Nový Auris stojí 329 900 Kč. Mají se Golf, Focus, Rapid a i30 bát?

Nový Auris stojí 329 900 Kč. Mají se Golf, Focus, Rapid a i30 bát?

Představení nové Toyoty Auris, vozu nižší střední třídy, proběhlo v Lisabonu a my jsme na něm nechyběli. Na pozdní večerní tiskové konferenci zaznělo (jak je ostatně dobrým zvykem na podobných akcích) mnoho velkých čísel a optimistických prohlášení.

Japonská automobilka hodlá ve světě prodávat jeden milion vozů. V Evropě chce dosáhnout v nejbližší době tržního podílu 5 procent. Například nový Yaris má letos tržní podíl ve své třídě zatím asi 6 %. Toto číslo však stále roste od chvíle, kdy byl uveden hybridní model tohoto vozu.

Podobná prodejní čísla očekávají zástupci Toyoty i od nového Aurisu, vozu segmentu C. Počítají s tím, že ročně prodají v Evropě 100 000 těchto vozů. To by znamenalo pětadvacetiprocentní nárůst v porovnání s prodeji vozu současné generace.

Týkalo by se to přitom zatím pouze provedení hatchback. Ten se začne prodávat u nás na konci roku a jeho cena bude začínat na 329 900 korunách (1,33 l Dual VVT-i, 73 kW, výbava Power).

Zástupci Toyoty počítají s tím, že zákazníci rozdělí svoji přízeň rovnoměrně - jedna třetina zakoupí nové Aurisy s dieselovými motory, jedna třetina s benzinovými motory a jedna třetina s hybridním hnacím ústrojím.

U nás ten poměr prý bude trochu jiný: 15 % hybridní hnací ústrojí, 15 % vznětové, 70 % zážehové. Toyota zamýšlí u nás ročně prodávat 800 Aurisů, už dnes má 40 zákaznických objednávek.

S tímto vozem chce pokračovat Toyota v takzvané hybridní revoluci, kterou rozpoutala na jaře letošního roku a jejíž podstata spočívala v tom, že srovnala ceny vozů s dieselovými a benzinovými motory s modelem s hybridním hnacím ústrojím.

Výsledek byl nečekaný. Dnes se na hybridní Yaris u nás čeká devět měsíců. A v Evropě je to podobné. 

 

Ceník nové Toyoty Auris

VýbavaMotor (převodovka)VýkonZaváděcí cena
Power1,33 l Dual VVT-i (6 M/T)73 kW329 900 Kč
 1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW349 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW389 900 Kč
Active1,33 l Dual VVT-i (6 M/T)73 kW349 900 Kč
 1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW369 900 Kč
 1,6 l Valvematic (Multidrive S)97 kW399 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW409 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 MM)66 kW434 900 Kč
 2,0 l D-4D DPF (6 M/T)91 kW449 900 Kč
Style1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW429 900 Kč
 1,6 l Valvematic (Multidrive S)97 kW459 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW469 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 MM)66 kW494 900 Kč
 2,0 l D-4D DPF (6 M/T)91 kW509 900 Kč

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků