Nový australský Ford Falcon získal evropskou tvář

Pro poslední dva roky výroby připravil australský Ford modernizaci sedmé generace u protinožců velmi oblíbeného Falconu. Na pátém kontinentu je doslova kultem.
Nový australský Ford Falcon získal evropskou tvář

Historie jména Falcon sahá u Fordu až do roku 1960, vozy s tímto názvem se vyráběly v Severní Americe a Argentině. V šedesátých letech minulého věku dokonce existovala i stejnojmenná dodávka (!) na základě první E-Series. Jenže nás nyní zajímá pouze osobní Falcon od „klokanů“. Novinka je radikální modernizací v pořadí sedmé místní generace, respektive konkrétněji série FG. Ta byla představena v únoru 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
XR6 a XR6 jsou sportovní verze nového Falconu; o motorech lze zatím jen spekulovat

Ford zatím odhalil dvě fotky ostrých verzí XR6 a XR8, a to pouze zepředu. Chce pochopitelně nalákat fanoušky, snímky krotších variant přijdou na řadu později. Nicméně v oficiální tiskové zprávě se zmiňuje také o zadních diodových světlech a novém víku zavazadelníku s integrovaným spoilerem, XR8, který se do nabídky vrací po čtyřech letech, vypadá díky zadnímu difuzoru a čtyřem koncovkám laděného výfuku ještě sportovněji.

Podobá se novému Mondeu

Důležitější jsou ale změny na přídi, hlavně lichoběžníková mřížka chladiče navazující na současné globální modely značky. Jako by z oka vypadla připravovanému, ale již dávno představenému Mondeu i dalším známým fordům. Přední reflektory jsou také ve stejném stylu: štíhlé, ostře tvarované a pochopitelně nepostrádají pásky denních LED. XR8 dostal navíc litá kola s pěticí dvojitých paprsků a černé kryty zrcátek.

Technické specifikace uvolní automobilka až před uvedením na trh ve čtvrtém čtvrtletí. Základním motorem bude čtyřválcový EcoBoost, následují atmosférické a přeplňované šestiválce, nesmí chybět V8 a jednotka EcoLPi na zkapalněný ropný plyn. Chybí však dosud jakákoli čísla. Pro ta musíme nahlédnout do údajů stávající řady. EcoBoost měl až dosud objem 2,0 l a pochopitelně turbodmychadlo, řadové šestiválce Barra včetně plynové varianty LPi jsou čtyřlitrové. Osmiválce Boss mají 5,4 l, respektive s kompresorem menších pět litrů. V XR8 však duní podle dřívějších informací mechanicky přeplňovaný pětilitr Coyote Miami.

Na rozvoru 2838 mm se určitě nic nezměnilo, délka takřka 4,96 m možná decentně. V Evropě by takové auto spadalo do vyšší střední třídy, doma je Falcon jasným full-size sedanem. Vyrábí se ale i coby kombi (Wagon) a klasický dvoumístný pick-up (Ute).

Za dva roky definitivní konec

Nová série vydrží v nabídce jen dva roky, v říjnu 2016 bude jeho produkce v australském Campbellfieldu (stát Victoria)  ukončena. Náklady jsou zde oproti Evropě dvojnásobné a dokonce čtyřikrát takové ve srovnání s asijskými továrnami Fordu. A lokální produkce svébytných modelů se zadním pohonem se prostě nevyplatí, modrý ovál se spolehne na import globálních řad, který jej vyjde mnohem levněji...

Ostatně zmíněné Mondeo i Mustang se u protinožců začnou prodávat příští rok. A Falconů si Australané loni podle serveru CarAdvice koupili jen 15 289. Ve srovnání s rokem 2009, kdy se FG nabízel poprvé po celou sezonu, je to hodně málo, tehdy si jich postavili do garáží dle statistik 43.203! Ano, odbyt se během čtyř let propadl takřka na třetinu.

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků