Znalosti z vývoje DB12 a motorsportu se spojily a vytvořily nový Vantage. Je dravý, silný a neuvěřitelně chytrý.
Jméno Vantage se v historii Aston Martinu poprvé objevilo ve spojení se závodním naladěním motoru modelu DB2. Jako součást modelového označení ho přijala ostřejší verze DB5, tehdejší vlajkový vůz. Samostatný model pak Vantage přijel začátkem sedmdesátých let. Auru preciznosti a rychlosti si zachovává dodnes skrze závodní aktivity britské značky, odkud nová verze čerpala kow-how.
Nasbírané poznatky z formule 1, vytrvalostních závodů a dalších podniků formovaly konstrukci karoserie, pohonné ústrojí a techniku. Ručně skládaný vidlicový twin-turbo osmiválec narostl na výkonu o 155 k a 115 N.m, takže nyní disponuje stádem 665 koni a točivým momentem 800 N.m. Za těmito hodnotami stojí nově tvarované vačky, optimalizovaný kompresní poměr, větší turbodmychadla a posílené chlazení. Účinnost nízkoteplotního chladiče a dvou pomocných jednotek umocňuje nově tvarovaný přední nárazník s většími otvory. Dejte do dohromady a získáte je akceleraci z 0 na 96 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost 325 km/h.
Hliníkový skelet vozu má zesílené montážní body předního zavěšení, posunutou přední příčku směrem dozadu a dodatečné výztuhy vzadu. Výsledkem je zvýšená torzní tuhost při ideálním vyvážení 50:50. Vantage využívá adaptivní tlumiče s větším rozsahem nastavení. Styk s vozovkou zajišťují 21palcová kovaná kola dostupná ve třech designech. Ta obouvají na míru upravenou sadu Michelin Pilot Sport S 5 s rozměry 275/35 vpředu a 325/30 vzadu. Srze paprsky kol vidíme na standardní ocelové vrtané kotouče s průměry 400 mm na přední a 360 mm na zadní nápravě. K dispozici je i karbon keramická soustava odolávající teplotám až 800 °C. Navíc je o 27 kg lehčí. Přesnější nastavení má i posilovač brzd.
Technika vozu obecně je čirá alchymie. Systém řízení dynamiky vnímá pohyby vozu v osmi směrech a dokáže predikovat profil dráhy, takže vůz s předstihem připraví na průjezd zatáčkou. Sofistikovaný ekosystém zahrnuje elektronicky řízený diferenciál spolupracující s ESP, dále kontrolu trakce s osmi režimy a systém řízeného startu.
Z exteriéru jsme již zmínili nový nárazník, ale na přídi najdeme také nově tvarovaná matrixová LED světla s upravenou grafikou. Zadní nárazník je o něco větší a spolu se čtyřmi koncovkami dodává vozu opticky větší grády. Na výběr je 21 laků karoserie a tři základní grafiky, ale v rámci personalizačního programu si můžete Vantage namíchat zcela podle svých představ.
V interiéru na vás čeká ručně šitá kůže a sedadla, která vás dokonale obejmou. Dojem luxusu podtrhuje nejmodernější infotainment převzatý z DB12. Jde o zcela nově vyvinutou jednotku s 10,25palcovou obrazovkou, jemnou odezvou a reakcí na gesta. Vyniká inteligentní online navigací se satelitním zobrazením a recenzemi na body zájmu, například restaurace. Dále umí bezdrátové zrcadlení telefonu a podporuje mobilní aplikaci pro rozšířenou konektivitu prostřednictvím Aston Martin účtu.
Navzdory rozsáhlé digitalizaci zůstala tlačítka pro ovládání klimatizace a základní jízdní pomocníky jako adaptivní podvozek, kontrolu trakce, otevření výfuků, udržování v pruhu amnoha dalších. Kvalitní poslech hudby si užijete díky základní sestavě se 390 w, nebo prémiovou aparaturou Bowers & Wilkins.
Dodávky prvním objednaných vozů jsou naplánovaná na druhou polovinu tohoto roku.
Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.
Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.
Aston Martin Vantage • Aston Martin DB11 • Aston Martin Vanquish