Britská automobilka uvádí otevřenou variantu nové generace modelu Vantage. Kromě skládací střechy však přináší do nabídky i pár novinek pro zájemce o kupé.
Po kupé musel tradičně přijít i Roadster a nový Vantage se má v otevřené verzi opravdu čím pyšnit. Aston Martin totiž tvrdí, že jeho novinka má vůbec nejrychleji pracující mechanismus automatického skládání střechy v oboru. Plátěnou střechu dokáže Roadster po stisknutí tlačítka složit za pouhých 6,7 vteřiny, natažení pak trvá o špetku delších 6,8 vteřiny.
Tento proces navíc umí otevřený Vantage i během jízdy do rychlosti 50 km/h. Díky nové odlehčené konstrukci mechanismu se pak v kombinaci s nutnými výztuhami šasi zvedla hmotnost modelu o pouhých 60 kg (celkem 1628 kg) ve srovnání s kupé.
S pár kilogramy navíc každopádně Aston zajistil nové nastavení zadních tlumičů a upravení softwaru jejich adaptivního řízení, kalibrací prošlo i ESP a jízdní režimy Sport, Sport+ a Track.
Pod kapotou samozřejmě zůstává technika jako v kupé, tedy dvakrát přeplňovaný V8 o objemu čtyř litrů původem od AMG, který je spojen s osmistupňovým automatem ZF, produkuje 375 kW (510 koní) a 685 N.m. točivého momentu. Na stovku zrychlí Roadster za 3,8 vteřiny a maximálně dosáhne (s nataženou střechou) rychlosti 306 km/h.
Z fotek si lze všimnout i trochu odlišného designu předního nárazníku od dřívějšího kupé. Tento elegantnější, méně agresivní styl uvádí Aston v rámci 70. výročí jména Vantage a bude jej nabízet jako volitelný prvek i pro kupé. Kromě toho do nabídky obou variant modelu přichází i nové designy kol.
Cenovka Astonu Martin Vantage Roadster startuje na 126.950 librách, v přepočtu tedy asi 3,75 milionu korun. První kusy se dostanou k zájemcům v druhém čtvrtletí letošního roku.
Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.
Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.
Aston Martin Vantage • Aston Martin DB11 • Aston Martin Vanquish