Nový Aston Martin V8 Vantage, Ford Focus ST

Fotoaparáty špinonážních fotografů tentokrát zaměřily Aston Martin V8 Vantage, menší „odlitek“ modelu DB9, dále ostrou verzi Chevroletu Corvette, Ford Focus ST, Mazdu MX-5 s otevřenou střechou a dvoumístný roadster Toyota MR2.
Nový Aston Martin V8 Vantage, Ford Focus ST

Tip: Nezapomeňte se podívat na naše nová špionážní videa: BMW M6, Range Rover Sport a Mercedes-Benz R-klasse (GST Vision R). Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.

Aston Martin V8 Vantage

Během příštího roku uvede Aston Martin na trh nový model V8 Vantage, který bývá občas označován také jako DB5. Novinka bude menší a levnější než DB9, pod kapotou najdete osmiválec pocházející z Jaguaru o objemu 4.3 l a výkonu 272 kW (370 k). Silnější verze R pak dostane přeplňovaný motor o výkonu 368 kW (500 k). Poloha motoru za přední nápravou dává vozu ideální rozložení hmotnosti. Ve standardu bude manuální šestikvalt, za příplatek dostanete sekvenční převodovku; pohon zadních kol je samozřejmostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet Corvette Z06

Nová, tentokrát už šestá generace americké klasiky Chevrolet Corvette byla představena na letošním detroitském autosalonu. Oproti předchozí generaci má šestka ostřejší rysy a hlavně šestilitrový motor pod kapotou (dříve 5.7 l). Základní výkon osmiválcového motoru verzí kupé a kabrio činí rovných 400 koní (298 kW), tedy tolik, kolik měla v pětce ostrá verze Z06. Ta bude mít v šesté generaci výkon zvýšený na 500 koní - to je už je slušný nášup. Pravda, takový výkon nabízí třeba BMW M5 z motoru o objemu pět litrů, Corvette ale vede v točivém momentu; už základní modely mají 543 Nm, zatímco M5 jen 520 Nm; Z06 bude mít „točák“ jistě vyšší než 600 Nm, max. výkon pak bude dostupný v nižších otáčkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ford Focus ST

Během příštího roku doplní novou generaci Fordu Focus také ostrá verze ST. V předchozí generaci ji poháněl vyladěný dvoulitr s výkonem 125 kW (170 k), v nové generaci se očekává o něco silnější motor. Nic bych nedal za to, že bude mít 200 koní, aby konkuroval Golfu GTI či Civicu Type-R. Nejvýkonnější benzínový motor (čtyřválcový dvoulitr) v „běžném“ Focusu má jen 145 k, tedy 107 kW. Doplňují ho benzínové agregáty 1.4 59 kW, 1.6 74 kW a 1.6 Ti-VCT 85 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mazda MX-5

Po nedávno zveřejněných fotkách nové generace Mazdy MX-5, která dostane masku ve stylu RX-8, přichází obrázky vozu se stáhnutou střechou. MX-5 i nadále zůstane dvousedadlovým roadsterem, který bude mít v základu plátěnou střechu. Do prodeje půjde začátkem roku 2006.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Toyota MR2

O nové generaci roadsteru Toyota MR2 zatím toho není moc známo, dokonce ani to, kdy se objeví na trhu. Roadster je mohutnější, motor je umístěn uprostřed, větší by měl být zavazadlový prostor. Server Channel4 uvádí, že by novinku mohl pohánět hybridní motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
© Automedia

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků