Nový Aston Martin Vulcan bude rychlejší než závodní auta

Aston Martin představil nový model Vulcan, se kterým se na běžné silnici nesvezete. Je to výhradně okruhová hračka a bude jich postaveno pouze 24 kusů. Je to něco jako speciální Pagani Zonda R, i pokud jde o výkony a vskutku extrémní design.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O ceně Vulcanu se Aston Martin ještě nezmiňuje, ale vzhledem k omezenému počtu vyrobených aut a použití exotických materiálů se dají očekávat osmiciferné hodnoty

Automobilka například tvrdí, že nový Aston Martin Vulcan nabídne lepší poměr výkonu k hmotnosti než závodní vozy kategorie GTE, které soutěží v šampionátu FIA WEC. Na okruhovou hračku se totiž nevztahují soutěžní pravidla o minimální hmotnosti a podobně.

Fiat 500? Nikoli, oficiálním autem Jamese Bonda bude Aston Martin DB10

Fiat 500? Nikoli, oficiálním autem Jamese Bonda bude Aston Martin DB10

Ani motor není omezen restriktory, takže sedmilitrový dvanáctiválec s přirozeným atmosférickým sáním a výkonem „přes 800 koní“, jak uvádí výrobce, může naplno odhalit svůj potenciál. Síla putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracovičtě řidiče je nezvykle futuristické. I když nemusí model Vulcan odpovídat žádným technickým předpisům, po stránce bezpečnosti odpovídá přísným kritériím FIA

I když vlastně model Vulcan nemusí odpovídat žádným regulím, přeci jen je tu ochranná klec a všechny vymoženosti odpovídající bezpečnostním pravidlům FIA, které najdete v závodním autě. 

Aston Martin si uvědomuje, že naučit se s takovým autem jezdit naplno vyžaduje trénink, a proto zákazníkům nabídne možnost zúčastnit se speciálního školení pod dozorem profesionálních závodníků nejen na okruhu, ale i na profesionálních simulátorech, na kterých se učí například piloti formule 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků