Nový Auris sází na styl a bezpečnost

Nový Auris sází na styl a bezpečnost

Novou Toyotu Auris ocení zejména zájemci o vůz nižší střední třídy, kteří hledají neotřelý design a zároveň bezpečné auto pro sebe a své blízké. Nový Auris je možné za pouhých 14.000 Kč dovybavit bezpečnostním systémem Toyota Safety Sense. Inovace se dotkly i pohonných jednotek. K dispozici jsou nové, či přepracované motory. Zájemce o hybridní model potěší, že při využití financování Toyota Garant jej získají za stejnou měsíční splátku jako model 1,6 Multidrive S.

Nový Auris působí prestižnějším dojmem a charakterizuje ho rozkročený postoj, za který vděčí komplexnímu přepracování předních a zadních partií. Vůz má sníženou masku chladiče. Získal tak opticky širší postoj a nižší těžiště. Vůz je vybaven LED směrovkami a LED světly pro denní svícení. Kromě působivého exteriéru zaujme Auris 
i propracovaným interiérem. Tomu vévodí panel se sdruženými přístroji. Je výraznější a sportovnější, na čemž mají podíl tubusy otáčkoměru a rychloměru, mezi nimiž se nachází nový multifunkční TFT displej o úhlopříčce 4,2". To vše doplňuje multimediální systém Toyota Touch 2 s 7" dotykovou obrazovkou. 

Kromě zábavy a požitku z jízdy mohou zákazníci získat za nízký příplatek (14.000 Kč) unikátní bezpečnostní systém Toyota Safety Sense. Tento volitelný paket obsahuje technologie, jež byly dříve dostupné pouze u vozů vyšších tříd. Paket obsahuje předkolizní bezpečnostní systém (PCS), upozornění na vybočení z jízdního pruhu (LDA), automatické ovládání dálkových světel (AHB) a asistent rozpoznávání dopravních značek (RSA). 

Tím však změny a vylepšení nekončí, stačí se podívat pod kapotu, kde nalezneme nové či vylepšené motory. Nabídka zážehových i vznětových pohonných jednotek pro Auris společně s hybridním ústrojím prodělala výrazné změny. Všechny nabízené motory nyní splňují emisní předpisy EURO 6. Zcela nový přeplňovaný motor 1,2 litru s přímým vstřikováním paliva doplňuje stávající zážehové jednotky 1,33 litru Dual VVT-i a 1,6 litru Valvematic, a tak zákazníci mohou vybírat celkem ze tří benzínových motorů. Původní turbodiesel 2,0 litru byl nahrazen novou jednotkou 1,6 litru D-4D a stávající agregát 1,4 litru D-4D prošel výraznou modernizací.  
Zajímavou možností je volba hybridního pohonu. Oblibu hybridů dokládá i to, že v roce 2014 tvořily více než 50% podíl na evropských prodejích* modelu Auris. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model s hybridním ústrojím, jistě ocení nízkou spotřebu a pohodovou jízdu v kombinaci s mimořádně nízkými emisemi CO2 na úrovni pouhých 79 g/km. Navíc pokud při koupi nového hybridního modelu Toyota Auris využijí financování Toyota Garant, získají nový vůz za pravidelnou měsíční splátku 7 919 Kč s 0% úrokem, což je shodná částka jako při volbě modelu Auris 1,6 Valvematic Multidrive S. Kromě dostupné splátky u jakéhokoliv modelu nového vozu Toyota Auris nabízí financování Toyota Garant flexibilitu při ukončení financování, garanci budoucí hodnoty vozu a majitel je vlastníkem auta po celou dobu jeho financování. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků