Nový Auris stojí 329 900 Kč. Mají se Golf, Focus, Rapid a i30 bát?

Nový Auris stojí 329 900 Kč. Mají se Golf, Focus, Rapid a i30 bát?

Představení nové Toyoty Auris, vozu nižší střední třídy, proběhlo v Lisabonu a my jsme na něm nechyběli. Na pozdní večerní tiskové konferenci zaznělo (jak je ostatně dobrým zvykem na podobných akcích) mnoho velkých čísel a optimistických prohlášení.

Japonská automobilka hodlá ve světě prodávat jeden milion vozů. V Evropě chce dosáhnout v nejbližší době tržního podílu 5 procent. Například nový Yaris má letos tržní podíl ve své třídě zatím asi 6 %. Toto číslo však stále roste od chvíle, kdy byl uveden hybridní model tohoto vozu.

Podobná prodejní čísla očekávají zástupci Toyoty i od nového Aurisu, vozu segmentu C. Počítají s tím, že ročně prodají v Evropě 100 000 těchto vozů. To by znamenalo pětadvacetiprocentní nárůst v porovnání s prodeji vozu současné generace.

Týkalo by se to přitom zatím pouze provedení hatchback. Ten se začne prodávat u nás na konci roku a jeho cena bude začínat na 329 900 korunách (1,33 l Dual VVT-i, 73 kW, výbava Power).

Zástupci Toyoty počítají s tím, že zákazníci rozdělí svoji přízeň rovnoměrně - jedna třetina zakoupí nové Aurisy s dieselovými motory, jedna třetina s benzinovými motory a jedna třetina s hybridním hnacím ústrojím.

U nás ten poměr prý bude trochu jiný: 15 % hybridní hnací ústrojí, 15 % vznětové, 70 % zážehové. Toyota zamýšlí u nás ročně prodávat 800 Aurisů, už dnes má 40 zákaznických objednávek.

S tímto vozem chce pokračovat Toyota v takzvané hybridní revoluci, kterou rozpoutala na jaře letošního roku a jejíž podstata spočívala v tom, že srovnala ceny vozů s dieselovými a benzinovými motory s modelem s hybridním hnacím ústrojím.

Výsledek byl nečekaný. Dnes se na hybridní Yaris u nás čeká devět měsíců. A v Evropě je to podobné. 

 

Ceník nové Toyoty Auris

VýbavaMotor (převodovka)VýkonZaváděcí cena
Power1,33 l Dual VVT-i (6 M/T)73 kW329 900 Kč
 1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW349 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW389 900 Kč
Active1,33 l Dual VVT-i (6 M/T)73 kW349 900 Kč
 1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW369 900 Kč
 1,6 l Valvematic (Multidrive S)97 kW399 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW409 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 MM)66 kW434 900 Kč
 2,0 l D-4D DPF (6 M/T)91 kW449 900 Kč
Style1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW429 900 Kč
 1,6 l Valvematic (Multidrive S)97 kW459 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW469 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 MM)66 kW494 900 Kč
 2,0 l D-4D DPF (6 M/T)91 kW509 900 Kč

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků