Nový Aston Martin Vantage Roadster: Střechu umí složit vůbec nejrychleji ze všech

Britská automobilka uvádí otevřenou variantu nové generace modelu Vantage. Kromě skládací střechy však přináší do nabídky i pár novinek pro zájemce o kupé.

Po kupé musel tradičně přijít i Roadster a nový Vantage se má v otevřené verzi opravdu čím pyšnit. Aston Martin totiž tvrdí, že jeho novinka má vůbec nejrychleji pracující mechanismus automatického skládání střechy v oboru. Plátěnou střechu dokáže Roadster po stisknutí tlačítka složit za pouhých 6,7 vteřiny, natažení pak trvá o špetku delších 6,8 vteřiny.

Tento proces navíc umí otevřený Vantage i během jízdy do rychlosti 50 km/h. Díky nové odlehčené konstrukci mechanismu se pak v kombinaci s nutnými výztuhami šasi zvedla hmotnost modelu o pouhých 60 kg (celkem 1628 kg) ve srovnání s kupé.

Aston Martin a Airbus představují novou helikoptéru. Luxusnější už být nemohla

Aston Martin a Airbus představují novou helikoptéru. Luxusnější už být nemohla

S pár kilogramy navíc každopádně Aston zajistil nové nastavení zadních tlumičů a upravení softwaru jejich adaptivního řízení, kalibrací prošlo i ESP a jízdní režimy Sport, Sport+ a Track.

Pod kapotou samozřejmě zůstává technika jako v kupé, tedy dvakrát přeplňovaný V8 o objemu čtyř litrů původem od AMG, který je spojen s osmistupňovým automatem ZF, produkuje 375 kW (510 koní) a 685 N.m. točivého momentu. Na stovku zrychlí Roadster za 3,8 vteřiny a maximálně dosáhne (s nataženou střechou) rychlosti 306 km/h.

Pocta Concordu od Aston Martinu: Speciální DBS má kus letounu v kabině

Pocta Concordu od Aston Martinu: Speciální DBS má kus letounu v kabině

Z fotek si lze všimnout i trochu odlišného designu předního nárazníku od dřívějšího kupé. Tento elegantnější, méně agresivní styl uvádí Aston v rámci 70. výročí jména Vantage a bude jej nabízet jako volitelný prvek i pro kupé. Kromě toho do nabídky obou variant modelu přichází i nové designy kol.   

Cenovka Astonu Martin Vantage Roadster startuje na 126.950 librách, v přepočtu tedy asi 3,75 milionu korun. První kusy se dostanou k zájemcům v druhém čtvrtletí letošního roku.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků