Bentley vyřizovat letos na podzim a první vozy dodá zákazníkům na začátku příštího roku. Cenovky zatím nebyly zveřejněny.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 150 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků