Nový Aston Martin Vantage Roadster: Střechu umí složit vůbec nejrychleji ze všech

Britská automobilka uvádí otevřenou variantu nové generace modelu Vantage. Kromě skládací střechy však přináší do nabídky i pár novinek pro zájemce o kupé.

Po kupé musel tradičně přijít i Roadster a nový Vantage se má v otevřené verzi opravdu čím pyšnit. Aston Martin totiž tvrdí, že jeho novinka má vůbec nejrychleji pracující mechanismus automatického skládání střechy v oboru. Plátěnou střechu dokáže Roadster po stisknutí tlačítka složit za pouhých 6,7 vteřiny, natažení pak trvá o špetku delších 6,8 vteřiny.

Tento proces navíc umí otevřený Vantage i během jízdy do rychlosti 50 km/h. Díky nové odlehčené konstrukci mechanismu se pak v kombinaci s nutnými výztuhami šasi zvedla hmotnost modelu o pouhých 60 kg (celkem 1628 kg) ve srovnání s kupé.

Aston Martin a Airbus představují novou helikoptéru. Luxusnější už být nemohla

Aston Martin a Airbus představují novou helikoptéru. Luxusnější už být nemohla

S pár kilogramy navíc každopádně Aston zajistil nové nastavení zadních tlumičů a upravení softwaru jejich adaptivního řízení, kalibrací prošlo i ESP a jízdní režimy Sport, Sport+ a Track.

Pod kapotou samozřejmě zůstává technika jako v kupé, tedy dvakrát přeplňovaný V8 o objemu čtyř litrů původem od AMG, který je spojen s osmistupňovým automatem ZF, produkuje 375 kW (510 koní) a 685 N.m. točivého momentu. Na stovku zrychlí Roadster za 3,8 vteřiny a maximálně dosáhne (s nataženou střechou) rychlosti 306 km/h.

Pocta Concordu od Aston Martinu: Speciální DBS má kus letounu v kabině

Pocta Concordu od Aston Martinu: Speciální DBS má kus letounu v kabině

Z fotek si lze všimnout i trochu odlišného designu předního nárazníku od dřívějšího kupé. Tento elegantnější, méně agresivní styl uvádí Aston v rámci 70. výročí jména Vantage a bude jej nabízet jako volitelný prvek i pro kupé. Kromě toho do nabídky obou variant modelu přichází i nové designy kol.   

Cenovka Astonu Martin Vantage Roadster startuje na 126.950 librách, v přepočtu tedy asi 3,75 milionu korun. První kusy se dostanou k zájemcům v druhém čtvrtletí letošního roku.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků