Nový australský Ford Falcon získal evropskou tvář

Pro poslední dva roky výroby připravil australský Ford modernizaci sedmé generace u protinožců velmi oblíbeného Falconu. Na pátém kontinentu je doslova kultem.
Nový australský Ford Falcon získal evropskou tvář

Historie jména Falcon sahá u Fordu až do roku 1960, vozy s tímto názvem se vyráběly v Severní Americe a Argentině. V šedesátých letech minulého věku dokonce existovala i stejnojmenná dodávka (!) na základě první E-Series. Jenže nás nyní zajímá pouze osobní Falcon od „klokanů“. Novinka je radikální modernizací v pořadí sedmé místní generace, respektive konkrétněji série FG. Ta byla představena v únoru 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
XR6 a XR6 jsou sportovní verze nového Falconu; o motorech lze zatím jen spekulovat

Ford zatím odhalil dvě fotky ostrých verzí XR6 a XR8, a to pouze zepředu. Chce pochopitelně nalákat fanoušky, snímky krotších variant přijdou na řadu později. Nicméně v oficiální tiskové zprávě se zmiňuje také o zadních diodových světlech a novém víku zavazadelníku s integrovaným spoilerem, XR8, který se do nabídky vrací po čtyřech letech, vypadá díky zadnímu difuzoru a čtyřem koncovkám laděného výfuku ještě sportovněji.

Podobá se novému Mondeu

Důležitější jsou ale změny na přídi, hlavně lichoběžníková mřížka chladiče navazující na současné globální modely značky. Jako by z oka vypadla připravovanému, ale již dávno představenému Mondeu i dalším známým fordům. Přední reflektory jsou také ve stejném stylu: štíhlé, ostře tvarované a pochopitelně nepostrádají pásky denních LED. XR8 dostal navíc litá kola s pěticí dvojitých paprsků a černé kryty zrcátek.

Technické specifikace uvolní automobilka až před uvedením na trh ve čtvrtém čtvrtletí. Základním motorem bude čtyřválcový EcoBoost, následují atmosférické a přeplňované šestiválce, nesmí chybět V8 a jednotka EcoLPi na zkapalněný ropný plyn. Chybí však dosud jakákoli čísla. Pro ta musíme nahlédnout do údajů stávající řady. EcoBoost měl až dosud objem 2,0 l a pochopitelně turbodmychadlo, řadové šestiválce Barra včetně plynové varianty LPi jsou čtyřlitrové. Osmiválce Boss mají 5,4 l, respektive s kompresorem menších pět litrů. V XR8 však duní podle dřívějších informací mechanicky přeplňovaný pětilitr Coyote Miami.

Na rozvoru 2838 mm se určitě nic nezměnilo, délka takřka 4,96 m možná decentně. V Evropě by takové auto spadalo do vyšší střední třídy, doma je Falcon jasným full-size sedanem. Vyrábí se ale i coby kombi (Wagon) a klasický dvoumístný pick-up (Ute).

Za dva roky definitivní konec

Nová série vydrží v nabídce jen dva roky, v říjnu 2016 bude jeho produkce v australském Campbellfieldu (stát Victoria)  ukončena. Náklady jsou zde oproti Evropě dvojnásobné a dokonce čtyřikrát takové ve srovnání s asijskými továrnami Fordu. A lokální produkce svébytných modelů se zadním pohonem se prostě nevyplatí, modrý ovál se spolehne na import globálních řad, který jej vyjde mnohem levněji...

Ostatně zmíněné Mondeo i Mustang se u protinožců začnou prodávat příští rok. A Falconů si Australané loni podle serveru CarAdvice koupili jen 15 289. Ve srovnání s rokem 2009, kdy se FG nabízel poprvé po celou sezonu, je to hodně málo, tehdy si jich postavili do garáží dle statistik 43.203! Ano, odbyt se během čtyř let propadl takřka na třetinu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků